Aviseringar
Rensa alla

Deprimerad


Ämnesstartare

Mousserande:

Jag har aldrig litat på professionella lyssnare om jag ska vara ärlig.

Men att prata ut om problemen är jätteviktigt. Helst till någon man kan lita på.

Nä, jag har också svårt för det ända sen jag var hos nån som jag tyckte bara ville få mig ännu mer ledsen (det var iofs rätt längesen och antagligen det som var meningen med hela grejen, att jag skulle bli ledsen och berätta vad som var fel).. Fast har pratat med bra personer också så det finns! [smile]


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

Fast har pratat med bra personer också så det finns! [smile]

Det är tur det. Och ja, förmodligen ville den andra personen att du skulle komma till en punkt där du kände det som gjorde dig deprimerad. Det är ju ändå då som man kan berätta bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mousserande:

Det är ju ändå då som man kan berätta bäst.

mm, du har rätt. jag var nog bara lite för ung för att fatta det..


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

ja, men inte många ljusglimtar ljust nu.. vet inte riktigt, typ allt tror jag. Har typ ångest över hela mitt liv, vet liksom inte vart jag ska ta vägen?

ne så är det.. Vad gör du på dagarna? Alltså om man har lite att göra blir det lätt så [sad]


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

mm, du har rätt. jag var nog bara lite för ung för att fatta det..

Det är inte alltid så lätt att förstå.

För mig personligen så har alltid någon vän eller partner legat närmst när jag behövt pratat. Har vart lite olika personer över åren. Men att få prata har vart det viktigaste för mig. Håller man det inne så exploderar man till slut. Och då blir det riktigt jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

ne så är det.. Vad gör du på dagarna? Alltså om man har lite att göra blir det lätt så [sad]

mm, jag har nog för lite att göra.. elr egentligen inte, bara det att jag inte kan koncentrera mig elr ta mig an nåt på riktigt, allt blir typ halvdant och jag tröttnar och deppar ner mig istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mousserande:

Och då blir det riktigt jobbigt.

Ah, jag vet. Svårt bara när man inte riktigt vill erkänna för andra att man mår dåligt, det är svårt att visa när man har en fasad liksom.


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

Ah, jag vet. Svårt bara när man inte riktigt vill erkänna för andra att man mår dåligt, det är svårt att visa när man har en fasad liksom.

Samma sak faktiskt. Mycket få av mina vänner som jag umgås med vet speciellt mycket om de delarna av mitt liv. Jag tycker det är enklast så. Men bara man har någon att prata med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mousserande:

Men bara man har någon att prata med.

Jamen precis, alla behöver ju inte veta..


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

mm, jag har nog för lite att göra.. elr egentligen inte, bara det att jag inte kan koncentrera mig elr ta mig an nåt på riktigt, allt blir typ halvdant och jag tröttnar och deppar ner mig istället.

usch vilken obehaglig avatar du har btw [blush] påminner om 24 karat med harald treutiger [blush]
men vad gör du då, beretta!! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

usch vilken obehaglig avatar du har btw [blush] påminner om 24 karat med harald treutiger [blush]
men vad gör du då, beretta!! [blush]

haha, va? vad är det?
ja, just nu pluggar jag och tränar mest men det lyckas inte riktigt fylla ut dagarna..


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

mm jag vet, så svårt att hitta nån själv bara, förut hade man ju allt i skolan men nu får man ju fixa saker och ting själv

haha ja det var enklare förr. men det finns väl massvis med folk man kan ringa som kan hjälpa

FlickanMittemot:

okej, ja alltså det går verkligen upp och ner. Ibland kan jag få världens kick och bli på jättebra humör men har alltid dippar, varje dag just nu när jag bara gråter.. det funkar inte längre

nej usch så ska du ju inte behöva ha det. är inte särskilt trevligt. men försök hitta nån att prata med. kan inte dina föräldrar hjälpa dig?


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

ja, just nu pluggar jag och tränar mest men det lyckas inte riktigt fylla ut dagarna..

aw [blush] är i samma sittvachon, men får ej träna efter 16.00 dessutom [blush] Är rätt trist när man är ensam hemma och ingen kompis kan leka.. :c

FlickanMittemot:

haha, va? vad är det?

men deva ett barnprogram där de tävlade osv, och så skulle man äta en vaniljmunk utan att slicka sej om läpparna ;c slickar bara jag tänker på det


   
SvaraCitera

Att kontakta någon psykmottagning kan vara en idé, men i grunden är det endast en själv som kan hjälpa en


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

men får ej träna efter 16.00

varför inte?

Tickstart:

slickar bara jag tänker på det

haha, okej har inte sett det [crazy]


   
SvaraCitera