Aviseringar
Rensa alla

Deprimerad?


Ämnesstartare

Jag har mått dålig en väldigt lång period nu och har problem med mitt självskadebeteende. Jag går inte hos någon psykolog eller nått sånt men vill nog det. Är även självmordsbenägen har jag märkt då jag kommit på mig själv att googla på självmordsmetoder och liknande. 
Jag har gjort massa olika tester på nätet om jag är deprimerad och alla har visat på stark depression, jag kan inte prata om hur jag mår med mina föräldrar och vet inte då hur jag ska gå till väga... Behöver verkligen hjälp med hur jag ska göra!

Vet att texten kan vara ganska osammanhängande men hoppas nån förstår och kan hjälpa mig.


   
Citera

Jagärblondduvet: jag kan inte prata om hur jag mår med mina föräldrar

Varför inte?

Jagärblondduvet: Jag har mått dålig en väldigt lång period nu och har problem med mitt självskadebeteende. Jag går inte hos någon psykolog eller nått sånt men vill nog det

Ta kontakt med kuratorn på din skola så hjälper hen dig vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kryptonian:

Varför inte?

Ta kontakt med kuratorn på din skola så hjälper hen dig vidare.

Har aldrig haft någon bra relation med nån av mina föräldrar och kan knappt prata med dem om nånting.


   
SvaraCitera

Jagärblondduvet: Har aldrig haft någon bra relation med nån av mina föräldrar och kan knappt prata med dem om nånting.

Kanske borde ta ett första steg och ändra på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kryptonian:

Kanske borde ta ett första steg och ändra på det?

Det är inte särskilt lätt...


   
SvaraCitera

Jagärblondduvet: Det är inte särskilt lätt...

Om ingen tar ett första steg så är det inte lätt nej. Varför skulle det vara svårt att börja prata med dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kryptonian:

Om ingen tar ett första steg så är det inte lätt nej. Varför skulle det vara svårt att börja prata med dem?

Bråkar med dem ofta vilket gör att jag har inte så jättebra relation med dem


   
SvaraCitera

Finns det ingen ungdomsmottagning i närheten som du kan gå till?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Lounge

Tror du skulle ha mycket hjälp av att ta kontakt med någon att prata med! Du kan kontakta skolkuratorn eller ungdomsmottagningen för kurator som tidigare nämnts, eller direkt kontakt med bup.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:
Tror du skulle ha mycket hjälp av att ta kontakt med någon att prata med! Du kan kontakta skolkuratorn eller ungdomsmottagningen för kurator som tidigare nämnts, eller direkt kontakt med bup.

Har letat efter hur jag ska ta kontakt med Bup men hittar inget...


   
SvaraCitera
Lounge

Jagärblondduvet: Har letat efter hur jag ska ta kontakt med Bup men hittar inget...

http://bup.se/sv/Hitta-Mottagning/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

http://bup.se/sv/Hitta-Mottagning/

Bor inte i Stockholm då... 


   
SvaraCitera

Jagärblondduvet: Bor inte i Stockholm då...

Under kartan söker du efter din kommun.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kryptonian:

Under kartan söker du efter din kommun.

Funkade inte på det viset men hittade en mottagning nära mig. 


   
SvaraCitera