Aviseringar
Rensa alla

Deklarera


Ämnesstartare

Fick svar ifrån SV om varför jag fick mindre detta året än förra;

"Målet är att det varken ska bli pengar att få tillbaka eller att betala. Din arbetsgivare har alltså under 2014 dragit av skatten "bättre" än under 2013."

Vilket makes sense, till skillnad från cykelskatteavdraget Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan, har inte fått någon deklarationsblankett och enligt hemsidan finns det inte heller någon sådan när jag försöker logga in. inte konstigt, i och med att jag inte tjänat tillräckligt mycket senaste året, men jag vill ju ändå kunna se hur mycket jag kommer få tillbaka på skatten. borde ändå vara typ 6000 kronor. får jag dem i juni ändå? fattar'nte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har jobbat så jävla konstigt det senaste. Så gick till en redovisningskonsult för hjälp. Är skyldig staten multum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:
fan, har inte fått någon deklarationsblankett och enligt hemsidan finns det inte heller någon sådan när jag försöker logga in. inte konstigt, i och med att jag inte tjänat tillräckligt mycket senaste året, men jag vill ju ändå kunna se hur mycket jag kommer få tillbaka på skatten. borde ändå vara typ 6000 kronor. får jag dem i juni ändå? fattar'nte.

Ska du få tillbaka skatt måste du deklarera. Tror jag. Jag skulle ringa skatteverket om jag vore du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Ska du få tillbaka skatt måste du deklarera. Tror jag. Jag skulle ringa skatteverket om jag vore du.

ja, får nog göra det. drygt. tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

ja, får nog göra det. drygt. tack!

Mobbning att inte skicka en blankett till dig, tycker jag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib: fan, har inte fått någon deklarationsblankett och enligt hemsidan finns det inte heller någon sådan när jag försöker logga in.

hittade ej först när jag loggade in via web, men hittade när jag laddade ner appen. har du provat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man dekkar på internet får man ingen blankett väl, alltså till nästa år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda: Är skyldig staten multum.

Samma här, fick i slutändan punga ut nästan 100k Tumme ned


   
SvaraCitera

Tickstart:
Om man dekkar på internet får man ingen blankett väl, alltså till nästa år

Fick blankett trots att jag bara e-deklarerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för påminnelsen, höll på att glömma bort deklarationen. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Om man dekkar på internet får man ingen blankett väl, alltså till nästa år

Har fått blankett, trots att jag E-deklarerar.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

restskatt is the shit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Om man dekkar på internet får man ingen blankett väl, alltså till nästa år

har för mig att man kan ställa in det på hemsidan nånstans och att jag gjort det, men fick ändå pappersblankett i år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

= restskatt Glad

Ahaaaa heheh :))


   
SvaraCitera