Aviseringar
Rensa alla

Deprimerad


Ämnesstartare

Jag har konstaterat att jag är deprimerad och varit det en längre tid. Hur och var får jag hjälp?
Har insett att jag behöver prata med nån på riktigt, orkar inte med att må såhär dåligt längre eftersom det begränsar mitt liv så himla mycket! Snälla, hjälp.


   
Citera

Pluggar du så kan du tala med skolhälsovården och vå hjälp att söka vård därifrån.Eller ring någon av öppenvårdens mottagningar och boka en tid.
Känns det jobbigt gå och tala med din husdoktor.


   
SvaraCitera

du kan prata med mig [smile]


   
SvaraCitera
Lounge

FlickanMittemot:

Hur och var får jag hjälp?

ring till öppenvårdspsykiatrin i din kommun, dock kan det vara en del kö så ring imorgon


   
SvaraCitera

prata med föräldrar, kurator eller ring nån. eller prata med mig [smile]


   
SvaraCitera

Sök efter, eller be en kurator om, numret till en terapeut som inriktar sig på depression.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har försökt hitta någon terepeut elr nåt men det känns så himla jobbigt, vill inte gå till ungdomsmottagningen för gillar inte den vi har här..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nehas:

du kan prata med mig [smile]

patrick bateman:

prata med föräldrar, kurator eller ring nån. eller prata med mig [smile]

Vad ni är snälla då! [smile]


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

Jag har försökt hitta någon terepeut elr nåt men det känns så himla jobbigt, vill inte gå till ungdomsmottagningen för gillar inte den vi har här..

det är jobbigt men det kan det vara värt

FlickanMittemot:

Vad ni är snälla då!

[smile] jag har själv varit deprimerad och mår fortfarande kasst i vissa perioder så att föröska hjälpa andra som mår dåligt känns bara skönt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

det är jobbigt men det kan det vara värt

mm jag vet, så svårt att hitta nån själv bara, förut hade man ju allt i skolan men nu får man ju fixa saker och ting själv [confused]

patrick bateman:

[smile] jag har själv varit deprimerad och mår fortfarande kasst i vissa perioder så att föröska hjälpa andra som mår dåligt känns bara skönt [smile]

okej, ja alltså det går verkligen upp och ner. Ibland kan jag få världens kick och bli på jättebra humör men har alltid dippar, varje dag just nu när jag bara gråter.. det funkar inte längre [sad]


   
SvaraCitera

har du råd prata med psykolog, annars, skaffa pengar till det, eller tough it out


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

tough it out

jaa, lättare sagt en gjort jue.


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

jaa, lättare sagt en gjort jue.

ja [sad] men vet inte, finns väl inget man kan göra direkt.. Får vänja sej vid att allt är skit, men det finns ljusglimtar ibland med! vad är du lessen för btw [cute][blush]


   
SvaraCitera

Jag har aldrig litat på professionella lyssnare om jag ska vara ärlig.

Men att prata ut om problemen är jätteviktigt. Helst till någon man kan lita på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

ja [sad] men vet inte, finns väl inget man kan göra direkt.. Får vänja sej vid att allt är skit, men det finns ljusglimtar ibland med! vad är du lessen för btw [cute][blush]

ja, men inte många ljusglimtar ljust nu.. vet inte riktigt, typ allt tror jag. Har typ ångest över hela mitt liv, vet liksom inte vart jag ska ta vägen?


   
SvaraCitera