Aviseringar
Rensa alla

Desperat chey


Ämnesstartare

mynona:

kallar du missbildningar för sjukt? vi ska väl inte ha samma åsikter om missbildningar som hitler om vi använder honom som avskräckande skällsord

hitler pittler fy helvete

ingen bra karl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä men asså grejen med hitler var väl inte att han ansåg att sjuka saker var sjuka?

kallar du judendom för en missbildning? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
fråga nån du gillar

Gillar ingen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

wtf

Jag vet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
om du inte skiter i balen så är det exakt som att slicka hitler under fötterna

Vill ju gå 🙂


   
SvaraCitera

Carolineelisabeth95: Vill ju gå 🙂

varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:

Vill ju gå 🙂

du vill så jävla fel

sry 

krya på're


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:

Gillar ingen

inte ja heller


   
SvaraCitera
mynona

df rqp:
nä men asså grejen med hitler var väl inte att han ansåg att sjuka saker var sjuka?

kallar du judendom för en missbildning? :S

Vad tror du Hitler ansåg om handikappade och missbildade och psykiskt sjuka människor

honolulu:

är väl d d är :PPP

är det? men det ska man i så fall inte säga öppet för det bryter mot etiketten och god ton


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Vad tror du Hitler ansåg om handikappade och missbildade och psykiskt sjuka människor

öh att de var sjuka vilket de är

samt att de var dåliga människor vilkas rättigheter skulle inskränkas och värre, vilket är en helt annan sak!


   
SvaraCitera

mynona: är det? men det ska man i så fall inte säga öppet för det bryter mot etiketten och god ton

alltså en missbildning är en sjukdom, det är något man föds med osv, inga konstigheter. däremot är det väl emot etikett och god ton att påstå att missbildade människor (omformulerar; människor med missbildning) är mindre värda eller inte förtjänar att leva.


   
SvaraCitera
mynona

df rqp:

öh att de var sjuka vilket de är

samt att de var dåliga människor vilkas rättigheter skulle inskränkas och värre, vilket är en helt annan sak!

Jag nämnde inte judendomen. Eftersom judarna bara råkade bli utvalda som syndabockar den gången, något som inte lär hända igen om förintelsen inträffade igen, tenderar jag att fokusera mer på de grupper som kommer att vara utsatta varenda gång sådant händer, varför jag fokuserar på massmorden på tex missbildade. De må rent kliniskt betraktas som "sjuka", men att använda det ordet upplever jag som att säga "Det är sämre människor", eftersom det är så den beteckningen historiskt har använts, dvs som ett skällsord. Jag betraktar sjuk som ett ord man helst bör använda om sjukdomar som halsfluss och annat, inte om medfödda missbildningar. 
Medge att du använde utrycket sjuk som negativt laddat här: 

df rqp:

det är ju fan helt sjukt

(Jag hatar för övrigt ordet "Öh") 


   
SvaraCitera
mynona

honolulu:

alltså en missbildning är en sjukdom, det är något man föds med osv, inga konstigheter. däremot är det väl emot etikett och god ton att påstå att missbildade människor (omformulerar; människor med missbildning) är mindre värda eller inte förtjänar att leva.

Jag skulle ha uppfattat det som ett skällsord att använda det i det sammanhanget, men det kanske är min egenhet. På samma sätt uppfattar jag det som ett hot att säga att någon är psykiskt sjuk: jag ser det som att man då hotar den personen och utsätter den för fara, eftersom jag är van vid att se psykvården i historiskt ljus och betrakta den som en institution där övergrepp sker. Etiketten sjuk i de sammanhangen uppfattar jag kort sagt som en hotelse mot personen det betecknar. Alla har vi våra egenheter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

varför?

För att få ha denna 

IMG_20130918_202852.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mobba inte håret, hade dålig hårdag


   
SvaraCitera