Aviseringar
Rensa alla

Det är det här man kallar "ovärt".


Ämnesstartare

Eller?!

Hade nästan glömt bort det där, och nu när jag fick se det så har jag bestämt mig för att ogilla sånadär vänsterextremister ännu mer.

Minns du något?


   
Citera
Ämnesstartare

Kommer ihåg att jag inte gillade polisen alls eller deras agerande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet väldigt lite om vad som händer där. Men fan vilket uppror det verkar ha varit..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Kommer ihåg att jag inte gillade polisen alls eller deras agerande


   
SvaraCitera

Varför skedde detta, då? Nu får någon vänlig själ berätta för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Varför skedde detta, då? Nu får någon vänlig själ berätta för mig.

Göteborgskravallerna ägde rum i centrala Göteborg 14 till 16 juni 2001, i samband med EU-toppmötet i Göteborg och besöket av George Bush. Kravallerna var de mest omfattande i Sverige på flera decennier, och sammanlagt skadades 53 poliser och 90 demonstranter. En intensiv massmedial nyhetsbevakning överskuggade både EU-toppmötet, de alternativa seminarierna och de tre stora fredliga demonstrationerna, som samlade cirka 50 000 personer.

Under de aktuella dagarna grep polisen 530 personer. I uppmärksammade rättegångar blev ett 80-tal demonstranter åtalade, och flertalet dömdes för våldsamt upplopp. 182 anmälningar mot poliser hade också inkommit, som ledde till att fem polismän blev åtalade, men de fälldes inte[källa behövs]. Polischefen åtalades för frihetsberövanden för en husrannsakan vid Hvitfeldtska gymnasiet men friades i hovrätten. Det exakta händelseförloppet för kravallerna är fortfarande svårfångat och omdiskuterat.
http://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6teborgskravallerna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag minns att det var kalabalik! [crazy][wink][shake]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns att de förstörde vår fina aveny[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man ska gå efter wikipedia finns det mycket som pekar mot att polisen agerade oerhört tvivelaktigt och hade stor skuld i den

Renesmee:

vänsterextremism

som du nämner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävla cepen. Om man håller på och ha sönder en massa saker och slänger sten på poliser får man väl räkna med lite batongtango och eventuellt en helmantlad genom buken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ghettoungar som bör slängas in i karantän...


   
SvaraCitera

Jag minns att det var brutala justitiemord i efterdyningarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilka coolingar som slår sönder rutor till affärer och puttar på bajamajor.
REBELLISKT!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stackars polishästar [sad]


   
SvaraCitera