Aviseringar
Rensa alla

Depression/självmordsförsök


Ämnesstartare

Jag har mått så fruktansvärt dåligt i flera år nu med ett tufft självskadebeteende och självmordstankar. Jag vet inte alls vad jag ska göra länge, allt känns så värdelöst och jag har gått vilse. Mina självmordstankar har besegrat mig totalt, finns det någon här inne som känner igen sig?


   
Citera

Varför har du självmordstankar? Livet kan bli vad man gör det till


   
SvaraCitera

Fråga: har du försökt få hjälp?


   
SvaraCitera

Det ska du ta på allvar. Det finns hjälp att få. Blir sedan så jälva ledsen av okunniga personer utan insikt som säger grejer som "skärp dig" och "livet kan bli vad man gör det till" till folk med psykisk ohälsa. Försök att tänka att du måste söka hjälp och försöka tänka framåt. Det går att komma ur sina onda cirklar även om det absolut inte känns så nu. 


   
SvaraCitera

huhh:
Varför har du självmordstankar? Livet kan bli vad man gör det till

ja, människor väljer ofta aktivt att må dåligt..................... Glad

ont
sök upp skolkuratorn så kan hen hjälpa dig vidare. du ska inte behöva må såhär, och det finns hjälp att få!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ja, människor väljer ofta aktivt att må dåligt..................... Glad

ont
sök upp skolkuratorn så kan hen hjälpa dig vidare. du ska inte behöva må såhär, och det finns hjälp att få!

Japp, alltid.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
Det ska du ta på allvar. Det finns hjälp att få. Blir sedan så jälva ledsen av okunniga personer utan insikt som säger grejer som "skärp dig" och "livet kan bli vad man gör det till" till folk med psykisk ohälsa. Försök att tänka att du måste söka hjälp och försöka tänka framåt. Det går att komma ur sina onda cirklar även om det absolut inte känns så nu. 

Vill också kunna skylla på att jag mår dåligt och inte behöva göra något då. Trött


   
SvaraCitera
alk
 alk

huhh:
Varför har du självmordstankar? Livet kan bli vad man gör det till

För det är jättekul att ha självmordstankar, och med endast en knapptryckning kan man slå på och av dessa tankar!

Hannahfogelstroms:
Jag har mått så fruktansvärt dåligt i flera år nu med ett tufft självskadebeteende och självmordstankar. Jag vet inte alls vad jag ska göra länge, allt känns så värdelöst och jag har gått vilse. Mina självmordstankar har besegrat mig totalt, finns det någon här inne som känner igen sig?

Alla mår dålig då och då. Ibland mår man dålig under en längre period, ibland går det över ganska snabb. Jag själv har haft depression (och lite andra saker), och det bästa du kan göra är att söka hjälp, börja med vårdcentralen.

Du kan också prata/chatta med nån på minds självmordslinje, som har öppet dygnet runt.


   
SvaraCitera

alk: För det är jättekul att ha självmordstankar, och med endast en knapptryckning kan man slå på och av dessa tankar!

Det är väldigt jobbigt att ha självmordstankar men det är inte på något sätt ett objektivt svar på livets svårigheter. Ofta/alltid beror självmordstankar på att det finns vissa saker i livet som man har bestämt sig för "måste vara si och så" utan kanske någon som helst anknytning till det egna måendet. Helt enkelt så har man fått för sig saker och ting.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
Det ska du ta på allvar. Det finns hjälp att få. Blir sedan så jälva ledsen av okunniga personer utan insikt som säger grejer som "skärp dig" och "livet kan bli vad man gör det till" till folk med psykisk ohälsa. Försök att tänka att du måste söka hjälp och försöka tänka framåt. Det går att komma ur sina onda cirklar även om det absolut inte känns så nu. 

Jag har nog extremt mycket mer insikt än dig då jag faktiskt lyckats ta mig ur dåligt mående. Men som vanligt kommer ni som älskar att hetsa in folk i en offerroll att lyckas, kul för er.

Ni är så rädda för "ohälsan" att ni inte kan möta den rakryggat.


   
SvaraCitera

det märks verkligen inte på ditt beteende i denna tråd tyvärr

huhh:

Jag har nog extremt mycket mer insikt än dig då jag faktiskt lyckats ta mig ur dåligt mående. Men som vanligt kommer ni som älskar att hetsa in folk i en offerroll att lyckas, kul för er.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
det märks verkligen inte på ditt beteende i denna tråd tyvärr

Det avgör inte du, men okej det är noterat att du inte anser det.


   
SvaraCitera

jennifer_90:

Vill också kunna skylla på att jag mår dåligt och inte behöva göra något då. Trött

Men för helvete, är du över 20 och fortfarande så jävla ignorant!?


   
SvaraCitera

Hannahfogelstroms: Jag har mått så fruktansvärt dåligt i flera år nu med ett tufft självskadebeteende och självmordstankar. Jag vet inte alls vad jag ska göra länge, allt känns så värdelöst och jag har gått vilse. Mina självmordstankar har besegrat mig totalt, finns det någon här inne som känner igen sig?

Prata med någon omedelbart och sök hjälp.


   
SvaraCitera

Ja sök hjälp av nån du litar på

de flesta kuratorer brukar vara bra tror jag, inte för borta i sina böcker


   
SvaraCitera