Aviseringar
Rensa alla

Den lilla tråden om öl


Ämnesstartare

Tjenare alla öldiggare!

Sitter och sippar på årets första julöl. Det är en mörkish lageröl gjord på Åland vid namn Stallhagen Julbock
e8ef11d195b89c5817a69e988bd36057.png

Så vad har ni för öl på hjärtat? Vilken är favoriten/ inte favoriten? Vilken dricker du just nu eller vilken vill du dricka?

Allt om öl avhandlas här, helt enkelt 🙂


   
Citera
time
 time

VA NEJ KÖPTE DU JULÖL? Kommer och tar en klunk. 


   
SvaraCitera

Jag föredrar julmust med gin Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Jag föredrar julmust Rodnar

Ja, julmust är fan bra jävla gött det också. Det är så synd när man bor i Finland då utbudet är så dassigt 🙁


   
SvaraCitera

Min favoritöl torde var Newcastle då den är billig men också majestätiskt jävla god utan att kännas märkesbögig. En bra brygd för höstrusk och förtroliga pubsamtal om Anders Borgs hår och playoffmatcher.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: Ja, julmust är fan bra jävla gött det också. Det är så synd när man bor i Finland då utbudet är så dassigt 🙁

shit, trodde det fanns där också! :O


   
SvaraCitera

Ämnar intaga en sådan snart. Men jag väl låta den kylas någorlunda.


   
SvaraCitera

Ett flak koff-Finskt öl , till jul hade inte vart helt fel asså ^^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Ämnar intaga en sådan snart. Men jag väl låta den kylas någorlunda.

Hurdan sort, isbjörnen kanske?

Aaron:
Ett flak koff-Finskt öl , till jul hade inte vart helt fel asså ^^^

Haha, ja jäklars. Här i österlandet är Koff klassad lite som piss. Men om man vill hetsdricka så funkar den ganska bra Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

shit, trodde det fanns där också! :O

Det finns, men typ bara Apotekarnes på petflaska. Ingen finmust som typ Zeunerts :((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Min favoritöl torde var Newcastle då den är billig men också majestätiskt jävla god utan att kännas märkesbögig. En bra brygd för höstrusk och förtroliga pubsamtal om Anders Borgs hår och playoffmatcher.

Ja, den är särskilt god på fat. Den har dock en tendens att smaka kartong, enligt egna erfarenheter 🙁


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: Hurdan sort, isbjörnen kanske?

Tidigare nämnda Newcastle tänkte jag på men nu funderar jag på om inte kvällens hamburgareinrättning jag tänkt tilllaga inte skulle göra sig bättre i par med en vanlig enkel svennelager, en töcken där Kronenbourg 1664, det bästa Frankrike gett världen vid sidan av hånglet och Edith Piaf.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Ja, den är särskilt god på fat. Den har dock en tendens att smaka kartong, enligt egna erfarenheter 🙁

När man köper den på lite bättre pubar (civila sådana) så är det alltid en jävla procedur av upphällning och tillskumning som bartendern skall gå igenom innan man får den i sin hand. Nu pratar du trams.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: typ bara Apotekarnes på petflaska.

Den godaste ju! Iaf av de jag har smakat. Rodnar 

Istechetvåpunktnoll: Zeunerts

låter intressant, ska se om jag finner! 


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Hurdan sort, isbjörnen kanske?

Haha, ja jäklars. Här i österlandet är Koff klassad litearrow-10x10.png som piss. Men om man vill hetsdricka så funkar den ganska bra Tumme upp

Jasså :O Kan säga jag tycker den är godare än Carsberg, , Sofiero ,threearrow-10x10.png Hearts , Norrlandsguld . Brukar ha litearrow-10x10.png koff i vissa köttmarinader , det blir riktigt gott !


   
SvaraCitera