Aviseringar
Rensa alla

Depp över ny klass


Dunno
Ämnesstartare

Det är så att förra året delades min gamla klass (6a) upp i tre "grupper" o blev sedan 3 nya klasser som blandades med andra elever från andra skolor. Då var klassen jag hamna i (7a) väldigt bra tycker jag, elr bra o bra, men jag fick iaf vara med de jag ville från min gamla klass. O vi hängde jämt i en liten grupp i klassen, jag o 5 andra. Men nu när vi slutade 7:an så fick hem ett brev på sommarlovet om att våran klass hade delats i 2 grupper igen. Den ena ska gå i 7b o den andra i 7c. Jag hamnade i 7c vilket jag tycker är en bättre klass än 7b för 7b e mycket stökigare. MEN vi som hängde i en grupp förut i 7a splittrades 🙁 Jag o 2 av de jag hängde med kom i 7c men de 3 andra hamna i 7b 🙁 O nu känner jag mig väldigt utanför, de 2 andra som ja hängde/hänger med som kom i min klass är en kille o en tjej o de känns som de jämt håller på med sina mobiler o jämt snackar om nått men jag bara sitter där o förut när vi va alla 5 i 7a så kände jag nästan aldrig så 🙁 Det känns väldigt tråkigt o jag e väldigt ledsen över detta o vill bara ha tillbaka min gamla klass!! 

Har ni några tips på vad jag kan göra?


   
Citera

acceptera läget


   
SvaraCitera

Fråga om du får snacka med dem via mobilerna då. Smsa lite liksom. 😉


   
SvaraCitera
penja

Daniellas:
Fråga om du får snacka med dem via mobilerna då. Smsa lite liksom. 😉

bästa tipset. 


   
SvaraCitera

Life goes on


   
SvaraCitera
Dunno
Ämnesstartare

penja:

bästa tipset. 

Menar du på fritiden elr i skolan? För asså vi e ju bra vänner, killen e t.om med min bästa vän o ja vet att skulle jag överge honom för nån annan kompis sådär så skulle han bli jätte arg så drf tycker jag han borde tänka lite på vad han gör...


   
SvaraCitera
Dunno
Ämnesstartare

Daniellas:
Fråga om du får snacka med dem via mobilerna då. Smsa lite liksom. 😉

Menar du på fritiden elr i skolan? För asså vi e ju bra vänner, killen e t.om med min bästa vän o ja vet att skulle jag överge honom för nån annan kompis sådär så skulle han bli jätte arg så drf tycker jag han borde tänka lite på vad han gör...


   
SvaraCitera

Dunno:

Menar du på fritiden elr i skolan? För asså vi e ju bra vänner, killen e t.om med min bästa vän o ja vet att skulle jag överge honom för nån annan kompis sådär så skulle han bli jätte arg så drf tycker jag han borde tänka lite på vad han gör...

Ja man kan ju smsa hela tiden så det är väl vilket som.


   
SvaraCitera
Realm

Kanske inte under lektion dock.....möjligen lite smått på matte lektionen kanske ^^

Men om det bara handlar om att försöka hänga med är det kanske bara att du måste hugga tag i ämnet. Kanske bara prata lite om vad som hänt i veckan eller vad man skall göra efter skolan. Det handlar mer om att försöka komma in i samtalet än att hänga med/vara utanför det.


   
SvaraCitera

Har du prövat att börja umgås med några andra? Nu vet jag iof inte hur det är i din klass och om det är lätt för dig att ta kontakt med andra, men värt ett försök  🙂 


   
SvaraCitera
Dunno
Ämnesstartare

EmmaEminem:
Har du prövat att börja umgås med några andra? Nu vet jag iof inte hur det är i din klass och om det är lätt för dig att ta kontakt med andra, men värt ett försök  🙂 

Aa, det finns ju andra i klassen som är okej o va med men jag känner typ att jag inte ens vill ha nått med den skolan o göra, alltså att jag vill byta. Men aa de e ju också drygt såklart haha.


   
SvaraCitera

Dunno:

Aa, det finns ju andra i klassen som är okej o va med men jag känner typ att jag inte ens vill ha nått med den skolan o göra, alltså att jag vill byta. Men aa de e ju också drygt såklart haha.

Om du verkligen känner starkt för att byta så tycker jag att du ska passa på nu i September. Tycker ändå att du ska ge dem andra personerna en chans, dem kanske är bättre än du tror. Men om det är självaste skolan du är less på så tror jag inte att lite trevliga människor hjälper 🙂


   
SvaraCitera

Det är av trådar som denna jag kommer på att jag är för gammal för att hänga här

Blir även nöjd att jag avklarat den perioden i mitt liv.


   
SvaraCitera

Dunno:

Aa, det finns ju andra i klassen som är okej o va med men jag känner typ att jag inte ens vill ha nått med den skolan o göra, alltså att jag vill byta. Men aa de e ju också drygt såklart haha.

Om du inte trivs på skolan så tycker jag att du ska byta (om det finns någon annan du vill gå i). Tro mig, följ magkänslan vad den än säger. Jag var utfryst och fast med en retard "kompis" i hela högstadiet och jag är så arg på mig själv att jag inte lyssnade på mig själv och bytte skola! Även om man kan tycka att det är onödigt för att det är "bara 1 år kvar", SÅ GÖR DET! Jag hoppade av gymnasiet efter 2 dagar för att jag följde min instink, började på en ny skola och har huuur kul i skolan som helst nu! 🙂 Styrkekramar*


   
SvaraCitera
Dunno
Ämnesstartare

EmmaEminem:

Om du verkligen känner starkt för att byta så tycker jag att du ska passa på nu i September. Tycker ändå att du ska ge dem andra personerna en chans, dem kanske är bättre än du tror. Men om det är självaste skolan du är less på så tror jag inte att lite trevliga människor hjälper 🙂

Nja, asså de skulle kännas lite konstigt o börja hänga med de när ja fortfarande har andra från min klass i den klassen fast killen e ju dryg. O ja tror de skulle tänka samma sak. Men ska se hur de blir imorrn när ja går o sen kanske ja byter :/ 🙂


   
SvaraCitera