Aviseringar
Rensa alla

Dessa namn alltså...


smisk:

Alma

åh [blush] när jag var liten så fanns det en MKT snygg tjej som hette så.. hon var hemma hos oss för typ ett år sen o jag vågade inte hälsa på henne för hon var fortfarande lika snygg även om hon är ca 35 nu [blush]


   
SvaraCitera

Kablash__:

.

Eller Åsa-Nisse


   
SvaraCitera

Det går nog ner sig snart. Och ja, då är det väl dags för Gunnar och resten att träda in i rampljuset istället.


   
SvaraCitera

Det har väl varit såhär sedan namn kom till, egentligen. För ca 10 år sedan hette alla ungar Filip och Emma.

På 60-talet var Lena vanligt.

Synd är det dock, för vissa namn som är poppis nu är fina, men man vill inte döpa sina barn till dem för det känns som man får en WT-stämpel i pannan.
Jag ä dock mer inne på äldre namn. [smile]


   
SvaraCitera

smisk:

Charlotte, Kristina, Anna, Sara, Lisa? De namnen börjar nästan bli ovanliga nu.

Lol, hur jävla fula är inte dom.


   
SvaraCitera

Capture:

BALTASAR!

Så heter ena min katt [blush] (Fast med annan stavning.)

smisk:

Precis, men jag tänker mest på att en vuxen kvinna på 45 inte direkt kommer vilja kallas för Tindra [chocked]

Men när Tindra fyller 45 kommer hon knappast vara den enda i 40åsåldern som heter så. 🙂


   
SvaraCitera

Wilma är ju ju ascool [blush]


   
SvaraCitera

I love Lucy:

Så heter ena min katt [blush] (Fast med annan stavning.)

Man borde döpa fler barn till det, coolt.


   
SvaraCitera

smisk:

Precis, men jag tänker mest på att en vuxen kvinna på 45 inte direkt kommer vilja kallas för Tindra

Fast då kommer ju typ alla heta det ändå... Men ändå.

Jag ska fan döpa min son till Johan bara för det. Han kommer bli den alternativaste tändstickan i asken [cool]


   
SvaraCitera

smisk:

Gillare.

Ja en del av dem har ju lite attityd, Ragnar till exempel. [wink]

Mycket hellre det än såna där namn som Arwen och Leia, eller andra namn som helt uppenbart är hämtade från kända amerikanska storfilmer eller skådisar. Namnen i sig är väl okej egentligen, men jädrans vilken whitetrash-varning det kommer att bli på dem sedan. Lite som Conny, Johnny, Tony, Kevin osv är idag.

No offence till alla Tonysar osv, därute. [wink]


   
SvaraCitera

smisk:

Du har iaf ett fint namn. Det känns inte lika hippie-aktigt som Tuva.

aw tackar [blush]
nej tuva är för nördar [no-no]


   
SvaraCitera

Unga tjejer heter ju inte bara som gamla tanter nu för tid´n
....klär ju sig som gamla tanter tillochmed.... basker och ullrock, fattas bara de bruna strumpbyxor och kärring-skor så är det där!


   
SvaraCitera

Ökänd:

Aina

HAHA


   
SvaraCitera

Min farmor hette Wilma.. Gammalt namn. Men sure, lite väl tramsigt kan det bli. Kul att vara 55 år, VD och heta Tindra.. Samma med killar, kul att vara döpt efter en 80-tals skådis... jag gillar Gustav, Fredrik, Alexander, Mark etc, namn som man slipper skämmas för som vuxen. Tror det är svårare att göra karriär som en Kennet eller Conny med, liksom mindre respekt i namnet.


   
SvaraCitera

Hatar Tindra. [n]


   
SvaraCitera