Aviseringar
Rensa alla

Den senaste trådtrenden


heh, trodde det var rätt obvious hur jag menade Rullar ögonen


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

internet: manhang

Manhäng? som tas från olika håll?
Tardig


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

FruLiten:
heh, trodde det var rätt obvious hur jag menade Rullar ögonen

Inte för någon som är oskuldsfull som jag är

du får utförligt förklara hur du menar


   
SvaraCitera

Mycket glad


   
SvaraCitera

Hur gammal är du?
Brukar du önska dig något i födelsedagspresent?
Hur väljer du vilka ämnen/frågor som ska vara viktiga för dig?
Vilka metoder använder du för att avgöra vad du tycker?
Brukar du sätta upp håret? I så fall - på vilket sätt?
Vad tycker du minst om med samhället idag?
Vad tycker du om sig själv?
Vilka aktiviteter njuter du mest av?
Vad skulle du helst ägna dina dagar åt, om du var helt fri att välja?


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Chibibbi: Brukar du önska dig något i födelsedagspresent?

Jag kan öppet utrycka behov av saker jag vill ha och behöver och svävande låta det bli känt för personer jag misstänker skulle vilja köpa mig dem vid lämplig tidpunkt. Har de inte köpt dem så köper jag dem själv efteråt. 

Chibibbi: Hur väljer du vilka ämnen/frågor som ska vara viktiga för dig?

Det som engagerar mig funderar jag som regel på. Efter en del processande och överväganden och bearbetning kommer jag fram till en åsikt. Jag når denna åsikt efter att ha vägt fördelar och nackdelar och tagit hänsyn till bakgrund, omständigheter, troliga konsekvenser och så vidare, och därmed brukar min åsikt då jag väl fattar den vara stark och redan prövad mot de flesta invändningar. Andra gånger kan den vara snabbt instinktiv ja eller nej, men då brukar jag ändå processa den för att se om instinkten stämmer. Dessa överväganden tar inte nödvändigtvis så lång tid, eftersom jag ofta ganska snabbt kan göra en analys. Oavsett om min åsikt är snabbt eller långsamt fattad brukar den hur som helst vara prövad när den är fattad. Jag kan ändra den, men det krävs då att jag presenteras något nytt jag ännu inte har tänkt på, och det händer inte ofta. Är mitt beslut i en fråga väl fattat diskuterar jag den oftast av två skäl: för nöjes skull, dvs med någon som kan stimulera mig i ämnet, eller för att det ger mig tillfälle att utrycka mina tankar genom att formulera dem och därmed utforska mig själv och mina synpunkter, för jag kan ofta förvåna mig själv då jag får tillfälle att utrycka tankar som annars bara ligger latent. Det ger tillfälle till självransakan och introspektion. 

Jag vet inte om det besvarar din fråga. Här är förresten också ett prov på introspektion bara det, för jag brukar inte beskriva vad som engagerar mig, så det har väckt nya tankar att formulera mitt svar. Men som sagt: jag kan diskutera saker för nöjes skull, för att det hjälper mig att utveckla mig, antingen för att motparten kan presentera något nytt eller ger mig tillfälle till introspektion. Saker som intresserar mig kan jag givetvis ofta fundera och teoretisera över och diskutera mycket mer än andra. 

Chibibbi: Vilka metoder använder du för att avgöra vad du tycker?

Det besvarade jag nog delvis ovan. Jag gör en konsekvensanalys utifrån logik, omständigheter, historia, nutid och människans natur. Jag kan ogilla en åsikt av den orsaken, men vad jag tycker om personen som har åsikten däremot är beroende av vad personen har gjort för konsekvensanalys och ser som sitt syfte, även om jag själv inte håller med om dennas analys. 

Chibibbi: Brukar du sätta upp håret? I så fall - på vilket sätt?

Jag tycker om att ha det löst, men är det till besvär, dvs när det bör sättas upp av praktiska skäl eller då jag är svettig, så sliter jag irriterat ihop det i en svans. Dock passar jag inte i det utan bör hellre ha det i en lös fläta över ena axeln. 

Fortsättning följer nog, men vill du kommentera kan du göra det redan nu, för jag tar allt i ordningsföljd i alla fall. 


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Chibibbi: Vad tycker du minst om med samhället idag?

Komplicerad fråga. Jag ser den ur alltför många synvinklar för att egentligen svara, men enkelt utryckt så ser jag ändå att vårt nuvarande samhälle åtminstone i Sverige utvecklas åt rätt håll i de områden jag intresserar mig för - vad gäller individens frihet i sitt privatliv, accepterandet av gränslösheten och så vidare - men jag ogillar samtidseuropas politiska situation där välfärden urholkas av en vänster som gått högerut, något som orsakar en bitterhet som gynnar främlingsfientliga fascistiska nationalistiska partier, som kanaliserar den mot invandrare och därmed i slutändan attackerar den samtida toleransutvecklingen jag nämner i början. 

Chibibbi: Vad tycker du om sig själv?

Jag gillar mig själv. Jag gillar de åsikter jag har valt och vad de säger om mig, jag gillar mina personliga egenskaper även om jag också har dåliga, jag gillar den potential jag har även om jag inte fullt ut utövar den, men allt det här är vad jag tycker alla andra också borde göra med sig själva. Att säga att vi alla är lika mycket värda för att vi är unika är en klyscha för att den är sann. Det finns ingen anledning att ha dålig självkänsla eller självförtroende - för någon. Det gäller alla. 

Chibibbi: Vilka aktiviteter njuter du mest av?

Umgänge och stimulans med människor jag kan få utbyte av, vare sig det är virtuellt, röst mot röst (telefon) eller ansikte mot ansikte (irl). Jag skulle för all del inte beskriva mig som en sällskapsmänniska, men jag fokuserar gärna folk då jag ser en poäng i det. Att även på andra sätt gå upp i något som stimulerar tankar och sinnen, vare sig det är musik, film, böcker, serier eller andra former av stimuli. Att glömma allt för en stund och vara i ett Nu. 

Chibibbi: Vad skulle du helst ägna dina dagar åt, om du var helt fri att välja?

Ovanstående, förmodar jag - vem vill inte ägna dagarna åt vad man mest njuter av? 


   
SvaraCitera

Kommentarer kommer, så fort anda faller på.

Så länge väljer jag att ställa en till fråga:

Hur kommer det sig att du utesluter vissa frågor? Vilka grunder styr?


   
SvaraCitera

mynona: Inte för någon som är oskuldsfull som jag är

du får utförligt förklara hur du menar

Hehe, du vet den där dingelidongen som herrar har. För snuskhumrar som mig kan man tolka det som att du hellre vill ha den bakifrån än framifrån i ställning. Rodnar


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

FruLiten: Hehe, du vet den där dingelidongen som herrar har. För snuskhumrar som mig kan man tolka det som att du hellre vill ha den bakifrån än framifrån i ställning.

hellre herrdingelidong bakfifrån än framifrån? Och hellre bakifrån än från sidan dessutom....? 


   
SvaraCitera

mynona: hellre herrdingelidong bakfifrån än framifrån? Och hellre bakifrån än från sidan dessutom....?

Ja, precis. Rullar ögonen


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

FruLiten:

Ja, precis. Rullar ögonen

Snuskig fantasi. Jag har svårt att förstå sådant.Förvirrad 


   
SvaraCitera

mynona:
Varför inte skapa en egen frågetråd när det nyss var en trend med frågetrådar. Ni kan ställa frågor även till mig om ni vill, så svarar jag om jag vill och när jag vill. 

Har du någon gång haft en fantasi som involverar att göra något sexuellt med en person av ditt egna kön och skulle du vilja fullfölja den fantasin?


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Chibibbi: Hur kommer det sig att du utesluter vissa frågor? Vilka grunder styr?

Frågor som kräver ointressanta eller för intressanta svar lämnar jag åt sitt öde, så som till exempel denna: 

djupaste: Har du någon gång haft en fantasi som involverar att göra något sexuellt med en person av ditt egna kön och skulle du vilja fullfölja den fantasin?

Detta är den typ av frågor jag kan utveckla med personer jag inneslutit i min Privata SfärIcke!
Jag tror dock att i stort sett varenda människa har övervägt båda kön sexuellt någon gång oavsett deras sexualitet. 


   
SvaraCitera

mynona: Frågor som kräver ointressanta eller för intressanta svar lämnar jag åt sitt öde, så som till exempel denna: 

djupaste: Har du någon gång haft en fantasi som involverar att göra något sexuellt med en person av ditt egna kön och skulle du vilja fullfölja den fantasin?
Detta är den typ av frågor jag kan utveckla med personer jag inneslutit i min Privata Sfär
Jag tror dock att i stort sett varenda människa har övervägt båda kön sexuellt någon gång oavsett deras sexualitet.

Tråkig du är, det är faktiskt en anonym sida som är gjord för lite yålå och svag. Svara bara for the hell of it tiieeeep.


   
SvaraCitera