Forumet - Designa ditt drömdatorspel

Designa ditt drömdatorspel

1917 1 31

Spana också in:

Skulle döpa det till 'Life'

Ett massivt GTA liknande mmo, med flera stora städer och landsbyggd där imellan. Inge lvl system så, men man kan träna upp sin gubbe på olika specialiteter, gå till gym tex. Springa, skytteträning osv.

Man ska kunna få yrken för o tjäna pengar. Kunna köpa bättre o lyxigare hus/bilar osv. Kunna gå med i gäng ligor, ha gäng krig om olika territorium som man äger eller vill ha.

Kunna pimpa sina bilar, ha streetrace mot andra spelare osv =)

Det ska bestå av nästan bara spelare, men statister/affärsmän kollektivtrafik förare kan vara npcs ^^
Jag skulle vilja ha en fantasyblandning av Assassin's Creed och GTA, med stora moraliska valmöjligheter. Det vill säga ett spel där man springer omkring och är någon sorts magisk lönnmördare som fattar moraliska beslut vilket formar figuren. Man skulle kunna ha de moraliska valen som drivkraft till och med, så ju ondare eller godare man är desto mäktigare är man.
Åh, vet inte. Förut gillade jag när spel var långa och komplexa med minst en timmes inlärningskurva osv. men nu spelar jag mest saker jag redan kan eftersom jag blivit gammal och gaggig [sad] Borde dock verkligen ge Monster Hunter och Dark Souls en ärlig chans pga känns som något jag skulle kunna gilla väldigt mycket.

Men mitt drömspel skulle nog vara ungefär som Zelda The Wind Waker, alltså att det är cel-shadeat och utspelar sig på ett stort mäktigt hav med massa mystiska öar, korsat med typ Elder Scrolls så att alla de där öarna är fyllda med lummiga städer, mystiska grottor, skatter, mysterier etc. och att havet skulle vara fyllt med spökskepp och pirater. Grottorna ska dock vara väldigt mycket mer Zelda än Elder Scrolls, typ ha massa pussel och coola vapen man kan hitta där.

Det vore även fränigt med typ ubåtar, någon form av andas-under-vatten-besvärjelse eller liknande så man skulle kunna utforska världen under havet!

Havsdelen skulle också vara mycket att man kan bygga och utveckla sin båt så den blir bättre och bättre för att ta sig till fler nya spännande platser.

Spelet ska inte innehålla någon mainquest utan flera små långa questchains med intressanta karaktärer. Fokus ska mer ligga på upptäckarglädje, att leva in sig i sin karaktär och världen samt nörda in sig i att upptäcka saker.

Stridssystemet ska mer likna Zelda och Kingdom Hearts än typ Oblivion, och man ska vara högst 3 i sitt "party". Karaktärsdesignen ska vara i samma stuk som typ Final Fantasy VII och VIII, alltså lite "vuxnare" animekaraktärer.

Men ja, en openendet, mainquestsaknande, celshadeat, elder scrolls-aktigt rpg-äventyr placerat på ett stort öppet hav med oändligt med saker att upptäcka.