Aviseringar
Rensa alla

Deprimerad


Ämnesstartare

Hejsan. Jag vet inte riktigt hur jag ska börja men kan börja med att säga att jag känner mig ganska deprimerad. Kan tillägga att jag är 15 år, snart 16 (januaribarn)

Jag bor i ett såkallat ghetto, en förort. Här är det coolt att vara kriminell och här ska man prata som en blatte. Ord som "walla" och "bre" förekommer ENORMT mycket. Här finns det lixom inget att göra. Jag är en nolifer som vill gå åt yeslifer hållet då jag börjar tröttna på gaming såsom cs och wow. Man har verklingen inget att göra på helgerna. Man träffar kanske någon polare på kvällen och går hem runt 22-00 då man inte får vara ute så länge till. Jag har stränga päron som är emot alkohol. Första fyllan var med klassen vid någon övernattning, inte dett bästa menmen. Jag blev påkommen och det var fan ett jävla förhör hemma. De satt med papper och penna och frågade saker som man skulle svara på.

Jag vill börja träffa brudar och gå på fester. Men här finns inget att göra eller inga fester man vill vara på. Det är bara sådana blattar här. Man kan säga att jag är en sådan person som ser ut att vara tuff, har brudar osv, men inerst inne känner jag mig ganska förstörd. Det är inte så att man bara kan börja festa utan man måste också veta fester, få päronen att acceptera att ungdomar faktist dricker alkohol.

Så, hur fan ska jag göra med mitt liv? Jag vill ha en nystart.

Bjuder på stavfel.


   
Citera

flytta, dock gjorde jag det och visst blev det bättre men funkar ändå inte särskilt bra då jag har extremt svårt att vara social med människor, känner mig så awkward, passar inte in någonstans. antar att jag alltid kommer känna mig utanför alla grupper och således ta livet av mig till slut

gläd dig åt att det antagligen kommer gå bättre för dig än för mig :p


   
SvaraCitera

Ismannen12:

Jag har stränga päron som är emot alkohol

Min morsa har aldrig varit full och min farsa har dåliga erfarenheter.. I understand.

Ismannen12:

men inerst inne känner jag mig ganska förstörd.

Me too![cry]

Ismannen12:

Så, hur fan ska jag göra med mitt liv? Jag vill ha en nystart.

Ta en dag i taget.. Gymnasie snart=Nytt folk! Se till att fixa plugget i första hand och snart har du nya polare i din nya klass så det lär itne bli några problem osv.. Det löser sig, jag lovar (:

soimpolite:

antar att jag alltid kommer känna mig utanför alla grupper och således ta livet av mig till slut

gläd dig åt att det antagligen kommer gå bättre för dig än för mig :p

kunde inte sagt det bättre sj :p


   
SvaraCitera

soimpolite:

. antar att jag alltid kommer känna mig utanför alla grupper och således ta livet av mig till slut

Hos mig är du alltid välkommen. [smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ge ut en skiva.


   
SvaraCitera

soimpolite:

känna mig utanför alla grupper och således ta livet av mig till slut

[sad]

Ismannen12:

Så, hur fan ska jag göra med mitt liv? Jag vill ha en nystart.

Oke, vill du att fester och brudar är det som ska förändra ditt liv? Du vill bli populär och komma ut och supa?
Finns det ingenting annat som lockar? Du vill inte skaffa en ny hobby eller utveckla din kreativitet?
Jag vet att det känns viktigt att festa i din ålder, men om du nu har stränga föräldrar och bor i ett område där det är svårt för dig att hitta fester([rolleyes]) så kanske det är bättre att satsa på något annat och vänta med supandet till åtminstone gymnasiet.
Äh, jag vet inte hur du ska gå tillväga.
Var dig själv. Peace out!


   
SvaraCitera

Ismannen12:

rd som "walla" och "bre" förekommer ENORMT mycket.

haha hatar personer som säger sånt..vägrar att prata med sånna skitungar 😛


   
SvaraCitera

soimpolite:

känner mig så awkward, passar inte in någonstans. antar att jag alltid kommer känna mig utanför alla grupper och således ta livet av mig till slut

same here[sad] fast jag kommer nog leva på tills jag dör av sorg. vågar inte begå självmord


   
SvaraCitera

Ljug osv


   
SvaraCitera

Självmord är ingen bra genväg.. Känner flera som har gjort det och den sorg som sveper över oss nära är riktigt plågsamt..

Jag bor själv i en så kallad förort/ghetto.. Varit deprimerad nu ett år (fyller sexton).. Har alltid skött mig och skolan bra även om jag är ute och festar ibland. Fast mina problem är egentligen inte att jag inte "passar" in utan att jag har haft en hel rad med problem ända sen uppväxten.
Så mitt tips är att hur man en känner sig så är en psykolog/BUP den bästa vägen till att få saker och ting på plats igen.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ismannen12:

De satt med papper och penna och frågade saker som man skulle svara på.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

undertow:

same here fast jag kommer nog leva på tills jag dör av sorg. vågar inte begå självmord

hur menar du då med "dö av sorg"?


   
SvaraCitera

soimpolite:

hur menar du då med "dö av sorg"?

precis som det låter. nån gång kommer det bli för mycket och förhoppningsvis så tynar man sakta bort och självdör


   
SvaraCitera

undertow:

precis som det låter. nån gång kommer det bli för mycket och förhoppningsvis så tynar man sakta bort och självdör

tvivlar på det [crazy]


   
SvaraCitera

soimpolite:

tvivlar på det [crazy]

folk tvivlade på gorillan och komodovaranens existens också[wink]


   
SvaraCitera