Aviseringar
Rensa alla

Den bästa indiefilmen du sett


Ämnesstartare

Svårtolkat med "indie" kanske, men menar doldisfilmer som man typ inte vet finns om man inte letar eller hittar av en slump.

Den bästa jag sett i år (eller förra året om man ska vara sån) är nog Me, Earl and the dying girl. Den var fin och rolig.


   
Citera

Sagan om ringen (alla)
Harry Potter (alla)
Star Wars (alla)
Avatar
Hunger Games (alla)


   
SvaraCitera

Shortbus


   
SvaraCitera

Och ken Park och elephant (om en skolskjutning. 


   
SvaraCitera


film med indier


   
SvaraCitera

submarine är mysig

om vi tolkar begreppet likadant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
submarine är mysig

om vi tolkar begreppet likadant.

Ja! Jag har nog sett den, men det var längesen. Tack för påminnelse Glad

qazedctgb:
Shortbus

qazedctgb:
Och ken Park och elephant (om en skolskjutning. 

Ska kolla upp dom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:
Sagan om ringen (alla)
Harry Potter (alla)
Star Wars (alla)
Avatar
Hunger Games (alla)

Men hallå


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:

Ska kolla upp dom!

Ganska mycket/mycket sex i de två första


   
SvaraCitera

Lone star (1996)


   
SvaraCitera

1492 Conquest of Paradise (1992). Filmen är regisserad av Ridley Scott men är en av han mindre välkända verk.  Musiken i filmen är bäst. 


   
SvaraCitera

Out Cold 


   
SvaraCitera

Drive, tror den räknas som indiefilm.


   
SvaraCitera

Indiefilm känns som nåt sådär typiskt amerikanskt, eftersom det är där de stora filmbolagen finns och dem som är små eller bara lite mindre betraktas som "independent" i jämförelse, alternativt att man finansierar och gör filmen helt själv...

Om man ser filmer från andra länder än USA och Sverige så snubblar man över en massa doldisfilmer. Den här har jag länkat till hur många gånger som helst här på UM, den handlar om illegal abort i 80-talets sovjet-kommunistiska Rumänien och den slår sönder alla inälvor i en, ungefär som när man ser Lilja 4-ever: http://www.imdb.com/title/tt1032846/

Men ingen vill se på rumänsk socialrealistisk film för då är man ju plötsligt pretto... Arg


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

ekivok ekvilibrist:
Indiefilm känns som nåt sådär typiskt amerikanskt, eftersom det är där de stora filmbolagen finns och dem som är små eller bara lite mindre betraktas som "independent" i jämförelse, alternativt att man finansierar och gör filmen helt själv...

Om man ser filmer från andra länder än USA och Sverige så snubblar man över en massa doldisfilmer. Den här har jag länkat till hur många gånger som helst här på UM, den handlar om illegal abort i 80-talets sovjet-kommunistiska Rumänien och den slår sönder alla inälvor i en, ungefär som när man ser Lilja 4-ever: http://www.imdb.com/title/tt1032846/

Men ingen vill se på rumänsk socialrealistisk film för då är man ju plötsligt pretto... Arg

Få som är så stolt pretto som dig.


   
SvaraCitera