Aviseringar
Rensa alla

Deprission, hjälp!


Ämnesstartare

Hejsan, jag har varit deprimerad i ungefär 5 månader nu. Känner ena stunden att jag kan göra så mkt för att jag är glad och vad är det för mening att vara ledsen. Men sen känner jag att jag inte orkar med något. Allt känns meningslöst. Den enda personen som kan få mej att må bra är min pojkvän. Han hjälper mej varje gång. Men nu orkar jag inte mer. Vill inte börja med medicin så tänkte kolla ifall det är någon som har gått igenom något liknande ? Och vad gjorde ni isåfall för att komma igenom det? Jag menar, hjälper det att träna eller något sånt,. Snälla hjälp! Jag menar det verkligen 🙁


   
Citera

Jag tog medicin, fungerade för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Jag tog medicin, fungerade för mig.

Hur kände du att du mådde innan medicinen då? Om du förklarar i detaljer.. Och hur länge har du hållt på med medicin, är deprissionen borta helt nu?


   
SvaraCitera

försök hitta en vettig psykolog, en som vet att saker inte blir bättre av tabletter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

försök hitta en vettig psykolog, en som vet att saker inte blir bättre av tabletter

Jag har försökt prata med folk. Det går inte. Jag har tydligen försträngt massa när min pojkvän gjorde slut med mej förra gången och nu kommer allt dåligt som jag har samlat på mej. Hjälper det att tvinga sig själv till saker?


   
SvaraCitera

TheSimpleOne:

Vill inte börja med medicin

Testa allt som går att testa för att må bättre.

Grundläggande regler:
HA RUTINER!
Ät regelbundet och nyttigt. Vet inte hur du är men jag känner i alla fall noll matlust vid depression men man måste äta ändå.
Sömn är jättejätteviktigt. Sov regelbundet.
Träna/Promenera.
Gå ut varenda dag, isolera dig inte, spelar ingen roll om det är att umgås med kompisar eller på promenad, ut och få frisk luft.
Gå till en psykolog och prata och kom fram till varför du känner såhär.
Försök bli "frisk" på det naturliga sättet med hjälp av din psykolog/whatever
Fungerar inte det: Testa tabletter.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Lära sig stava? [smile]

Nej men, psykolog eller liknande. Piller är bara läskigt, du blir snarare avtrubbad än lycklig, eller vad man ska säga. Snacka med någon, de bör veta vad du kan göra för att förbättra din situation.

Vad beror depressionen på?


   
SvaraCitera

TheSimpleOne:

Hjälper det att tvinga sig själv till saker?

tvinga dig själv till att försöka igen. För det kommer inte bli bättre att bara gräva ned det djupare i skallen då kommer det bara komma tillbaka. Även fast det ibland kan kännas som ett bra alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EGOGIRL:

Vet inte hur du är men jag känner i alla fall noll matlust vid depression

Är du deprimerad nu ? Eller har du varit det?


   
SvaraCitera

Jag gjorde ingenting, fungerade för mig[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Vad beror depressionen på?

Det hände så mkt dåliga saker under fyra månder. Min nuvarande pojkvän bytte tjej och gjorde slut med mej efter ett års förhållande. jag försökte komma över det genom att ha sex med andra. Och förträngde en hel del. Mådde dåligt över det med. Men orkade inte bry mej. sen blev jag sexuellt utnyttjad och så massa saker jag inte är stolt över. Det typ fylldes på som i en liten skål och en sak gjorde att det blev för mkt och nu mår jag dåligt över att jag har förträngt det så allt kommer nu 🙁


   
SvaraCitera

TheSimpleOne:

Är du deprimerad nu ? Eller har du varit det?

ja jag gissar på att jag har kronisk depression
finns knappt någon bra information om skiten men googla på ​d​ystymi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EGOGIRL:

ja jag gissar på att jag har kronisk depression

Hur länge har du mått så då? :/


   
SvaraCitera

TheSimpleOne:

Hur länge har du mått så då? :/

vet inte det har väl varit som värst i 2 år kanske
men det är ju skillnad på vanlig depression och detta, med denna så finns det ju bra dagar men hamnar ju alltid tillbaka på ruta ett dvs, grått

plus att detta har man oftast livet ut
kul [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är med deprimerad och har varit det i flera år. Ibland känns allt bra men så fort man inte har annat att tänka på så kryper detta fram.
Jag försöker få annat att tänka på genom att prata med pojkvän och vänner, lyssna på musik och göra saker som jag tycker är kul och som jag får bättre självkänsla av. Det gör ju även så att man blir glad och får mer energi.
Att tänka på negativa händelser hjälper inte mycket, tvärtom. Försök istället att tänka på nuet, att du har en pojkvän som bryr sig om dig och vill att du ska må bra osv.

Om man inte kan hjälpa sig själv på egen hand, vilket är svårt, så är det bäst att kontakta psykolog eller liknande.


   
SvaraCitera