Aviseringar
Rensa alla

Deklarera


Ämnesstartare

Tydligen ska man ha deklarerat innan 4e maj annars kommer skattmasen och krossar knäna på en, det var rena turen att jag vart nyfiken på vad årets skatteåterbäring skulle bli så jag hann se det.
Nu vet jag inte hur de räknar men, den var då sämre än förra året, även fast jag tjänade ihop mer pengar. Arbetsgivaren har väl betalat in för lite eller nåt.

Dessutom, försöker göra avdrag för att jag cyklar till jobbet istället för att köra bil, men Sveriges äckliga lagar uppmuntrar ju till motsatsen. Det enda sättet man kan göra cykelavdraget (250:- per år, wow..) är om man överstigit 10000:- i kostnader för transport mellan arbetsplatsen och hemmet, dvs någon som cyklar 1 dag om året och kör bil resten kan göra avdraget, men inte den som cyklar varje dag. Bra tänkt där, o visa och högaktningsfulla politiker.

Någon mer än jag som blivit dubbelpenetrerad av staten och kapitalet?


   
Citera
Ämnesstartare

Vad händer om man inte deklarerar innan 4 maj?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Vad händer om man inte deklarerar innan 4 maj?

1000kr förseningsavgift 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte fått mitt inbetalningskort än. 🙁 


   
SvaraCitera

S3ON:
Inte fått mitt inbetalningskort än. 🙁 

Fick du restskatt? Jag fick mitt inbetalningskort någon gång förra sommaren men själva deklarationen kom i april.


   
SvaraCitera

Fortfarande upprörd över att alla i min arbetsgrupp får återbäring förutom jag, fast vi jobbar likadant med samma lön Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:
Fortfarande upprörd över att alla i min arbetsgrupp får återbäring förutom jag, fast vi jobbar likadant med samma lön Ledsen

nån på skatteverket måste manipulerat siffrorna :c


   
SvaraCitera
frukt

men lilla du, gränsen för avdrag för resor till/från jobb anpassas efter kostnaden på SL-kort i Stockholm, inte dig och din fina cykel 🙂


   
SvaraCitera

Tickstart:

nån på skatteverket måste manipulerat siffrorna :c

Fast återbäringen såg olika ut för alla; några tusenlappar till en del medan några bara får några hundralappar. Kommer nog aldrig förstå det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattas 700kr för att få resersättning.... orka

jobbade inte så möe förra året i Svearike 

Får återbäring på ett par kr iaf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Betalade 13,500 för mycket i skatt förra året så får tillbaka det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

1000kr förseningsavgift 

Haha fyfan.

Gjorde det nu, man kunde visst göra utan alla papper på skatteverkets hemsida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:

Fick du restskatt? Jag fick mitt inbetalningskort någon gång förra sommaren men själva deklarationen kom i april.

restskatt????? vet inte ens vad dt är Rodnar jag ska betala 750 spänn av ngn anledning, antagligen pga aktievinster och så, tvingades göra dt förra året med... fattade typ inte vad dt var då hehehe så sket i dt och sen kom förseningsavgiften... ööh sen fick tbx stålarna i slutet av sommaren ändå.... så himla onödigt. blir la samma visa nu å. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nvm

betalade nu, hittade OCR-numret. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

 jag ska betala 750 spänn . 

= restskatt Glad


   
SvaraCitera