Aviseringar
Rensa alla

Den bästa Star Trek serien?


Ämnesstartare

Kudhos: Är det star trek där de har har en sån där portal där MacGyver besöker massa världar med den där Morpheus med ett märke i pannan?

Du blandar ihop en serie och en film här på ett väldigt dumt sätt: MacGyver och Matrix. Hur du kan blanda ihop dem på det sättet du gör förstår jag inte, de är ju helt väsensskilda, jag menar MacGyver är väl knappt ens sci-fi?! ... märket i pannan tror jag du fått från Bibeln eller nåt annat konstigt. Förstår inte alls hur du tänker...


   
SvaraCitera
Kudhos

Feberyra:

Du blandar ihop en serie och en film här på ett väldigt dumt sätt: MacGyver och Matrix. Hur du kan blanda ihop dem på det sättet du gör förstår jag inte, de är ju helt väsensskilda, jag menar MacGyver är väl knappt ens sci-fi?! ... märket i pannan tror jag du fått från Bibeln eller nåt annat konstigt. Förstår inte alls hur du tänker...

Du som blandar ihop dem. Bästa Star Trek filmen är ju den där marsianer besöker jorden och Fresh Prince in Bel Air killen måste rädda världen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Fresh Prince in Bel Air killen måste rädda världen.

Ice cube? Trodde inte han var med i den... du tänker möjligen inte på den där filmen om japanerna som bombade den där amerikanska hamnen som han var med i?


   
SvaraCitera
Kudhos

Feberyra:

Ice cube? Trodde inte han var med i den... du tänker möjligen inte på den där filmen om japanerna som bombade den där amerikanska hamnen som han var med i?

Ja juste! Gud vad länge sedan jag såg de gamla pokemonfilmerna asså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra:

Ice cube? Trodde inte han var med i den... du tänker möjligen inte på den där filmen om japanerna som bombade den där amerikanska hamnen som han var med i?

will smith


   
SvaraCitera

Kudhos:

kanske är Dr. Battlestar Galactica 

Mycket gladOskyldigSover


   
SvaraCitera
frukt

TNG. Har dock inte sett så mycket DS9 som jag hört mycket gott om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: TNG (The next generation)

Picard & co är för mig oslagbara.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Tänk jag har aldrig sett något star trek-relaterat öht. det sker om någon fantast någon gång vill se på det med mig förmodar jag

Det går faktiskt utmärkt att se de själv, jag har sett nästan alla serier helt själv. Det jag gillar med Star Trek är att de på ett realistiskt sätt tar upp allt som rör existensen ur människors perspektiv d.v.s. filosofi, psykologi, religion, politik, naturvetenskap o.s.v.

Kudhos: Är det star trek där de har har en sån där portal där MacGyver besöker massa världar med den där Morpheus med ett märke i pannan?

Feberyra: Du blandar ihop en serie och en film här på ett väldigt dumt sätt: MacGyver och Matrix. Hur du kan blanda ihop dem på det sättet du gör förstår jag inte, de är ju helt väsensskilda, jag menar MacGyver är väl knappt ens sci-fi?! ... märket i pannan tror jag du fått från Bibeln eller nåt annat konstigt. Förstår inte alls hur du tänker...

Det är Stargate Kudhos syftar på.

Kudhos: Du som blandar ihop dem. Bästa Star Trek filmen är ju den där marsianer besöker jorden och Fresh Prince in Bel Air killen måste rädda världen.

Men va fan Kudhos säg inte Star Trek varje gång du syftar på en sci-fi rulle. För övrigt menar du Indepedence Day.

Feberyra: På delad plats med TNG. Kan omöjligen välja. Följt av TOS och Voyager och Enterprise, i den ordningen. Fast Enterprise är inte särskilt bra...Trots sparsam och förvirrad motivering är jag ganska mycket av en trekkie alltså...Alla som gillar borde ha en avatar med valfri karaktär? Om vi är fler än fem blir det kanske kul...FAVORITRAS? FAVORITKARAKTÄR? FAVORITRYMDSKEPP?

För mig är det 1) VOY, 2) TNG, 3) TOS, 4) DS9, 5) ENT.

Favoritrymdskepp: Enterprise-D
Favoritkaraktär: Picard utan tvekan
Favoritras: Betazoid & Vulcans, en slags kombination av båda skulle vara bäst.

Du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt: TNG. Har dock inte sett så mycket DS9 som jag hört mycket gott om.

Voyager då?

Storchen84: Picard & co är för mig oslagbara.

Jo, men jag gillar mest storyn i Voyager.


   
SvaraCitera
mynona

Razor: Det går faktiskt utmärkt att se de själv, jag har sett nästan alla serier helt själv. Det jag gillar med Star Trek är att de på ett realistiskt sätt tar upp allt som rör existensen ur människors perspektiv d.v.s. filosofi, psykologi, religion, politik, naturvetenskap o.s.v.

Intressant reklam! Jag är rädd för att min kunskap inskränker sig till att de båda är fiktion i rymdmiljö med kultstatus. Brukar annars oftast känna behov av någon fantast som sällskap för att känna mig entusiasmerad inför att stiga in i en ny genre på det viset, för de tillhör inte vad jag normalt brukar se - vilket antagligen är en orsak att se dem. 


   
SvaraCitera
frukt

Razor:

Voyager då?

Faktiskt den serie jag var tillräckligt gammal för att medvetet följa men jag gjorde det i endast fyra-fem avsnitt eftersom bluffkull var så mycket roligare i den åldern. Tappade intresset trots Janeway och 7o9. Har även läst att början av serien ska vara störigt mycket om Bajorans? Tyckte inte att Chakotay var så cool heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt: Har även läst att början av serien ska vara störigt mycket om Bajorans?

Då ska du absolut inte se på DS9 som har en central story om Bajor och Bajorans.


   
SvaraCitera
frukt

Razor:

Då ska du absolut inte se på DS9 som har en central story om Bajor och Bajorans.

Ah, då blandar jag nog ihop dem. Har dock hört så mycket gott om DS9 att jag inte väjer för't.

Är ändå lite glad över att jag har så mycket bra att se fram emot! Bara en tidsfråga innan jag ser allt.


   
SvaraCitera
reben

bara sett voyager så rösta på den


   
SvaraCitera