Aviseringar
Rensa alla

Demonstrations/yttrandefrihet


Jag tycker fascisterna kan få försöka demonstrera om de vill, men jag tycker inte de ska ha något polisskydd. Är de så få och så hatade att de blir bortjagade om inte polisen är där, så vill folk uppenbarligen inte ha dem på sina gator. Om tillräckligt många sympatiserar med dem så kommer de inte gå att jaga bort. Det är det absolut mest demokratiska, att låta folket rösta bort dem från våra gator! Det är extremt odemokratiskt av polisen att mot folkets vilja skydda dem. I en demokrati ska folket bestämma, inte polisen, staten och politikerna.


   
SvaraCitera

HagnestaHill:

Staten ska inte lägga sig i och förbjuda åsikter.

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

men jag tycker inte de ska ha något polisskydd.

Så vem ska ha polisskydd och vem ska inte ha det? Det blir att staten avgör iaf.

Så du anser att våld mot folk med andra åsikter än ens egna är legitimt? Ska jag få misshandla kommunister då?

Rödingajäveln:

Är de så få och så hatade att de blir bortjagade om inte polisen är där, så vill folk uppenbarligen inte ha dem på sina gator.

Så om vi jagar bort kommunister är det ok? Det var fler som röstade på SD än vänsterpartiet. Ska SD få jaga bort kommunister?


   
SvaraCitera

DrTeletubbie:

Vad tycker ni? Vill ha så många åsikter så möjligt inför ett prov!

Demokrati är inget självändamål. Höjden av demokrati är dock att låta folket få bestämma över vilket statsskick de vill ha själv. Ett folk ska inte behöva gå runt och dragas med ett samhälle de egentligen inte vill ha. Är folket överens om att de vill bilda en islamistisk republik någonstans borde de få göra det, det är en demokratisk seger. Bara de inte kommer dragandes med sina idéer med de som inte samtycker.


   
SvaraCitera

HagnestaHill:

AFA bankar skiten ur klassförrädana

Sluta svamla i haschdimman, du väger sextio kilo och ser ut som ett jävla benrangel..


   
SvaraCitera

Nej. Dummaste jag har hört.

Rödingajäveln:

men jag tycker inte de ska ha något polisskydd.

Då kan vi ju lika gärna ta bort livvaktsskydd och polisbeskydd för alla politiker, inklusive Reinfeldt. Politiker kommer inte att våga gå någonstans av rädsla för att bli misshandlade/mördade av de som inte håller med dem. Är det ett sådant samhälle du vill ha?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Sluta svamla i haschdimman, du väger sextio kilo och ser ut som ett jävla benrangel..

Jag är inte med i AFA så jag ska inte slåss. För övrigt är det kortet ett år gammalt och taget efter en jobbig influensa så jag är tanig - ja 😛


   
SvaraCitera

De ska inte lägga sig i i människors privata liv ... man ska få tycka och tänka som man vill .. precis som man ska få drick, äta ta droger som man vill .. det ska andra skita i.


   
SvaraCitera

acadi:

vänsterpartiet

acadi:

kommunister

HAH


   
SvaraCitera

DrTeletubbie:

Är det korrekt att införa ett demonstrationsförbud gentemot folk som för ett antidemokratiskt budskap?

Menar du att man skulle förbjuda demonstationer mot dem eller att antidemokrater ska förbjudas att demonstrera?

Hursomhelst så ska man väl ha rätt att vara dum i huvudet om man vill. Fast det vore ju kul om man förbjöd folk att vara SD:are och ND:are bara för skoj skull. [smile]


   
SvaraCitera

Quint:

Då kan vi ju lika gärna ta bort livvaktsskydd och polisbeskydd för alla politiker, inklusive Reinfeldt. Politiker kommer inte att våga gå någonstans av rädsla för att bli misshandlade/mördade av de som inte håller med dem. Är det ett sådant samhälle du vill ha?

Ska inte lägga ord i munnen på honom men tror inte han ser det som ett sämre läge än nuvarande. Skulle inte jag heller för övrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluppe:

Menar du att man skulle förbjuda demonstationer mot dem eller att antidemokrater ska förbjudas att demonstrera?

Att antidemokrater ska förbjudas demonstrera.


   
SvaraCitera

Det är ingen demokrati om alla inte har juridiskt likvärdig möjlighet att yttra sig. När man bestämmer vilka åsikter som får luftas och inte är det fascism.


   
SvaraCitera

Nachac:

När man bestämmer vilka åsikter som får luftas och inte är det fascism.

Nej. Fascism och avsaknad av yttrandefrihet är inte på något sätt synonyma. I dagens kapitalistiska system har inte alla juridiskt likvärdig möjlighet att yttra sig, t.ex.


   
SvaraCitera

Jörg Buttgereit:

Nej. Fascism och avsaknad av yttrandefrihet är inte på något sätt synonyma.

Öh, nehe?

Jörg Buttgereit:

I dagens kapitalistiska system har inte alla juridiskt likvärdig möjlighet att yttra sig, t.ex.

Öh, nehe?


   
SvaraCitera