Aviseringar
Rensa alla

Den irakiska terroristen gripen i Boliden - kom in i Sverige som asylsökande


Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: Trodde Niklas eller Sheriffen hade gjort denna tråd..

Varför? Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:

Varför? Förvånad

Why not?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:

Problemet är bara att ett parti måste ha mer än en fråga man kan ställa sig bakom för att kunna rösta på det. När vi lägger en röst för ett parti så köper vi inte bara en idé utan ett helt paket av idéer. Det är tyvärr en olycklig konsekvens av vårt politiska system, att även ifall det finns en majoritetsvilja för en annorlunda migrationspolitik så gör systemt det för svårt för oss att kanalisera den här viljan. 

Vi skulle haft direktdemokrati Tumme ned

ett paradigmskifte mot enfrågepartier vore iaf bättre för demokratin, även om någon sorts direktdemokrati förstås är idealfallet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det jag tycker är lite obehagligt är hur snabbt dom la ut bild+namn i media Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:
Det jag tycker är lite obehagligt är hur snabbt dom la ut bild+namn i media Ledsen

Varför? Om inte hade de ju ej hittat honom.. Jättebra och effektivt tkr jag när polisen tar hjälp av media och invånarna på såhär vis vid efterlysningar!!! :)))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Varför? Om inte hade de ju ej hittat honom.. Jättebra och effektivt tkr jag när polisen tar hjälp av media och invånarna på såhär vis vid efterlysningar!!! :)))

haha har fått en känsla av att han inte är inblandad i nå planeringar elr terrorcell i sverige Ledsen


   
SvaraCitera
mens
 mens

Fasiken:

haha har fått en känsla av att han inte är inblandad i nå planeringar elr terrorcell i sverige Ledsen

spelar väl ingen roll var terrorn skulle begås?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

spelar väl ingen roll var terrorn skulle begås?

känsla av att han int gjort nått dumt utomlands heller Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag undrar också vad de har på honom egentligen.. Allt de har gått ut med var väl att ngn tipsade om honom till svt och därefter förde de dit vidare till säpo osv.. :s 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han är bara missförstådd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

😀 😀 jag hade rätt

omg geni


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Direkt när facebook-profilen togs upp i media blev det ju ganska tydligt att något inte stod rätt till.

Frågan är nu om det är så att SÄPO kommit över uppgifter som tyder på terror i Sverige men kopplat det till fel person, vilket är troligt, eller om det är så sjukt att hela den ökade hotbilden bygger på felaktigheter.

Kanske var detta konsekvensen av århundradets "prank" mot en kompis? Någon vän till honom ville jävlas, ringer SÄPO, får honom efterlyst i hela Sverige som farlig terrorist och får Sverige att höja hotnivån. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har de släppt honom :)) 

antagligen blir han beviljad ersättning 

fan vad klantigt om de grep helt fel människa.. pinsamt 


   
SvaraCitera
mens
 mens

S3ON:
Nu har de släppt honom :)) 

antagligen blir han beviljad ersättning

vansinne


   
SvaraCitera
mens
 mens

om han nu är helt oskyldig är det ju bra ofc


   
SvaraCitera