Aviseringar
Rensa alla

Desperat. Tråkig vardag. Få vänner. Hjälp!


Ämnesstartare

Hej! Jag är en 16 årig kille som känner sig allmänt trött på vardagen. Jag är aldrig ute och röjer/festar på helgerna, även om jag mer än gärna ibland skulle vilja. Men, med tanke på de väldigt få personer (läs: 1) jag umgås med på fritiden inte gör annat än att sitta hemma och dega och aldrig har lust att dra någonstans, finns det liksom inget annat alternativ för mig heller. Jag är inte direkt den typen av person som tar kontakt med andra jag inte känner, och då kan det bli ganska svårt att försöka skapa en kompisrelation med någon. Att jag bor ganska långt ut på landet, och jag inte har tillgång till något transportmedel gör saken ännu svårare.

Jag har ett väldigt starkt intresse, vilket är motorsport. Det är någonting som jag brinner för och mer än gärna skulle vilja prova på själv. Det här är dock väldigt dyrt, och ingenting som jag har råd med just nu.

Så, vad ska jag göra? Någon som har suttit i samma/en liknande situation som mig och kanske orkar dela med sig lite? Alla seriösa svar uppskattas!


   
Citera

Traubadauren:

Så, vad ska jag göra? Någon som har suttit i samma/en liknande situation som mig och kanske orkar dela med sig lite? Alla seriösa svar uppskattas!

Du och jag är verkar ha en hel del gemensamt. Sitter i samma situation, bortsett från att motorsport inte riktigt är min grej, inte primärt iaf.

Ägna så mycket fritid du kan åt ditt intresse [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

Du och jag är verkar ha en hel del gemensamt. Sitter i samma situation, bortsett från att motorsport inte riktigt är min grej, inte primärt iaf.

Nja. Det är klart jag har fler intressen än motorsport. Spel, film etc...

sftd:

Ägna så mycket fritid du kan åt ditt intresse

Det blir svårt. Har ju inte råd att köpa någon cross, som jag så gärna vill ha. [sad]


   
SvaraCitera

Traubadauren:

Nja. Det är klart jag har fler intressen än motorsport. Spel, film etc...

Köp en hemmabio, gör filmtittande till en hobby, en spännande sådan dessutom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kostar också pengar, och med tanke på att jag inte har några stora summor jag kan lägga ut på sådant för tillfället så blir det svårt..


   
SvaraCitera

tänker alltid att du är tamburinmannen
då blir d fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Traubadauren:

Så, vad ska jag göra?

Samla på frimärken, det är gratis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frimärken? Inte riktigt min grej. D:
Hade tänkt mig något mer.. aktivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bli punkare, så kan du automatiskt bli kompis med alla andra punkare. eller det behöver inte vara just punkare, men nån subkultur!


   
SvaraCitera

Traubadauren:

Så, vad ska jag göra? Någon som har suttit i samma/en liknande situation som mig och kanske orkar dela med sig lite? Alla seriösa svar uppskattas!

Finns det ingen motorklubb i närheten? Eller en bit bort, ibland är det värt att åka. Träffa människor med samma intressen brukar vara en nyckel. Börja på nätet, chatta med folk. Om man gillar hästar hänger man i stall och en dag får man vara med och borsta på nåns häst. Alla behöver hjälp, nån som kan putsa så det blänker i utbyte för att man får hänga med på lite tävlingar, eller bara vara med. Det sköna är att man värderas utifrån sitt kunnande, som man lär sig snabbt, och på så vis kan man släppa den nötta bilden av sig själv som man kanske har och kliva fram, ny och stark och glad. [smile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tänker alltid att du är tamburinmannen


   
SvaraCitera

etwas:

bli punkare, så kan du automatiskt bli kompis med alla andra punkare. eller det behöver inte vara just punkare, men nån subkultur!

Vilket dumt förslag [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

@ Lina Forss - Tack! Jo, nu när jag tänker efter finns det en motorklubb här i närheten, i samma stad som jag bor i. Kanske kunde ta mig en titt där någon dag. De har även "klubbmöten" i början av varje månad, där man antingen kan träffa andra, ta sig en fika och prata, eller kanske säga sin åsikt och påverka olika beslut. Dock är jag väldigt blyg av mig, och vågar nästan aldrig ta "första steget" i en konversation. ;(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

Vilket dumt förslag

nee? man kommer få kompisar då, svär


   
SvaraCitera

etwas:

nee? man kommer få kompisar då, svär

Men att bli del av en kultur är nog inte det bästa alternativet att börja med, man ska ju trivas i sin subkultur också. [smile]


   
SvaraCitera