Aviseringar
Rensa alla

Defense of the Ancients


Ämnesstartare

Tycker inte det fanns någon riktigt DotA tråd så jag såg till att skapa en. Verkar inte vara allt för många här som spelar UM men tänkte ge det ett försök.

Själv har jag spelat DotA lite mer än 2 år. Började spela b.net men efter kanske ett halvårs lirande laddade jag hem Garena och började nöta där. Började spela med en dota clan i den Svenska dota ligan men lämnade ganska snabbt då det inte gick vidare bra för oss och kände att jag behöve lite mer erfarenhet för att spela seriöst med en clan. Registrerade mig på dota-league och började nöta SIG (Single Instant Game). Sedan började jag spela mer och mer FWs (funwar) med polare och folk man lärt känna genom olika mIRC kanaler.

För inte så länge sedan, några veckor sedan max ansökte jag om plats till en av dom bästa inhouse ligorna, dota-invite och fick trial i 15 dagar. Vann 3 games o förlorade 3 games men blev ej godtagen pga inaktivitet. Kan tilläggas att där spelar några av dom bästa spelarna i världen.

Berätta gärna om eran dota historia, hur ni kom i kontakt med spelet etc. Sen om någon vill möta mig 1v1 så säg till. [smile]

Nietzsche.


   
Citera
Ämnesetiketter

"Defense of the Ancients" låter bättre


   
SvaraCitera
Issen

Spelar/spelade de... nu är det inte särskilt mycket.

Man måste ju spela på Dota-League dock, orka alla som lämnar efter att dom dött 2 minuter in i spelet.
Började väl spela på riktigt när jag träffa Alex, aka Snow från föredetta Sk-Gaming


   
SvaraCitera

Dota tiden är slut. Nu är det Heroes of Newerth som gäller, det är dota fast mkt mkt bättre grafik och mkt skönare att spela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

"Defense of the Ancients" låter bättre

Danke, ändrade det nu. Såg inte att jag skrivit fel.

Issen:

Spelar/spelade de... nu är det inte särskilt mycket.

Man måste ju spela på Dota-League dock, orka alla som lämnar efter att dom dött 2 minuter in i spelet.
Började väl spela på riktigt när jag träffa Alex, aka Snow från föredetta Sk-Gaming

Mja, Dota-league är ungefär samma skrot o korn som en vanlig bnet/Garena pub. Finns många bättre ligor som Nihl, dotapickup. Dessa finns då på mIRC.

Snow, jo han har man väl snackat lite med, en riktigt dryg jävel om du frågar mig, inte alls så bra som han säger sig vara, iofs höll inte någon i SK särskilt hög klass månaderna innan dom la ner. Förutom The one and only Loda då.

Nietzsche.


   
SvaraCitera

KannibalKocken:

Dota tiden är slut. Nu är det Heroes of Newerth som gäller, det är dota fast mkt mkt bättre grafik och mkt skönare att spela.

Du kan ju tro vad du vill, men HoN kommer ha svårt att slå ut DotA eftersom DotA är mer klassiskt. Visst HoN har potential, men övergången är det svåra. Min teori är att de flesta kommer stanna kvar på DotA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Crash:

Du kan ju tro vad du vill, men HoN kommer ha svårt att slå ut DotA eftersom DotA är mer klassiskt. Visst HoN har potential, men övergången är det svåra. Min teori är att de flesta kommer stanna kvar på DotA.

This^
Crash, du får lägga av med ditt FW spelande o joina mig o Shair på gamla hederliga HLR games. Helt klart underskattat. Har du sök Nihl än förresten?

Förövrigt tänkte jag tipsa om århundradets DotA match från inhouse ligan IDEC. Captains för dom båda lagen är Azen för Sentinel och Dendi för Scourge. En helt underbar match som jag kollat på en cirka 5 gånger, matchen är 19 minuter lång och bjuder på högklassigt spel och konstant action från minut 0. Matchen innehåller spelare som föredetta MYM spelare Merlini, dom båda DTS spelarna Travka och Dendi och kanske världens bästa support, NS. Har du tänkt att kolla någon proffsreplay så är denna garanterat det du söker efter. Det är "DotA at it's best" som någon på Gosugamers forum sade. Bättre än såhär blir det inte.
Denna replay har betyget 9.4/10 på Gosugamers.

Nietzsche.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Man måste ju spela på Dota-League dock, orka alla som lämnar efter att dom dött 2 minuter in i spelet.
Började väl spela på riktigt när jag träffa Alex, aka Snow från föredetta Sk-Gaming

jag stötte på SK.SnW- när jag spelade inhouse med Flashback forumets dota människor och jag måste säga att SnW- är den värsta wannabe blattefittan i hela dota historian, han är rysligt bra, men ingen man vill teamspela med eller ens snacka med i ventrilo...


   
SvaraCitera

Nietzsche:

Denna replay har betyget 9.4/10 på Gosugamers.

rep kanske?


   
SvaraCitera
zIGGE

Issen:

Man måste ju spela på Dota-League dock, orka alla som lämnar efter att dom dött 2 minuter in i spelet.

Argument för att hellre ha folk som driver dig till vansinne under 2 minuter in i spelet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

rep kanske?

[confused]?

Förövrigt, väl spelat EVOPLAY igår i matchen mot Ks.int. Tyckte att det till en början såg mörkt ut för EVO men dom tog ikapp i slutet och kanske mycket tack vare dansken PlaymatE, som också denna match spelade PotM. Tycker att han till en början lallade runt väldigt mycket och aldrig var riktigt med i battles men han fick in många fina pilar och fick till en snygg double kill nere i Sentinels bas.

GG WP

Nietzsche.


   
SvaraCitera

Nietzsche:

[confused]?

Länka replayen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Länka replayen.

Hhahaah hade jag glömt det, fan va dumt av mig. [tard]
http://www.gosugamers.net/dota/replays/22288/50

Här har du, världens roligaste dota match.
Dock denna matchen spelades innan 1.24 patchen kom så du måste patcha tillbaka till 1.23.

Nietzsche.


   
SvaraCitera

Spelar DotA, men inte så seriöst. Endast för nöjes skull eller på små lan [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Spelar DotA, men inte så seriöst. Endast för nöjes skull eller på små lan [party]

Jo det funkar också, men det blir hundra gånger roligare när man spelar seriöst med en clan. [wink]

Nietzsche.


   
SvaraCitera