Aviseringar
Rensa alla

Den som vänder ryggen till


Ämnesstartare

Det man får lära sig när man växer upp är ju att den som går ifrån ett bråk har "vunnit". Den som kan behärska sig själv, ignorera och bara gå. Undrar dock lite hur man tänker här? Vad anser ni om detta egentligen om ni faktiskt funderar på det?

Själv tycker jag att människor som bara går är förlorarna, beror ju på situation, men oftast handlar det om att de känner sig pressade och inte kan ta en diskussion. Att man stannar kvar behöver ju inte betyda att man tar till våld, utan helt enkelt vill reda ut saken. Få X att fatta hur situationen ser ut om X tydligt visar att X inte fattar det. Jag tror vi alla har stött på den typen av människor. Upplever det som väldigt provocerande när en idiot som inte lyssnar och därmed inte förstår eller vill diskutera i normal samtalston går därifrån och försöker agera det man har lärt sig vara "hjälten". Sådana saker får iallafall mig att vilja sätta en kniv i folk. [shake]

Tycker att man skall tänka på att sänka rösten och diskutera saken. Men det blir aldrig bättre om den ena bara går.


   
Citera
Ämnesetiketter

Fast det är mest för att jag uppever det som att när man bara går ifrån så är det som om man accepterar alla personangrepp och så. Tror att hela "gå där ifrån"-grejen är för att skolorna ska behöva anmäla färre elever för mobbing eller kränkning eller w/e.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dear Madame:

[shake]

det är skillnad på att storma iväg av ren frustration och att inse det löjliga med att förstora mänskliga konflikter och välja att lämna dem av den anledningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dear Madame:

Håller med (Du röstade på detta alternativ)

Beror dock på. Man är på intet vis ett föredöme om man går iväg mitt i en diskussion, men att ge upp en pajkastning för man inser meningslösheten i denna är berömvärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Beror dock på. Man är på intet vis ett föredöme om man går iväg mitt i en diskussion, men att ge upp en pajkastning för man inser meningslösheten i denna är berömvärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dear Madame:

Sådana saker får iallafall mig att vilja sätta en kniv i folk.

Okej, det står ju i proportion till att bli ignorerad [rolleyes]

Dear Madame:

Håller EJ med

I en diskussion är det fegt att gå, i slagsmål rätt.


   
SvaraCitera

Polarpantern:

I en diskussion är det fegt att gå, i slagsmål rätt.

+1

Hos FN verkar det dock betraktas som korrekt att vända ryggen till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska man inte slåss så är det klart man går, orka stå och tjafsa om man inte får spöa personen[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dear Madame:

Håller EJ med (Du röstade på detta alternativ)

"Vända andra kinden till" och "älska din näste"-mentalitet är för religiösa mongon. Bara idioter tar skit.


   
SvaraCitera

meh.. kan ju inte svara på ditt poll, det beror ju på situationen som du sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dear Madame:

Håller med (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

"Vända andra kinden till" och "älska din näste"-mentalitet är för religiösa mongon.

Anmäld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hela livet handlar inte om att vinna eller förlora![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dear Madame:

Håller EJ med (Du röstade på detta alternativ)

om man inte bryr sig så är man ju det å befinner sig på nåt slags zenplan men att vara konflikträdd är inte så jävla bra alltid, det är en svår fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dear Madame:

Anmäld.

Sorry men det där är inte ett personangrepp, och tycker han att mentaliteten i fråga tillhör religiösa mongon så måste han få tycka det.
Han hade kunnar varit tydligare med att framför att det är hans högst personliga åsikt, men det känns ändå uppenbart.


   
SvaraCitera