Aviseringar
Rensa alla

Det är inget fel med klotter


Ämnesstartare

Comhem:

"converse"

Finns ingenting hippieaktigt med converse [no-no]

OnT: Har "klottret" verkhöjd är det ok på dom flesta ställen.


   
SvaraCitera

levautanperfektion:

Det kan vara konst även fast det är slarvigt

nej, det är sant, MEN JAG TYCKER DET ÄR SÅ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

levautanperfektion:

Har det inte slagit dig att det kan vara nåt som har hänt/händer som har lett till att de börjat klottra?

Jo, jag skrev ju det och du vill av någon anledning inte höra på det örat. Men anledningen till att de klottrar är att de vuxit upp med hippies till föräldrar som inte orkat med att uppfostra dem. Plus att de har halvkassa gener och låg intelligens. På 50-talet förekom det knappt något klotter, och då fick ungjävlarna ordentlig uppfostran av såväl sina stränga föräldrar som av sina stränga lärare. Där har du sambandet.


   
SvaraCitera

levautanperfektion:

men allt är ändå konst

Jo, det var därför jag höll med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

MEN JAG TYCKER DET ÄR SÅ

OK

Comhem:

På 50-talet förekom det knappt något klotter, och då fick ungjävlarna ordentlig uppfostran av såväl sina stränga föräldrar som av sina stränga lärare.

Ja, och det berodde på just det. Att de var för stränga, de behöver kärlek, de behöver inte bli slagna och känna rädsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

levautanperfektion:

Ja, och det berodde på just det. Att de var för stränga, de behöver kärlek, de behöver inte bli slagna och känna rädsla.

Och när barn får kärlek börjar de klottra?


   
SvaraCitera

Ja, ja det är fint. Sätter färg på det annars fula.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

levautanperfektion:

Det kan vara konst även fast det är slarvigt. Ett barn som ritar en teckning man inte ser vad det föreställer, det är också konst. Det finns inga regler för hur sånt ska se ut

Så slutsatsen blir att sålänge det är konst dvs man skapar något så är det okej att vandalisera eller/och måla på andra människor eller kommunens/statens egendom utan tillstånd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skartak:

Och när barn får kärlek börjar de klottra?

Om de inte får tillräckligt med uppmärksamhet och kärlek. så sa jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara random utomhus-klotter är bara fult, och förstör någon annans egendom. men typ blyertsklotter på toaletten är bara askul[blush] det bästa är att de aldrig suddar ut på vår skola[blush] så jaghar typ en aslång konversaton på väggen med någon jag inte vet vem det är[blush] och är typ massa sånt[blush] däremot i den delen av skolan där bygg och fordonseleverna håller till är det bara typ massa snoppar[zzz] det är fult[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Den här tråden borde flyttas till just "KLOTTER"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

levautanperfektion:

Om de inte får tillräckligt med uppmärksamhet och kärlek. så sa jag

Men dom klottrade ju inte på 50-talet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte, bryr mig inte så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

[blush][blush][blush] [blush] [zzz] [zzz]

+ bild hah. Vad gulligt.

Capture:

Står "Du är vacker." på ett elskåp i närheten av mig, man blir alltid glad när man cyklar förbi det.

Sådant ser jag inget problem med. Grafitti tycker jag faktist kan vara väldigt fint och göra den tråkiga väggen till något roligt. Jag tycker det finns mycket värre problem som man kan lägga pengar på istället för sådana här saker som faktiskt inte är så farligt. Jag har dock sett saker som att man skriver något dumt om en person eller något rasistiskt osv. Sådana saker är ju en annan sak och de borde prioriteras att tas bort.


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Sådant ser jag inget problem med. Grafitti tycker jag faktist kan vara väldigt fint och göra den tråkiga väggen till något roligt.

Just det här stycket är egentligen inte grafitti ens, bara vanliga bokstäver. Men ja, jag förstår vad du menar.
Grafitti och klotter är olika saker enligt mig.


   
SvaraCitera