Aviseringar
Rensa alla

Deprimerad..


Ämnesstartare

Jag har känt mig på den senaste tiden skit depp, har liksom inte den dära ''livslusten'' längre.

Låter som värsta emo men det kanske jag är, jag vet inte om det är bara tonårsgrejs. Eller om det är mina p-piller som kan göra mig emo, det är ju en av bivärkningarna, men lite sent att de kommer efter 7 månader liksom?
Någon som har en aning?

Thx!


   
Citera

alla tappar man väl lite livslust ibland. är förhoppningsvis bara tillfälligt. örösk göra nåt roligt och nåt du tycker om


   
SvaraCitera

p-pillren låter väl lite långsökt... Kanske har det varit någon förändring i ditt liv? Ingen aning.

Choklad och vänner brukar hjälpa[smile], även att utagera det man känner genom att snacka med någon eller boxa på något (a)


   
SvaraCitera

skulle det bli långvarigt så se till att prata med någon du känner att du kan lite på.


   
SvaraCitera

emo är när man har svart hår och känslor


   
SvaraCitera

Dräparen:

emo är när man har svart hår och känslor

din avatar[party]


   
SvaraCitera

MissAnox:

din avatar[party]

den är inte emo! [sad]


   
SvaraCitera

Dräparen:

den är inte emo! [sad]

Enligt din beskrivning är den det[wink] *räcker ut tungan*


   
SvaraCitera

MissAnox:

Enligt din beskrivning är den det[wink]

det är ju ett knytt, de är inte människor! då borde det inte räknas [sad]

MissAnox:

*räcker ut tungan*

[crazy]


   
SvaraCitera

asså låt mig bara förtyda en sak här.
Att vara deprimerad och må dåligt, gör en inte till emo.
Emo är en musikstil, som folk nuförtiden även definerar som en klädstil. Alltså har det inget med hur personen mår. Även fjortisar kan vara deprimerade och skada sig själva.


   
SvaraCitera

STtimmmie:

Emo är en musikstil, som folk nuförtiden även definerar som en klädstil. Alltså har det inget med hur personen mår. Även fjortisar kan vara deprimerade och skada sig själva.

det där hjälpte henne säkert jättemycket![smile]

ont. det kan komma efter 7 månader också, dock behöver det inte vara p-pillren.
fundera över om det kan finnas någon anledning till att du mår som du gör. om du inte kommer på någon anledning alls kan det vara de som är felet. i vilket fall bör du söka hjälp. du kan gå till en skolkurator eller något. förvisso har du sommarlov nu.. hmm... antar att man kan höra av sig till BUP då.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

det där hjälpte henne säkert jättemycket!

Jag sa inte att de skulle hjälpa henne. Jag ville bara säga som det är. Folk måste sluta döma!


   
SvaraCitera

STtimmmie:

Jag sa inte att de skulle hjälpa henne. Jag ville bara säga som det är. Folk måste sluta döma!

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Alla har vi våra ups & downs, fullt naturligt. Men om du känner att det skulle hjälpa att prata finns det både professionell hjälp och säkert vänner som är villiga till att lyssna [cute]


   
SvaraCitera