Aviseringar
Rensa alla

Deprimerad sjukdom?..


Ämnesstartare

Nu ska jag låta lite uppmärksamhet freak av mig men jag vill bara skriva av mig och få lite ideér av er, om ni vet något, skulle betyda mycket för mig.

Såhär ligger mitt problem till:
Mitt humör kan ändras från att va glad till jätte deprimerad, så deprimerad att jag känner att jag inte vill vara kvar.
Men det går ju över såklart efter ett tag, jag kan sitta och har haft en jätte rolig dag sen kan jag bara sitta och lyssna på musik och bara börja stört böla och vill inte leva..

Är detta något jag borde kolla upp eller är det något som är vanligt bland 15 åringa?

Tacksam för svar, och tack för du tog din dyrbara tid till att läsa[love]


   
Citera

Låter som att du är kvinna?

Nejdå men det låter ju lite boardelinigt, gå till kuratorn eller BUP om du tycker det är ett problem.


   
SvaraCitera

Jag tror inte att det är så vanligt..låter lite som manodepressivitet.
men det behöver ju inte vara något sånt, bara jag som gissar.
Men du menar att du blir deprimerad helt utan anledning? inget jobbigt som har hänt eller så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

menar att du blir deprimerad helt utan anledning

Japp, jag kan sitta och lyssna på musik sen kan jag bara falla ihop och är så jävla förstörd..


   
SvaraCitera

tindraaa:

Japp, jag kan sitta och lyssna på musik sen kan jag bara falla ihop och är så jävla förstörd..

Du borde nog uppsöka en psykolog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

psykolog.

Jag går till BUP mot panikångest redan nu, får väl ta och snacka med henne kanske om detta.
För varför jag tog upp detta här är för om någon annan kände igen sig i detta


   
SvaraCitera

tindraaa:

Jag går till BUP mot panikångest redan nu, får väl ta och snacka med henne kanske om detta.
För varför jag tog upp detta här är för om någon annan kände igen sig i detta

jaha ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Månadens lingondagar.
Borderline, personlighetsstörning.
Finns ganska mycket att välja bland, förstår du.[no-no]


   
SvaraCitera

tindraaa:

Jag går till BUP mot panikångest redan nu, får väl ta och snacka med henne kanske om detta.

Är dom bra på BUP? Funderar på att gå dit men vågar inte!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

Är dom bra på BUP? Funderar på att gå dit men vågar inte!!

Ja, dom försöker bara hjälpa till. Inget och vara rädd för dom har tysnads plikt och allt du har inget att oroa dig för!


   
SvaraCitera

kraamisz:

låter lite som manodepressivitet.

Nej, det låter inte alls som manodepression (och det heter bipolär sjukdom numera).


   
SvaraCitera

mediakatt:

Nej, det låter inte alls som manodepression (och det heter bipolär sjukdom numera).

okej.


   
SvaraCitera
time
 time

kraamisz:

.låter lite som manodepressivitet.

App app app, läs nu på innan du uttalar dig. Det hon beskriver är inte ett dugg bipolärt, precis som mediakatt redan konstaterade.

Jag skulle säga att det låter ganska vanligt. Visst är det trist att må kasst, men vissa är helt enkelt lite känsligare än andra när hormonerna rusar genom kroppen, jag var själv en av dem - och kombinerat med annat tonårsstrul så kan det bli ganska tufft, även om man kan se solsken varje dag. Jag tror inte att du är deprimerad, men om du känner att det stör dig och hindrar dig från att leva fullt ut så ska du absolut försöka ta kontakt med en kurator eller någon annan vuxen du litar på.


   
SvaraCitera

kallas att vara tjej


   
SvaraCitera

Pocky:

Månadens lingondagar.

[confused]


   
SvaraCitera