Aviseringar
Rensa alla

Det är sällan jag gör såna här trådar..


Ämnesstartare

lilasmet:

jo, fast vi kan låtsas som att jag vill leva, måste iaf leva till söndag så får väl överleva eller nått:S

Alla har sina perioder men det blir bättre med tiden. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

r

Funderat på distansstudier?


   
SvaraCitera

lilasmet:

jag klarade inte skolan.

Jag hade nog faktiskt också fått panik om jag skulle börja skolan nu, och jag är fan ett jävligt stabilt klippa när det gäller sånt.

lilasmet:

blir ingen nästa gång.

Jodå, det blir det säkert.

Och dessutom, min bror har inte gått ut gymnasiet, han hoppade av och började jobba. Nu har han egen firma och eget hus och hela köret. Han är 19.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Joho. Det känns bara väldigt hopplöst nu, men alla är vi olika. Alla har vi olika förutsättningar. Dina dagar kommer.

Ne, mina dagar är räknade[no-no]

DeathOrGlory:

Alla har sina perioder men det blir bättre med tiden. [y]

nej det blir det inte[smile]
för jag är typ manoodepressiv vettu så utan bra behandling kommer jag vara såhär hela livet låter kanonnnnnnnnnnnnnn

Unexpected:

Funderat på distansstudier?

mja vi har pratat om det faktiskt. är inte redo för riktiga skolan, trivdes ganska bra på bupskolan[sad] men jag skulle fundera på det. heh, känns så meningslöst alltihopa nu bara, vill bli 18 och börja på folkhögskola men ush ne dit är de långt kvar, ska lägga mig ner och dö nu.


   
SvaraCitera

Om du är manodepressiv så borde du väl kunna få medicin mot det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

nej det blir det inte[smile]
för jag är typ manoodepressiv vettu så utan bra behandling kommer jag vara såhär hela livet låter kanonnnnnnnnnnnnnn

Jo det blir bättre. Jo jag vet men det kanske du får?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Jag hade nog faktiskt också fått panik om jag skulle börja skolan nu, och jag är fan ett jävligt stabilt klippa när det gäller sånt.

åh[blush] liksom det går några tusen på den skolan så ofta man vågar gå där[sad]

Gryphon:

Och dessutom, min bror har inte gått ut gymnasiet, han hoppade av och började jobba. Nu har han egen firma och eget hus och hela köret. Han är 19.

fifan, coolt. men grejjen är att jag inte ens har grundskolebetyg[blush]
får man fråga vad han sysslar med och hur han tog sig dit?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Om du är manodepressiv så borde du väl kunna få medicin mot det?

DeathOrGlory:

Jo det blir bättre. Jo jag vet men det kanske du får?

hehe
de ville ju ge mig SSRI men den läkarn är dum i huvudet och min kurator sa att jag INTE skulle ta det.
de tror jag har ips också asså de tror jag har allting i stortsett[smile]
Ska till psykolgen idag och då ska jag se till att få lite mer medicin så jag kan knarka i hjäl mig också. men de säger att jag inte får ta medicin för jag missbrukar tydligen det. fifan livet är så jevla kört [smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

men jag skulle fundera på det. heh, känns så meningslöst alltihopa nu bara, vill bli 18 och börja på folkhögskola men ush ne dit är de långt kvar, ska lägga mig ner och dö nu.

Dom kan göra undantag för unga personer så att dom får börja på folkhögskola, bara din skola eller kommun eller vad det är är beredda att betala. Eftersom du verkar ha riktigt svårt för skolan så borde dom inte vara jävliga utan vilja hjälpa dig i stället.


   
SvaraCitera

lilasmet:

de ville ju ge mig SSRI men den läkarn är dum i huvudet och min kurator sa att jag INTE skulle ta det.

SSRI hjälper ju inte mot manodepression, man brukar väl ge litium i såna fall?

lilasmet:

Ska till psykolgen idag och då ska jag se till att få lite mer medicin så jag kan knarka i hjäl mig också

[no-no] Inget blir bättre av det, lila. Det vet du.


   
SvaraCitera

lilasmet:

liksom det går några tusen på den skolan så ofta man vågar gå där

Fyfan,det hade jag hatat. Skolan är sämst som fan.

lilasmet:

får man fråga vad han sysslar med och hur han tog sig dit?

Han praktiserade på en verkstad och lärde sig svetsa och allt sånt. Sen insåg han att skolan sög som fan, precis som alla andra vettiga människor oftast inser, så när hans arbetsgivare frågade honom vad han ville jobba med när han slutade skolan så hoppade han av och blev anställd där, fast jobb och hela köret. Sen har han blivit erbjuden bättre och bättre jobb ju fler han har träffat inom branchen, och till slut så startade han eget företag och är inhyrd på obestämd tid hos en verkstad. Simple as that.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Dom kan göra undantag för unga personer så att dom får börja på folkhögskola, bara din skola eller kommun eller vad det är är beredda att betala. Eftersom du verkar ha riktigt svårt för skolan så borde dom inte vara jävliga utan vilja hjälpa dig i stället.

Jo jag vet, men skolan lät inte allt för villig för det + måste flytta från staden, vilket jag iofs vill. men aa. det är svårt. just nu känns det som att jag står och stampar bara.... 🙁

uppenbar:

SSRI hjälper ju inte mot manodepression, man brukar väl ge litium i såna fall?

SSRI kan hjälpa, men litihum är väl det vanligaste tror jag. men med en miljoner diagnoser är det lätt att få fel[y]

uppenbar:

[no-no] Inget blir bättre av det, lila. Det vet du.

jag vet, men jag måste överleva också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Fyfan,det hade jag hatat. Skolan är sämst som fan.

yepp[party]

Gryphon:

Han praktiserade på en verkstad och lärde sig svetsa och allt sånt. Sen insåg han att skolan sög som fan, precis som alla andra vettiga människor oftast inser, så när hans arbetsgivare frågade honom vad han ville jobba med när han slutade skolan så hoppade han av och blev anställd där, fast jobb och hela köret. Sen har han blivit erbjuden bättre och bättre jobb ju fler han har träffat inom branchen, och till slut så startade han eget företag och är inhyrd på obestämd tid hos en verkstad. Simple as that.

lät sjukt trevligt! synd bara att jag inte gillar något eller är bra på något :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

o jag vet, men skolan lät inte allt för villig för det + måste flytta från staden, vilket jag iofs vill. men aa. det är svårt. just nu känns det som att jag står och stampar bara.... 🙁

det är ju så jävligt, så fort en människa känner att den inte pallar gymnasiet av någon anledning så är den i princip helt lämnad åt sitt eget öde. Hata pengar.

Det finns distansstudier på folkhögskoaln också, men du kanske vill gå på något speciellt ställe? [smile]


   
SvaraCitera

lilasmet:

lät sjukt trevligt! synd bara att jag inte gillar något eller är bra på något :<

Det gjorde eller kunde inte han heller.

Jag har inget slutbetyg från gymnasiet, jag hade fler IG och streck än jag hade G. Och hur bra tror du jag var på att laga och montera upp traverser och kättingtelfrar?

Nu kan jag dom utantill.


   
SvaraCitera