Aviseringar
Rensa alla

deprimerad


Ämnesstartare

Jag är en kille på 15år. Kör cross och allt sånt tränar och allt. Och mår nästan hela tiden dåligt.. Vet inte varför varje gång. Har det jobbigt i skolan för lärarna har en fel bild av mig. Några "kompisar" som typ bestämmer över mig men brukar inte va med dom för pallar inte med dom.. Jätte kär i en tjej. Jobbigt hemma bara bråk nästan emellan jag och familjen dom hakar upp sig på allt. Och det är få saker som får mig glad "äkta glad" har humörsvängningar jätte ofta kan va normal och sen ba bli helt deppig eller sur. Vart mobbad när ja va mindre för ja va sen i tal och sånt men allt är helt okey nu med sånt. Har haft några gånger typ självmordstankar.. Att livet för andra skulle va så bättre om ja inte fanns och sånt. Är så sjukt less på vissa. Har varit skit nära på att slå dom rakt i ansiktet men har inte hjärta för det.. Kan absolut inte såra nån person mår skit av de då och hatar när andra ljuger för ser direkt om dom talar sanning.. Orkar typ inte mer 


   
Citera

Känner igen mig i de du skriver, haft en jobbig period själv för någon månad sen. Jag kom över den genom att vara med människor jag gillar, göra saker liksom inte bara sitta inne å prata skit. Jag berättade hur jag kände till min familj och försökte tänka positivt. Gör saker som gör dig gladHjärta hoppas de blir bra. Många många som blir deprimerade vid tonåren 


   
SvaraCitera

sahlenaren :
Jag är en kille på 15år. Kör cross och allt sånt tränar och allt. Och mår nästan hela tiden dåligt.. Vet inte varför varje gång. Har det jobbigt i skolan för lärarna har en fel bild av mig. Några "kompisar" som typ bestämmer över mig men brukar inte va med dom för pallar inte med dom.. Jätte kär i en tjej. Jobbigt hemma bara bråk nästan emellan jag och familjen dom hakar upp sig på allt. Och det är få saker som får mig glad "äkta glad" har humörsvängningar jätte ofta kan va normal och sen ba bli helt deppig eller sur. Vart mobbad när ja va mindre för ja va sen i tal och sånt men allt är helt okey nu med sånt. Har haft några gånger typ självmordstankar.. Att livet för andra skulle va så bättre om ja inte fanns och sånt. Är så sjukt less på vissa. Har varit skit nära på att slå dom rakt i ansiktet men har inte hjärta för det.. Kan absolut inte såra nån person mår skit av de då och hatar när andra ljuger för ser direkt om dom talar sanning.. Orkar typ inte mer 

Känner en som blev mobbad och skit, han misshandlade en av mobbarna totalt och nu har han fått extremt mycket bättre självkänsla. Att möta sina demoner är bättre än att vara rädd.

"Be peaceful, be courteous, obey the law, respect everyone; but if someone puts his hand on you, send him to the cemetery." Malcolm X


   
SvaraCitera

Ta kontakt med BUP, det finns bra hjälp att få.


   
SvaraCitera

Hej! Vad tråkigt att du känner så Ledsen  Jag har varit med om  samma sit som du, Och det är vanligt att man kan känna sig deppig i puberteten det är tufft jag vet men med tiden blir det bättre lycka till


   
SvaraCitera