Aviseringar
Rensa alla

deppig


Ämnesstartare

Tror jag har blivit deppig, igen. Ligger bara i mitt rum hela tiden och tycker allt känns förjävla tråkigt, ja, jag GÖR allting tråkigt, men har inte ens lite motivation till att göra ett skit. Skolkar också från skolan hela tiden. Kopplar skolan till ångest och stress, vilket jag HATAR. Så tänker att äsch vad gör det om jag är hemma idag?  (vilket börjar bli allt för ofta...) Nä, jag vet inte, så less på hela livet, behöver en förändring bara. Så vad fan ska man göra? vill liksom lägga mig och sova tills sommaren ungefär. någon?


   
Citera

Jag kan känna igen mig. Det går bara över av sig själv för mig. MEN DU ÄR INTE ENSAM. YOU ARE NOT ALONE 


   
SvaraCitera

Du är inte ensam. Men ring dina vänner, ut och jogga, spela musik som du blir glad av, det är väldigt enkelt egentligen men mycket ligger hos en själv vilket du själv har sagt. Och framförallt (hur jobbigt det än må vara) gå till skolan! Tänk långsiktigt, det känns tufft nu, jag förstår det men det är värdefull tid och du kommer vara tacksam i framtiden. Så get out there and do it! Heja Elin!


   
SvaraCitera

När du är borta från skolan så blir ångesten 10000 ggr värre gissar jag. Så att försöka få in den rutinen igen låter bra. Var deppig i skolan, gör kasst ifrån dig, skitsamma. Försök bara att ta dig dit. Lägg väckarklockan långt ifrån dig, be någon vän eller familjemedlem ringa och väcka dig. Allt blir värre av att isolera sig och sova. Försök att gå promenader för att komma ut och få frisk luft. Tio minuter räcker bara du kommer ut och får det till en rutin. Tips: lyssna på podcasts medan, det är nice. 
Ta kontakt med vårdcentral om det inte går över. Skolkurator?


   
SvaraCitera