Aviseringar
Rensa alla

deprimerad


plutis
Ämnesstartare

har någon något tips på hur man kan bli glad igen när man är deprimera har varit det i över ett år nu och vet inte vad jag ska göra


   
Citera

låta negativa saker passera som glitter i en tornado. låt det vara. det är som det är. nöj dig. strunta i idioter. 


   
SvaraCitera

jag har varit deprimerad sen jag var 13 år.


   
SvaraCitera

Vet inte.. det går nog inte över. Försök tänka på bra saker och gör sådant du tycker om, men ibland går det inte ändå. 


   
SvaraCitera
reben

skaffa hjälp om du inte klarar d sj =) 

lär förmodligen inte bara gå över man måste jobba med ^______^


   
SvaraCitera

Jag har också varit deprimerad sen jag var 13. Försöker att alltid ha något att se fram emot, kanske en träff i helgen med någon, eller en resa till nästa år eller vad som helst egentligen. Kanske se fram emot att få komma hem och äta choklad. Att sitta och prata om livet med någon är också väldigt avslappnade. Gick hos en kurator ett tag, vilket var helt okej, funderar på att börja igen.


   
SvaraCitera

Sök hjälp, är nog det bästa.


   
SvaraCitera

jag har varit deprimerad sen jag föddes och före det


   
SvaraCitera
plutis
Ämnesstartare

Jag går hos kurator och Psykolog men det hjälper inte =(


   
SvaraCitera

Man tvingar sig att tänka positivt, vägrar låta negativa tankar dyka upp utan ersätter dem med positiva, fungerar om man är någotsånär envis eller har järnvilja


   
SvaraCitera

Deprimerad är en diagnos. Om du behöver hjälp så har antagligen inte pratat med någon psykolog. Vilket innebär att du inte kan fått diagnosen depression.


   
SvaraCitera

sysselsätt dig med saker. få dig själv att känna dig värdefull för andra.


   
SvaraCitera

Bedöva din smärta med smärta. Då märker du att det var inte så dumt innan.


   
SvaraCitera

Har själv varit deprimerad i över ett år nu men det började som något inte speciellt allvarligt tills det blev så dåligt att man inte orkar men någon ting alls.

Om du inte vill berätta för dina föräldrar så sök hjälp hos BUP eller hos din skol psykolog, har själv pratat med både en psykolog från BUP och från min skola och det känns så otrloigt mycket bättre att ha någon att prata med som man vet bara stannar hos dig och den andre som lyssnar, så sök hjälp säger jag! Glad


   
SvaraCitera

Slå på lite go musik! 


   
SvaraCitera