Forumet - Deprimerad

Deprimerad

3010 0 84

Spana också in:

FlickanMittemot:

Jag har försökt hitta någon terepeut elr nåt men det känns så himla jobbigt, vill inte gå till ungdomsmottagningen för gillar inte den vi har här..

det är jobbigt men det kan det vara värt

FlickanMittemot:

Vad ni är snälla då!

[smile] jag har själv varit deprimerad och mår fortfarande kasst i vissa perioder så att föröska hjälpa andra som mår dåligt känns bara skönt [smile]
patrick bateman:

det är jobbigt men det kan det vara värt

mm jag vet, så svårt att hitta nån själv bara, förut hade man ju allt i skolan men nu får man ju fixa saker och ting själv [confused]

patrick bateman:

[smile] jag har själv varit deprimerad och mår fortfarande kasst i vissa perioder så att föröska hjälpa andra som mår dåligt känns bara skönt [smile]

okej, ja alltså det går verkligen upp och ner. Ibland kan jag få världens kick och bli på jättebra humör men har alltid dippar, varje dag just nu när jag bara gråter.. det funkar inte längre [sad]
Mousserande:

Jag har aldrig litat på professionella lyssnare om jag ska vara ärlig.

Men att prata ut om problemen är jätteviktigt. Helst till någon man kan lita på.

Nä, jag har också svårt för det ända sen jag var hos nån som jag tyckte bara ville få mig ännu mer ledsen (det var iofs rätt längesen och antagligen det som var meningen med hela grejen, att jag skulle bli ledsen och berätta vad som var fel).. Fast har pratat med bra personer också så det finns! [smile]
FlickanMittemot:

mm, du har rätt. jag var nog bara lite för ung för att fatta det..

Det är inte alltid så lätt att förstå.

För mig personligen så har alltid någon vän eller partner legat närmst när jag behövt pratat. Har vart lite olika personer över åren. Men att få prata har vart det viktigaste för mig. Håller man det inne så exploderar man till slut. Och då blir det riktigt jobbigt.