Aviseringar
Rensa alla

Deprimerad! [cry]


Yogi:

ja typ polisanmäla den som fixar dricka åt mig, alltså min kompis. Inte låta mig få studiebidraget längre. I värsta fall flytta någon annanstans, typ landet eller nåt.

har du provat detta


   
SvaraCitera

Du får nog göra mer än mig allafall. Sen har du ju vänner... inte alla som har det [tired]


   
SvaraCitera

Jag känner igen mig, känner mig skit dum när alla vänner sitter på måndagen och snackar om helgens "största" fest [n]
Men, det hade varit värre om jag var opopulär och VILLE sitta inne[crazy]

Jadu, vi får helt enkelt leva med problemet, vi kan träffas, ta med en flaska vodka och sitta inne på någons av våra rum och supa haha [wink]


   
SvaraCitera

Men vafan, du är bara 16 år, spela roll om du inte kan gå på en fest? Du har ju hela livet framför dig att festa! 😉


   
SvaraCitera
Jeay_L

Säg att du ska på gymmet, sen försvinner du bara [rolleyes] om du gymmar kan du väl fan inte svara i mobilen!

Frågar dom varför du är så sen så säg bara att du varit med någon du träffade på gymmet och att ni suttit och pratat om träning å sånt grejs!


   
SvaraCitera

Yogi:

Någon mer än jag som sitter i någon liknande situation?

japp

sen fyllde jag 17 och då blev det ferre varje dag[bigsmile]

fast lite fånigt att dina föräldrar inte kan ge dig en ynka chans, det är ju bara att du ringer hem lite då och då under festens gång, brukar jag göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Någon mer än jag som sitter i någon liknande situation?

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Era föräldrar måste ju vara helt jävla invalida.
Klipp navelnsträngen kanske? Alltså, är alla föräldrar som fritzl eller förutom mina? Mina föräldrar har alltid sagt å kommer alltid att säga "det är bättre att ni leker av er i unga år än att ni gör det när ni är vuxna". Säg ifrån någon jävla gång, det är era föräldrar, inte era chefer.


   
SvaraCitera

hur gammal är du?
ok, det stod 16...

Det är inte meningen att du ska dricka. Lär dig låta bli, och visa dina föräldrar att du kan hålla dig nykter. Eller byt vänskapskrets till en som inte dricker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aeei:

Jag känner igen mig, känner mig skit dum när alla vänner sitter på måndagen och snackar om helgens "största" fest
Men, det hade varit värre om jag var opopulär och VILLE sitta inne

haha ja, precis så jag känner! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aeei:

Jadu, vi får helt enkelt leva med problemet, vi kan träffas, ta med en flaska vodka och sitta inne på någons av våra rum och supa haha

Mm! [cool]


   
SvaraCitera

standby:

hur gammal är du?
ok, det stod 16...

Det är inte meningen att du ska dricka. Lär dig låta bli, och visa dina föräldrar att du kan hålla dig nykter. Eller byt vänskapskrets till en som inte dricker.

Varför skulle han? Han ska trotsa sina föräldrar dom är mer eller mindre störda. Dom måste acceptera honom som han är och göra det bästa av situationen inte låsa in honom..

Yogi:

Nu är det fest på fredag, för alla utom jag! [cry] Mina kompisar snackar hela tiden om hur kul det kommer vara och så, hur mycket folk som kommer osv. Självklart kan inte jag gå, på grund av mina föräldrar.

Det är klart du ska festa och ha kul precis som dina kompisar? Jag har en kompis som också har det som dig fast han är 17 och ska fylla 18! Det är sjukt och jag tycker nästan han får skyll sig själv som inte gör något åt det, på riktigt.

Säg till dina föräldrar att dom förstör ditt liv, att alla dina andra kompisar är ute och har kul så sitter du hemma, berätta hur det känns. Fråga dom vad det är dom är så rädda för. Hota o säg att det kunde varit värre, att dom ska vara glada att du inte röker, pundar eller har druckit sen du var 12 som vissa andra... Säg att det gör dig allvarligt deprimerad och ledsen. Lyssnar dom fortfarande inte på dig så skit i vad dom säger, bara dra, skit i om dom drar in studiebidraget, vad ska du med pengar till om du inte kan använda dom? Rym, sov ute etc.. Dom ska inte få förstöra ditt liv.


   
SvaraCitera

Hade förstått om du var 14, men 16, där går gränsen..


   
SvaraCitera

Petrovic:

Varför skulle han? Han ska trotsa sina föräldrar dom är mer eller mindre störda. Dom måste acceptera honom som han är och göra det bästa av situationen inte låsa in honom..

hade han balls nog att göra det hade han inte skrivit den här tråden. Uppenbarligen en fjolla.


   
SvaraCitera

standby:

hade han balls nog att göra det hade han inte skrivit den här tråden. Uppenbarligen en fjolla.

Därför vi ska hjälpa honom att få balls så att han vågar säga mot.


   
SvaraCitera