Aviseringar
Rensa alla

definition av fetish, rödhåriga


Ämnesstartare

Sexual fetishism, or erotic fetishism, is the sexual arousal brought on by any object, situation or body part not conventionally viewed as being sexual in nature. Sexual fetishism may be regarded, e.g. in psychiatric medicine, as a disorder of sexual preference or as an enhancing element to a relationship causing a better sexual bond between the partners. The sexual acts involving fetishes are characteristically depersonalized and objectified, even when they involve a partner.[1] Body parts may also be the subject of sexual fetishes (also known as partialism) in which the body part preferred by the fetishist takes a sexual precedence over the owner.
-wiki

jag funderar på hur rödhåriga förhåller sig till denna definition. rött hår är ju inte så ovanligt som "fetish", även om det vanligen inte anses vara en fetish i ordets sanna bemärkelse. frågeställningen i denna tråd är om det kanske ändå är just det. jag menar, rödhåriga personer är ändå rödhåriga, och kan knappast anses vara objekt som vanligen förknippas med sex. de har heller ingen själ, vilket väl skulle kunna användas som ett argument för att de i själva verket är föremål.

diskutera. är "rödhåriga" något som, i ordets sanna bemärkelse, kan klassas som en riktig fetish, och varför? varför inte?


   
Citera
Ämnesetiketter

Leijonsparf:

body part not conventionally viewed as being sexual in nature

Hår kan väl klassas nästan som en kroppsdel och är egentligen inte sexigt 😉 så ja de borde ju kunna klassas som en fetisch

Vad fick dig intresserad av detta ämne? [wink]


   
SvaraCitera

har masa röd hårfärg i håret just nu, ska gå och tvätta av det snart. kommer synas på flera mils avstånd 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi af neanderthal diggar rött hår, men skulle inte räkna det som fetisch


   
SvaraCitera

rött hår är snyggt och attraktivt, det är vad jag tycker.
blonda är dumma, brunetter tråkiga.
osv lalala 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StartPaket:

blonda är dumma

[y]

StartPaket:

brunetter tråkiga

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu kmr alla fjortisar att färga håret rött bara för det

fyfan för fejkisar alltså [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tja, man borde väl kunna kalla det för fetish antar jag. Det är ju just hårfärgen man tänder på, och hår är ju ett objekt. Eller själva konceptet av rödhårig, och det är väl en fetish lika mycket som det är en fetish med piskor och läder och hela den grejen.

Men jag trodde att tråden skulle handla om vad man kallar denna sjukdom!

Förslag:
Gingofili
Rangafili
Mary Jane-syndrom

Kom gärna med fler förslag!

Dold text: Rött hår är bäst, men naturligt rödhåriga är varken speciellt fula eller snygga överlag. Men en som är blond och färgar det rött är klart snyggare än om hon skulle fortsätta ha blont hår.


   
SvaraCitera

det är ju ingen sjukdom väll? D:


   
SvaraCitera