Aviseringar
Rensa alla

Den genomsnittlige sverigedemokraten


rascal:

Tråden innehåller massa subjektiva åsikter om ett stort antal människor i Sverige som röstar på ett parti, åsikter som inte på något sätt kan beläggas

hela grejjen med åsikter är ju att dom sällan är objekta. jag kan skapa en tråd som heter: nyliberalism är bäst och därav debattera nyliberalism. även om ¨nyliberalism är bäst¨ är något högst subjektivt.

rascal:

åsikter som inte på något sätt kan beläggas

hur vet du det? vi har inte kommit så långt i tråden o debatterat det ännu.

rascal:

smutskastning av en stor bunt människor.

smutskastning sker varje dag inom politik. kan du inte tåla det så bör du inte föra en debatt. att smutskasta innebär dessutom inte att det saknas belägg utan handlar om att göra så en grupp eller individ framgår i sämre dagar. ungf som Sverigedemokrater om somalier eller invandrare.

tevepro:

Ni är off topic.

han vet inte deff av smutskastning


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

hela grejjen med åsikter är ju att dom sällan är objekta. jag kan skapa en tråd som heter: nyliberalism är bäst och därav debattera nyliberalism. även om ¨nyliberalism är bäst¨ är något högst subjektivt.

Absolut, visst är det så. Men här han bara gjort massa anklagelser utan belägg samt påstår en väldans massa saker om den genomsnittliga SDaren. Vill han på något sätt verka trovärdig så bör han ha något han kan grunda det här på, någon sorts fakta är en fördel.

lacostekrokodilen:

hur vet du det? vi har inte kommit så långt i tråden o debatterat det ännu.

Som sagt, han borde isåfall ha skrivit dessa i topic.

lacostekrokodilen:

smutskastning sker varje dag inom politik. kan du inte tåla det så bör du inte föra en debatt. att smutskasta innebär dessutom inte att det saknas belägg utan handlar om att göra så en grupp eller individ framgår i sämre dagar. ungf som Sverigedemokrater om somalier eller invandrare.

Jag har inte sagt något om att jag har tagit illa upp eller liknande, vad får du det ifrån? Men däremot så tycker jag hela topic saknar debattunderlag, vilket han gav mig först när jag frågade om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rascal:

Absolut, visst är det så. Men här han bara gjort massa anklagelser utan belägg samt påstår en väldans massa saker om den genomsnittliga SDaren. Vill han på något sätt verka trovärdig så bör han ha något han kan grunda det här på, någon sorts fakta är en förde

Se sheriffen eller dina egna inlägg för bevis.


   
SvaraCitera

rascal:

Vill han på något sätt verka trovärdig så bör han ha något han kan grunda det här på, någon sorts fakta är en fördel.

jag tkr nyliberalism är bäst men saknar helt faktabelägg för det. jag har ingen säker källa som kan säga att det är sant osv. det är bara min åsikt. precis som att tevepro tkr att sverigedemokrater tkr synd om sig själva

rascal:

här han bara gjort massa anklagelser

han har lagt fram vad han tror o tkr. det krävs inga belägg för en åsikt.

rascal:

Som sagt, han borde isåfall ha skrivit dessa i topic

nja, du verkar vara den enda som missförstått. världen kretsar inte kring dig.

rascal:

så tycker jag hela topic saknar debattunderlag

skulle ju vara väldigt skumt att skapa ett sådant inlägg i kategorin politik. om tråden legat i klotter skulle jag nog hållt med dig. titta var trådarna ligger


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

han har lagt fram vad han tror o tkr. det krävs inga belägg för en åsikt.

Han skrev aldrig att han tror eller tycker att det ser ut så här. Han skrev det som om det vore ett faktum däri ligger felet.

Jag vill rekommendera den här tråden för dig och trådskaparen, tevepro: http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=272375


   
SvaraCitera

rascal:

Han skrev det som om det vore ett faktum däri ligger felet.

o du bestämmer det? jag tolka det som att han skrev en åsikt. men du har ändå rätt. ojojojoj. solen kretsar oxå kring dig?

rascal:

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=272375

jag var en av drivkrafterna bakom den tråden [zzz]


   
SvaraCitera

rascal:

Tråden innehåller massa subjektiva åsikter om ett stort antal människor i Sverige som röstar på ett parti, åsikter som inte på något sätt kan beläggas, således finns det inget "ämne" annat än smutskastning av en stor bunt människor.

Hej, du är sverigedemokrat va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rascal:

Han skrev aldrig att han tror eller tycker att det ser ut så här. Han skrev det som om det vore ett faktum däri ligger felet.

Vem åsikter skulle det annars vara? Kungens? [cool]


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

o du bestämmer det? jag tolka det som att han skrev en åsikt. men du har ändå rätt. ojojojoj. solen kretsar oxå kring dig?

Jag bestämmer inte över svenska språket. Ingenstans ser jag att han har skrivit att det är hans egna åsikter, gör du? Isåfall: visa den meningen.

lacostekrokodilen:

jag var en av drivkrafterna bakom den tråden

Men uppenbarligen inte så bra tolkare av den...


   
SvaraCitera

tevepro:

Vem åsikter skulle det annars vara? Kungens?

roliga är ju att en sd:are länkar om debatteknik fast sd:arna här på um bara babblar om samma sak om och om igen


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Hej, du är sverigedemokrat va?

Jajemen, det borde vara ganska tydligt vid det här laget. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rascal:

Jajemen, det borde vara ganska tydligt vid det här laget. [smile]

Jag ser inte att du har skrivit det i dina inlägg heller?


   
SvaraCitera

rascal:

Men uppenbarligen inte så bra tolkare av den...

tvärtom, det är bara du som klagat på tråden. alltså finns det belägg för den. bara du som inte tkr det. säger väl en hel del?

rascal:

Ingenstans ser jag att han har skrivit att det är hans egna åsikter, gör du?

rascal:

skrev det som om det vore ett faktum

du måste vara medveten om att bara för att man skriver som tevepro gör innebär det inte nödvändigtvis att han menar det som ett faktum. det blir väldigt jobbigt att läsa >>jag tkr<< i början av varje mening.

vi kan jmf detta med ett valmanifest där det står:
vi tänker sänka skatten
vi tänker få ner arbetslösheten

alla dessa är givetvis förutsatta att man vinner valet. precis som att tevepros inlägg är förutsatt att det är en åsikt


   
SvaraCitera

rascal:

Jajemen, det borde vara ganska tydligt vid det här laget. [smile]

Då kan du ju konstruktivt gå ut och säga att bilden av sverigedemokraterna som han har inte stämmer. För enligt mig är den bilden väldigt väldigt korrekt.


   
SvaraCitera

tevepro:

Jag ser inte att du har skrivit det i dina inlägg heller?

Det står klart och tydligt i det tredje inlägget jag gjorde i den här tråden.


   
SvaraCitera