Aviseringar
Rensa alla

Den utbredda barnagan i Europa


Ämnesstartare

Ibland är det nödvändigt att ta tag i en unges arm när hen far runt och inte lyssnar men jag tror inte på aga som uppfostringsmetod pga finns inga fördelar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och sedan allt trams om att man ska låta länder ha sin kultur och att man inte ska lägga sig i vad andra länder gör kan ni stoppa upp någonstans pga det är vårt ansvar att vara de utsatta ungarnas/djurens/kvinnornas/människornas/vaddetnugäller röst och försöka göra deras vardag drägligare. kultur får aldrig någonsin gå före någons väl och ve.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fredrikfredrik92: Och vad är rätt sätt? Jo, alla människor har en stjärt. Den består av fett, hud och nerver och skadas inte av en omgång smisk.

Problemet ligger snarare i att barnen mår skit och får problem sedan. 


   
SvaraCitera

höblirära:

Problemet ligger snarare i att barnen mår skit och får problem sedan. 

Jag växte upp med min storebror. Han gav mig ofta stryk på bara rumpan när jag gjort något dumt. Vi bodde utomlands så det var helt tillåtet.

Det är sjukt pinsamt och gör ont att få stryk, men det är inte skadligt och jag mår inte skit pga det. Tror faktiskt det får barn att uppföra sig bättre.

min brorsa är en superfin människa och ställer alltid upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fredrikfredrik92: Jag tycker det bör vara en förälders rättighet att ge sin unge en omgång smisk på bara ändan om det behövs.

Rullar ögonen

fredrikfredrik92: Det fungerar faktiskt.

Har du något bevis på det? Gjort stora omfattande studier och undersökningar? Nej, det har du inte så du kan inte veta att det faktiskt funkar.

Vad barnaga får för konsekvenser kan vara väldigt olika. Det finns gott om oförstående föräldrar som inte förstår att deras barn kanske har en psykisk störning, i stället för att denne ska undersökas får den i stället stryk. Bra lösning eller? Nej, skulle inte tro det. Att påstå motsatsen är bara empatibefriat. Man ska inte slå, misshandla, aga eller whatever någon som kanske har psykiska problem - än mindre någon som fått en diagnos.

Sen kan vi prata om dom som inte borde vara föräldrar, vars svar på allting är barnaga - eller kanske värre. Nej bland det dummaste som finns är att tillåta barnaga. Att det fortfarande är tillåtet i så stor utsträckning är inget annat än en tragedi.

isola: Ibland är det nödvändigt att ta tag i en unges arm när hen far runt och inte lyssnar

Det är väl som mest detta man ska få göra - har dock för mig att detta räknas som aga? Eller? I vilket fall borde det inte göra det.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Det är väl som mest detta man ska få göra - har dock för mig att detta räknas som aga? Eller? I vilket fall borde det inte göra det.

Beror nog på hur man gör det trorjag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Beror nog på hur man gör det trorjag

Måste ju vara så, kan liksom inte räknas som barnaga så fort man tar tag i sitt stirriga barn som far runt och gapar och man vill ha dess uppmärksamhet.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Måste ju vara så, kan liksom inte räknas som barnaga så fort man tar tag i sitt stirriga barn som far runt och gapar och man vill ha dess uppmärksamhet.

Hjärta

 eller hur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I det här mesiga landet daltar vi för mycket med ungar. Avskyr ouppfostrade små demoner till barnkräk. Bältet är en gammal, fin och väl beprövad uppfostringsmetod som vi borde hålla kvar vid.


   
SvaraCitera

Feberyra: Hade ett aktivt arbete för att utplåna barnaga på EU-nivå och eventuellt skarpare lagar hjälpt, eller vad ska egentligen till för att uppnå en attitydförändring? Problemet är ju onekligen kulturellt, så något måste man ju kunna göra för att få dessa föräldrar att tänka om...

Sprida svenska sunda lagar MOT barnaga till resten av Europa är nog mitt tips.


   
SvaraCitera

N.W: Nej, den Ipad-generationen som växer upp nu är extremare och mer bortskämda än någonsin, vilket är en delförklaring till skolans totala förfall.

kanske inte har så mycket att göra med att de har en ipad som att deras föräldrar har en...


   
SvaraCitera

Är emot barnaga men jag tycker inte det är en EU fråga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

kanske inte har så mycket att göra med att de har en ipad som att deras föräldrar har en...

Både och naturligtvis. Slappa föräldrar föder slappa barn.


   
SvaraCitera