Aviseringar
Rensa alla

Depression!


Ämnesstartare

10965781_835643253169558_1394597620_n_0.
Titta noga på fotot. Vad ser du?
Jag ska berätta vad jag ser... Jag ser en deprimerad tjej som troligtvis sitter för sig själv och tänker. Hon tänker på livet och vilka svåra beslut hon kommer få genomgå under sin livstid. Hon funderar på om det är värt att leva eller om hon ska ta sitt eget liv, för att få det så bra som möjligt! Tjejen har redan fått genomgå svåra händelser och beslut i sitt liv, när ska hon få sluta lida? tänker hon. Hon undrar även om någon har hört hennes skrik på hjälp eller sett hennes skärsår på olika ställen på hennes kropp!? Är det någon som ser vad hon genomgår? Är det någon som bryr sig? Eller är det bara så att ingen vill eller orkar bry sig... Tjejen tror att hon inte är värd något bara för att hon är deprimerad, och har varit det i stora delar av sitt liv. Hon har aldrig varit som sina vänner, eller någonsin fått uppleva den glädjen som de verkar ha fått uppleva i stora delar av sina liv. Hon undrar vad det är för fel på henne och vad hon ska göra och ändra på för att bli som alla andra? Hon funderar även på om hon någonsin kommer få uppleva den glädjen hon drömt om att få uppleva i hela sitt liv. Eller kommer hon fortsätta vara deprimerad? Det är många tankar som snurrar runt i huvudet på henne. Och hennes vardagar är att försöka klara av dagarna som de är och överleva så länge som möjligt. Inte brista eller visa ett minsta litet tecken på svaghet, för att visa hur stark hon är. För att ingen ska se hennes inre svaghet eller ensamhet.
Det är precis så tjejen på bilden tänker. Och jag undrar ifall det är så det ska vara i dagens samhälle? Ska de svaga i samhället som behöver hjälp få klara sig själva bara för ingen vågar hjälpa eller se dem!? Titta på bilden igen, och fundera på om du har ändrat din tanke eller uppfattning av bilden! Är det så att deprimerade eller andra psykiskt sjuka människor ska behöva dölja sig i mörkret av sin egen skugga? Ska de behöva hålla en så låg profil som möjligt bara för att passa in i dagens samhälle? Snälla, tänk efter innan ni dömmer någon som ser ensam eller ledsen ut. Man vet aldrig vad som yrar runt i någon annans huvud eller vad personen har genomgått i sitt liv. Och kom ihåg att det är inte farligt att säga hej eller fråga hur någon mår. Några få ord kan förgylla en annan människas dag!


   
Citera

Hej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Hej!

Heeeej du, haha! Mycket glad


   
SvaraCitera

barajag21:

Heeeej du, haha! Mycket glad

Hur mår du? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Hur mår du? 

Jadu, upp och ner, haha. Men så är det väl för alla. Hur mår du då? Glad


   
SvaraCitera

barajag21:

Jadu, upp och ner, haha. Men så är det väl för alla. Hur mår du då? Glad

Det flyter väl på antar jag. Glad


   
SvaraCitera

barajag21: Titta noga på fotot. Vad ser du?

en demon eller djävul, ser ut som hen har horn.

tycker det var en snygg bild


   
SvaraCitera
reben

skugga av nån skallig person


   
SvaraCitera

reben:
skugga av nån skallig person

haha


   
SvaraCitera

Så sant. Jag ska verkligen tänka på det nästa gång jag ser någon som verkar nedstämd. 


   
SvaraCitera