Aviseringar
Rensa alla

Deeeeetta gör mig


Ämnesstartare

galen! Jag har en kompis som har en storebror som är "tycker om" mig, haha. Han är en sjukt gullig människa och har ett utseende som dödar. Han har lagt till mig på msn & tydligen fått mitt nummer från... öh ja, någonstans. Vi har skrivit med varandra ett tag och vi har riktigt många gemensamma vänner. Min kompis verkar inte ha något problem med detta och han verkar inte störa sig på att jag är hans lillaysters kompis heller. Han är 4 år äldre än mig men bryr sig inte särskilt mycket om det. MEEEEEEN. Haha, here comes the funny part. En annan vän till mig har tydligen tyckt om honom riktigt länge (vilket jag inte visste om) och leker surmule nu bara för det (lol). Hon är sur på mig för att han tycker om mig (och jag tycker om honom) och inte henne? Och jag har aldrig haft problem med vänner eller killar såhär förut, känns lite som en fjortisplatta jag stampar på just nu. Jag tycker verkligen om honom, men henne också. Även fast vi två inte står varandra nära eller så, så hatar jag när folk ska hålla på sådär. Eller har jag fel? Det kanske egentligen är fel att jag skriver ut det här, men ja... jag vill bort från plattan nuuuuutack.


   
Citera
Ämnesstartare

Din väninna är dum i huvudet.


   
SvaraCitera

Säg till henne att hon får skylla sig själv om hon har så skräpig personlighet att han ej är intresserad :l

Nej men, du får nog konfrontera henne om du vill få någon förändring här. Säg till henne att det är upp till honom vem han väljer att bli kär i och att det är sjukt barnsligt att bråka om en annan människas affektion utan att ta dennes vilja med i beräkningen. Hon kan ju ej bestämma hur andra människor ska tycka och tänka.
Du är ju medveten om detta, men hon måste också få det klart för sig.


   
SvaraCitera

Och f.ö, om du faktiskt gillar henne som vän så kanske det vore nödvändigt att understryka att du inte vill att en sånhär skitfjantig grej ska komma emmellan er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, jag har försökt prata med henne så otroligt många gånger och jag förstår inte hur hon tänker? Hon kan smsa mig om att hon önskar att jag vore död får då skulle han vara hennes, dem ignonerar jag. Men när jag försöker prata med henne i skolan, så försvinner hon. Tycker att det är så otroligt irriterande, för själv vill jag inte att den sådan "skitfjantig, hahaha" grej ska komma emellan oss, men för henne verkar vänskap inte spela någon roll så fort hon fått det hon är ute efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohfyfanja:

Hon är sur på mig för att han tycker om mig (och jag tycker om honom) och inte henne?

Har varit i liknande situation. Skit i tjejen, hon är dum i huvudet och antagligen så är pojken bättre som vän (och partner, om ni blir ihop). Om du tycker att det är värt ett försök, så prata med henne. I mitt fall så flippade tjejen och sa upp kontakten, men det var bara skönt, gillade henne inte så mycket förvisso, utan det var bara gemensamma vänner som fört oss samman.

Edit: förvisso spred hon rykten om att jag var svartsjuk på henne och min pojkväns "relation" ([tard]) och att det var därför vi ej pratade längre för att hon inte vill "förstöra mellan mig och killen", men ja, ändå värt det. Mina vänner var för bra för att tro på sådant trams [cute]


   
SvaraCitera

ohfyfanja:

Hon kan smsa mig om att hon önskar att jag vore död får då skulle han vara hennes, dessa sms ignonerar jag.

HAHAHAH.

Okej. Skit i henne, hon verkar ju vara en idiot i vilket fall som helst. Bli ihop med snubben om det är det du vill, hon lär komma över det förr eller senare.
Synd för henne att hon lever i en värld där det enda som räknas är att bli sedd av och få bekräftelse av en man och att hon inte kan känna att övrig slags vänskap och berkäftelse betyder något. Men det är inte ditt problem.


   
SvaraCitera