Aviseringar
Rensa alla

Deff!


Ämnesstartare

majkie2:

krävs det ett kaloriöverskott

Det där är inte riktigt sant. För att optimera muskeluppbygnaden krävs ett överskott. Men det går bra att bygga muskler på normal diet med, även om det inte går lika snabbt. Men för mig som inte tränar för att bli stor utan för att hålla mig i bra form är bulk helt onödigt.

Det finns flera syften med träning, min form av träning är inte mindre seriös än din, jag tränar bara i ett annat syfte och har ett annat mål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andy91:

Det finns flera syften med träning, min form av träning är inte mindre seriös än din, jag tränar bara i ett annat syfte och har ett annat mål.

Har inte sagt någonting annat heller.

Andy91:

Men det går bra att bygga muskler på normal diet med, även om det inte går lika snabbt.

Alltså, man kan ju inte bygga muskler på ett underskott, det vet du också, eller hur? Alltså krävs ett överskott = man lägger på sig lite fett, oavsett. Fast du kanske vill påstå att du ligger på en perfekt balans? [rolleyes] Högst troligt hörru du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

en perfekt balans?

Har aldrig snackat om perfekt, men jag tycker min träning och min kost funkar ganska bra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Alltså, man kan ju inte bygga muskler på ett underskott, det vet du också, eller hur?

Det kan man visst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Det kan man visst.

Källa?

Isåfall handlar det om riktigt, riktigt små mängder. För övrigt så är det i princip en omöjlighet. Det är samma sak som punktförbränning, ja, man kan punktförbränna, men det handlar om så ytterst små skillnader att man lika gärna kan säga att det inte går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andy91:

Har aldrig snackat om perfekt, men jag tycker min träning och min kost funkar ganska bra..

Snygg kropp iallafall [y]

Även om du borde ge fan i att träna obliques så mycket, tycker det är riktigt fult (no offence).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Appuru:

deff?

Väger du mat och jävulskap också?

Själv så orkar jag inte det, har inte tid heller. Äter bara super nyttigt överlag och kör mer kardio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Källa?

Kolozzeum.

Det totala energiintaget är bara en av många faktorer som spelar in för hurvida proteinbalansen blir positiv. Men ja det är mycket svårare att bygga på kaloriunderskott så klart och det är inget som går om man redan är väldigt muskulös och ligger nära sin maxnivå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Kolozzeum.

Är det King grub som skrivit det, så tror jag på dig (även om du fortfarande måste nämna trådens namn exakt så att jag kan kolla upp det själv).

batleth:

Det totala energiintaget är bara en av många faktorer som spelar in för hurvida proteinbalansen blir positiv.

Handlar fortfarande om ruskigt små mängder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Snygg kropp iallafall

Även om du borde ge fan i att träna obliques så mycket, tycker det är riktigt fult (no offence).

Ah, jag är ganska nöjd [wink]

Gällande obliques är smaken som baken eller hur man brukar säga, jag tycker det är snyggt [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andy91:

Ah, jag är ganska nöjd

Great.

Andy91:

smaken som baken

Såklart, såklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Är det King grub som skrivit det, så tror jag på dig (även om du fortfarande måste nämna trådens namn exakt så att jag kan kolla upp det själv.

Ja bland annat han. Jag har läst det i flera trådar men orkar ärligt talat inte leta upp det.

majkie2:

Handlar fortfarande om ruskigt små mängder.

Ja absolut. Och det kräver perfekt kosthållning, träning och återhämtning, men det är möjligt och det finns dokomenterade exempel på folk som har gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Ja absolut. Och det kräver perfekt kosthållning, träning och återhämtning, men det är möjligt och det finns dokomenterade exempel på folk som har gjort det.

Jaha, det är det du snackar om, gå ner i vikt samtidigt som man bygger muskler? Eller bara ligga på underskott och bygga (varför man nu skulle vilja göra det).

Yes, jag vet också att man kan göra det, men, det är skitsvårt och kräver såsom du säger en perfekt uträknad kosthållning, perfekt återhämtning, och perfekt träning. Och inte ens om man gör allting perfekt så handlar det om särskilt stora ökningar, om man inte dopar sig eller är väldigt ung eller någonting annat.

Så jag väljer hur som helst att säga att det inte går, för det är långt ifrån någonting som man bara gör sådär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Jaha, det är det du snackar om, gå ner i vikt samtidigt som man bygger muskler?

Ja gå ner i fettvikt iaf, det gör man ju alltid vid energiunderskott.

majkie2:

Så jag väljer hur som helst att säga att det inte går

Varför det när du vet att det är felaktigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig förstått vad deff är. [blush]


   
SvaraCitera