Aviseringar
Rensa alla

Den här världen blir bara sjukare och sjukare!


Ämnesstartare

Jaha, nice då. [surprised]


   
SvaraCitera

Det är olika i olika kommuner typ och har varit så länge, det säkraste är att kolla upp vad för föreskrifter som gäller i ens kommun om det är koppeltvång eller ej. Men i allmänhet så ska man ha sin hund kopplad om du t.ex. är ute på stan eller vid andra vägar. Hunden kan vara en fara för trafiken annars.
För att inte tala om alla hundägare som låter dem springa lösa hur som helst, var som helst, och som objudet ska hälsa på mig och min hund. Kan inte räkna alla gånger då den andra hunden har blivit ilsk och dess ägare kommer springandes hojtandes att den är så snäll annars.
Liksom, det är ju bara tur att ingen av dem har bitit mig eller Lady. Skäller alltid ut dem efter noter efter det, att det ska vara så svårt att veta lite hyfs. Och om någon av dem skadar Lady så är det nån annan bitch that'll be put down [mad]
För Lady är den snällaste hunden som finns, så mild och lugn, finaste vovven i världen, ska klappa henne nu bara för det [blush]
/rant

Men jag tycker det är lite fånigt med alla hundrädda som är rädda för min hund, för hon är så otroligt snäll och det ser man på ögonen och hur hon går (hon lunkar fram som en den lilla farmor hon är [blush])

lol wall of text


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

En del hundar tycker inte om koppel så varför ska det helt plötsligt vara olagligt för hundarna att gå lösa?

Det är väl mest för att hundrädda människor inte litar på okopplade hundar vilket då skapar obehag för dem när de är utomhus[zzz].
Men sen är det nog mycket för hundarnas säkerhet, att de inte ska få för sig att jaga något och springa ut i vägen, eller för att de inte ska kunna attackera andra hundar.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag tycker att det är bra att det finns koppeltvång. Jag är inte en speciellt hundrädd person, men det finns ju inget sätt jag kan veta huruvida någon annans hund är väluppfostrad eller ej - så för min säkerhets skull så föredrar jag om den hålls kopplad när de är ute i allmänheten, även om den kanske är världens lydigaste.

Sedan är det ju faktiskt en del för deras egen skull också. Min flickväns pappas hund är väldigt lydig, men när han såg ett rådjur springa omkring en liten bit bort så drog han iväg och försvann till skogs, eftersom han inte var kopplad. Han hade ju lätt kunnat bli överkörd om det hade kommit en bil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

inte springer fram och biter varenda människa i kuken.

Ingen hund biter alla människor i kuken HA!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad schismen sa. Så att hunden ej skadar vilda djurungar och så.


   
SvaraCitera

Ähh, jag bor mitt ute i skogen jag har aldrig hundarna kopplade, men de är dock jättelydiga. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte det varit förbjudet jättelänge? 😮


   
SvaraCitera

ingen utomstående kan ju vara säker på att den hunden är så pass " bra uppfostrad" att den inte går fram till folk, och de hundrädda människorna måste ju ändå kunna känna sig trygga. och då är väl koppeltvång viktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt o hållet upp till kommun till kommun o bestämma om inte jag hört fel. För min del anser jag att HUNDARNA SKA VARA KOPPLADE!

Själv har jag ett gäng katter o när hundrarna får se mina katter så sätter de igång o jagar dom o springer upp på terassen o revirpissar så det skvalar in i rummet sommartid. Så nu har jag jaktgeväret i högsta beredskap innanför dörren nästa gång det sker!!! [mad] Jag har jaktlicens ska jag kanske tillägga!


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

Själv har jag ett gäng katter o när hundrarna får se mina katter så sätter de igång o jagar dom o springer upp på terassen o revirpissar så det skvalar in i rummet sommartid.

TheSpookyMan:

Så nu har jag jaktgeväret i högsta beredskap innanför dörren nästa gång det sker!!! [mad] Jag har jaktlicens ska jag kanske tillägga!

Jag gillar både hundar och katter så jag är inte partisk på nåt sätt nu. Men hundar OCH katter revirpissar så skall du skjuta dem för dem revirpissar kan du skjuta på katterna också. För dem revirpissar dem med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

katter

Bra att du skyddar dina bebisar. [cool]


   
SvaraCitera

Det är olagligt för att ingen kan kontrollera att din hund är jätteväluppfostrad och snäll, för att de inte ska skada djurungar etc. såsom tidigare nämnts.

För övrigt är det jävligt obehagligt om man är hundrädd.


   
SvaraCitera
zIGGE

Angelize:

En del hundar tycker inte om koppel så varför ska det helt plötsligt vara olagligt för hundarna att gå lösa?

Sen svininfluensan som gör alla sjuka och dör eller gör trupper immobila (vid marcher, storming är ok, anledning?) även av vaccinet som tillhör en helt annan konspirationsteori, med propaganda som är sann, världen är sjuk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

biter varenda människa i kuken.

va, finns det hundar som gör så?[shake] nu vågar ju inte jag gå ut mer iaf[blush]


   
SvaraCitera