Aviseringar
Rensa alla

Dela in klasser efter etnicitet


Ämnesstartare

Ett mycket bra förslag från en SD-politiker Tumme upp

http://www.expressen.se/nyheter/sd-politiker-vill-dela-in-klasser-efter-etnicitet/


   
Citera
Ämnesstartare

🙁 fattr int hur man kan tycka det

fan värre än att placera alla "nyanlända" i samma ort, samma byggnad. typ 


   
SvaraCitera
reben

tkr det låter helt retarderat


   
SvaraCitera

Skulle sagt "högpresterande elever kontra elever med marginella kunskaper" så skulle han nog ansetts mer politiskt korrekt men ändå fått den där "wink wink ni vet vilka jag menar"-grejen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofta Kina har fler utländska än Sverige har? 

tror det finns fler etniciteter i sverige än det finns i kina


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:
Ofta Kina har fler utländska än Sverige har? 

tror det finns fler etniciteter i sverige än det finns i kina

Under 1800 och tidiga 1900 talet så flyttade extrema mängder ifrån Frankrike, England och USA till Kina. De har även 1.1 miljarder invånare vilket resulterar till många "utländska" men om man jämför "utländska" per befolkningsmängd så har nog Sverige mer kan jag nog tro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artikeln ser ut att vara från stenåldern men aaa dt förändrar inget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 = Xuzkie:

Under 1800 och tidiga 1900 talet så flyttade extrema mängder ifrån Frankrike, England och USA till Kina. De har även 1.1 miljarder invånare vilket resulterar till många "utländska" men om man jämför "utländska" per befolkningsmängd så har nog Sverige mer kan jag nog tro.

Ja & finns fler etniciteter här än där. T.ex. emigranter från mellanöstern... Tror mkt har med folk från krigsländer att göra, inte svårt att fatta hur mkt fördomar som finns kopplat till dem så för den som inte är påläst eller erfaren (eller kanske är..) blir det svårt att lita på en s.k "muslim"

men det hör ej hit... Menar bara att man inte bör jämföra Sverige med Kina


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undrar också hur man gör med dem som har föräldrar från två olika land? fast ah, står ju att han inte vet hur man ska gå till väga


   
SvaraCitera

Kan inte alla få gå i klassen och lära sig något istället???


   
SvaraCitera

Nej det skall vara ordningsbetyg, lebensraum och kepsförbud.


   
SvaraCitera

det var ju förvånande... den som hade bäst betyg i min gymnasieklass var chilenare, men visst hade säkert varit bättre om han sattes i en separat klass Rullar ögonenSover


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:
Nej det skall vara ordningsbetyg, lebensraum och kepsförbud.

snälla jämför inte ens det där med att dela in klasser efter vilket ursprung eleverna har </3


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

snälla jämför inte ens det där med att dela in klasser efter vilket ursprung eleverna har </3

Nå väl, inte riktigt då. Men nästan, försöker fila på sensationsrubrikernaMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta: Ofta Kina har fler utländska än Sverige har?

kina har en mängd etniciteter, han, hmong, manchu, mongoler, cantoneser men de flesta ser sig fortfarande som "kineser".


   
SvaraCitera