Aviseringar
Rensa alla

Demokrati vs vänsterpack


Ämnesstartare

Jag blir så trött på alla vänsterungdomar som försöker tysta ner SD. Dem kommer till deras torgmöten och förstör. Försöker ni tysta ner dem för att ni inte kan debattera? Det är sorgligt i så fall då SD verkligen har sina svagheter. I ett land med yttrandefrihet så ska man få stå för sina åsikter oavsett hur galna dem än är. Om stalinister vill ha ett torgmöte så ska dem få det. Om nazister vill ha ett torgmöte så ska dem få det. Alla ideologier ska ha en rätt att synas! Till och med dem vidrigaste. För demokrati handlar om att du ska ha rätt att stå för dina åsikter. Det spelar ingen roll hur populära eller impopulära dem är, du ska få stå för dem. Tycker man inte om yttrandefrihet och demokrati så kan man flytta till Nordkorea.
Edit: Jag menar såklart inte att alla vänsterungdomar är emot yttrandefrihet och demokrati.Det här riktat mot den delen som är det.


   
Citera
Ämnesstartare

Blir lite trött på alla sd:are med martyrkomplex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart människor ska få uttrycka vad dom tänker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att hålla på såhär är dessutom rätt så kontraproduktivt. Dels så tar inte rationellt tänkande människor en på allvar om man bara står och skriker som en idiot, och dessutom får stackars sd en massa sympatipoäng.

Fast å andra sidan tror jag inte de flesta som gör såhär är särskilt intresserade av att ha en seriös debatt. De vill nog hellre ha någon att bråka med.


   
SvaraCitera

Klart man ska få uttrycka sina åsikter och man blir rätt less på allt våld i samband med att folk försöker göra det men sluta få det att låta som det är något bara vänsterfolk håller på med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Att hålla på såhär är dessutom rätt så kontraproduktivt. Dels så tar inte rationellt tänkande människor en på allvar om man bara står och skriker som en idiot, och dessutom får stackars sd en massa sympatipoäng. Fast å andra sidan tror jag inte de flesta som gör såhär är särskilt intresserade av att ha en seriös debatt. De vill nog hellre ha någon att bråka med.

Ja det känns som att SD har fått en "underdog-stämpel" och jag tror att det gynnar dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Klart man ska få uttrycka sina åsikter och man blir rätt less på allt våld i samband med att folk försöker göra det men sluta få det att låta som det är något bara vänsterfolk håller på med.

I dem klippen som jag tar upp så är det vänsterpack. Men självklart så finns det högerpack som är lika jävliga. Sen så lägger jag ju också till att jag inte försöker svartmåla alla som är vänster. Det här menat till den extrema vänstern.


   
SvaraCitera

HAHAHAHA

Ja för högerextremister gör aldrig en fluga förnär!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

I dem klippen som jag tar upp så är det vänsterpack. Men självklart så finns det högerpack som är lika jävliga. Sen så lägger jag ju också till att jag inte försöker svartmåla alla som är vänster. Det här menat till den extrema vänstern.

*Det här är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

HAHAHAHAJa för högerextremister gör aldrig en fluga förnär!

Finns arselhål på båda sidorna. Bara för att jag kritiserar en viss del av vänstern så betyder det inte att jag påstår att alla som röstar höger är änglar.


   
SvaraCitera

Homer:

Finns arselhål på båda sidorna. Bara för att jag kritiserar en viss del av vänstern så betyder det inte att jag påstår att alla som röstar höger är änglar.

Skillnaden där är att vänsterextremister stör ordningen medan högerextremister hotar och förföljer journalister och begår politiska mord.

Var god hitta ett politiskt mord utfört av en vänsterextremist och jämför det med antal utförda av högerextremister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våld är ju sällan lösningen, men kanhända att man blir aningens putt på fascistiska, xenofobiska ideologier.


   
SvaraCitera

Homer:

I dem klippen som jag tar upp så är det vänsterpack. Men självklart så finns det högerpack som är lika jävliga.

Ja men varför bara ta upp dem exemplen då? Vill du diskutera våld mot folks åsikter känns det inte jätteseriöst att bara dra upp exempel från ena sidan. Nu känns det här som ytterligare tråd om hur synd det är om SD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka skrev ett bra inlägg förut om hur "högern vill" distansera medelklassen från vänstern och vänstern hjälper till så enormt mycket genom att använda våld och "kravalla"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Ja men varför bara ta upp dem exemplen då? Vill du diskutera våld mot folks åsikter känns det inte jätteseriöst att bara dra upp exempel från ena sidan. Nu känns det här som ytterligare tråd om hur synd det är om SD.

"SD har verkligen sina svagheter" skrev jag. Så att försvara SD är inte meningen. Vi fick verkligen lära oss vilken låg klass partiet håller när några av deras högsta politiker går runt på stan med järnrör, säger till Soran Ismail att det här inte är hans land och att en av dem kallade en tjej för hora. SD får dock kritik av nästan alla så att starta ännu en konversation om hur dåliga SD är känns lite onödigt.


   
SvaraCitera