Aviseringar
Rensa alla

Demonstration sthlm 13.00 i dag (lördag)!


Ämnesstartare

Är det någon som ska dit?
Vi har ju trotsallt ganska många veganer/vegetarianer på sidan..
http://www.djurrattsalliansen.se/inrikes/demonstrera-pa-djurens-dag.html

Det är alltså demonstration mot sexuella övergrepp mot djur 13.00 är det samling på mariatorget!

själv åker man 20mil för att visa sitt stöd, så kom inte och säg att det är för långt borta[no-no]


   
Citera
Ämnesstartare

Själv går man 5 minuter om man väljer att komma [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Det är alltså demonstration mot sexuella övergrepp mot djur 13.00 är det samling på mariatorget!

Och våldtäktsmännen kommer att lyssna? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Och våldtäktsmännen kommer att lyssna? [zzz]

Nej, det kommer v... DE inte att göra. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rybban:

Själv går man 5 minuter om man väljer att komma [zzz]

då räknar jag med dig![wink]

Mawns:

Och våldtäktsmännen kommer att lyssna? [zzz]

förhoppningsvis lyssnar politikerna och förbjuder sexuella övergrepp mot djur[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motdemon, FÖR våran rätt till sex med djur, är på plattan kl. 12.00!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ligger och sover då[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

förhoppningsvis lyssnar politikerna och förbjuder sexuella övergrepp mot djur[smile]

Det är redan förbjudet.


   
SvaraCitera

z i n:

Det är redan förbjudet.

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Det är alltså demonstration mot sexuella övergrepp mot djur 13.00 är det samling på mariatorget!

Vem fan vill ha sex med djur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alter ego:

Nej.

Djurplågeri är i svensk rätt ett brott (enligt 16 kap. 13 § brottsbalken) som innebär att någon uppsåtligen eller av grov oaktsamhet otillbörligen utsätter djur för lidande, exempelvis genom att djuret misshandlas, överansträngs eller vanvårdas. För djurplågeri kan man dömas till böter eller till fängelse i högst två år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

själv åker man 20mil för att visa sitt stöd, så kom inte och säg att det är för långt borta[no-no]

Det är för långt.
För mig är det femtio mil, och jag har inga pengar så det skulle bli femtio mils plankande på tågtoaletter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Djurplågeri

...Gäller bara som lag om du kan uppvisa att djuret lidit fysiska eller psykiska men. Det kan dock vara ganska svårt att bevisa att ett djur lidit psykiska men.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

...Gäller bara som lag om du kan uppvisa att djuret lidit fysiska eller psykiska men. Det kan dock vara ganska svårt att bevisa att ett djur lidit psykiska men.

Att det är svårt att bevisa förändrar inte det faktum att det är olagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Att det är svårt att bevisa förändrar inte det faktum att det är olagligt

Det är bara olagligt om djuret tar skada. Man vill ha det ändrat till en lagstiftning där man förbjuder allt sex med djur, då risken att de lider är stor och att de inte kan säga nej, på samma sätt som sex med spädbarn och medvetslösa är förbjudet.


   
SvaraCitera