Aviseringar
Rensa alla

det är svårt att få nya vänner...för folk vill inte


Ämnesstartare

tja!
Jag är ny på denna sida, så va snälla mot mig 🙂
Jag har varit en ganska ensam kille och söker efter nya vänner (är 17 och går på gymnasiet). Dock verkar alla vara så reserverade. Jag menar, alla verkar hålla sig vid sina vänner från gamla tider och i sina aktiviteter, de vill inte ha nya. Tyvärr har jag inte lyckats, varken förr eller i aktiviteter att få vänner. Jag sliter som fan att få vänner att vara med men alla i min skola skiter i mig. Det är väl inget farligt att man släpper in nytt folk i sina kretsar, eller? Folk fattar inte det när jag försöker.
Nån som fattar det jag menar eller känner igen nåt
Hur får man folk att bli intresserade?
P.S. : Bor i goa Göteborg om nån undra 😉


   
Citera

vigge le man:

Det är väl inget farligt att man släpper in nytt folk i sina kretsar, eller? Folk fattar inte det när jag försöker.

jo, det du måste göra är att försöka få vara med någon på fritiden, annars ser du dig ju bara som en de går i samma klass som.


   
SvaraCitera

Usch vad jobbigt. Men börja med någon hobby där man träffar människor. Typ basket, fäktning, rollspel, teater. En hobby som liksom går ut på att man är fler än en.


   
SvaraCitera

vigge le man:

P.S. : Bor i goa Göteborg

[surprised]


   
SvaraCitera
Paseo

känner igen mig. men när jag började bjuda på mig själv mycket, alldeles för mycket ibland, så blev det där med vänner plötsligt jättelätt [y] brukar komma överens med alla utom torrisar


   
SvaraCitera

Jag förstår exakt! Jag har med varit ensam, var det i typ från 4:an till 9:an och det var sjuukt jobbigt, men det var mest jag som inte vela släppa in folk, för jag blev sviken, och trodde att ''alla andra'' skulle svika mig så jag höll mig för mig själv även fast folk liksom velat få in mig mig jag kände mig aldrig ''hemma'' och samtidigt fanns det folk som tröck ner mig med bara sina blickar.

Men sen när jag började gymnasiet, så fick jag många vänner, inte på fritiden men liksom bara i skolan, då läste jag iv och nu läser jag vård, och hela klassen är ett ''gäng'' alla har sån respekt, dom gör mina dagar, faktiskt. Minns när jag fyllde 18, och jag sa inget för jag hatar mina födelsedagar och helt plötsligt kom en tjej i klassen fram och bara liksom puttade andrai vägen ''på skoj'' och kramade mig och sa grattis, vet att det låter fånit men det gjorde verkligen..Asså jag grät nästan, det betydde så jävla mycket.

ursäkta, orden bara kommer. MEEEN, var social och va med folk iaf, och det kommer gå bra. Lovar! Byt skola? Det brukar fungera!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Usch vad jobbigt. Men börja med någon hobby där man träffar människor. Typ basket, fäktning, rollspel, teater. En hobby som liksom går ut på att man är fler än en.

Hm sant. Har testat saker som badminton och fridykning, har dock inte haft så mycket tid. Däremot ska jag satsa på orientering nu[crazy]


   
SvaraCitera

vigge le man:

Hm sant. Har testat saker som badminton och fridykning, har dock inte haft så mycket tid. Däremot ska jag satsa på orientering nu

Okej. Jag tycker att du ska söka dig till lite mer sociala hobbys, men lycka till!


   
SvaraCitera

vigge le man:

Hur får man folk att bli intresserade?

Det känns som om du jagar horisonten min vän. Ju snabbare du springer ju snabbare försvinner den!

Du kan alltid börja göra saker på fritiden. Börja i sporter och liknande. Där finns det gott om personer att bli vän med.

Försök att få en persons telefonnummer i din klass som du känner att du har lite extra kontakt med.

Fråga personer på fritiden om dom vill träffas. Men tjata inte för mycket. Folk har en tendens att hata tjat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hillbilly:

Försök att få en persons telefonnummer i din klass som du känner att du har lite extra kontakt med.

Jo det försöker jag göra men problemet är ju att de redan har sina vänner från gamla tider och i aktiviteter, därför är det svårt. Tror de har lite svårt att förstå att jag är intresserad och tycker om dom.


   
SvaraCitera

vigge le man:

Jo det försöker jag göra men problemet är ju att de redan har sina vänner från gamla tider och i aktiviteter, därför är det svårt. Tror de har lite svårt att förstå att jag är intresserad och tycker om dom.

Bara att fortsätta kämpa! Du klarar av det ska du se!


   
SvaraCitera

Åh, jag vet precis vad du menar! Jag flyttade 10 mil för gymnasiet och kom till en skola där jag inte kände någon, men många där kände varandra. De har verkligen sina liv och så kommer man där och ba "hej får jag vara med?". Sen blir man den som går bakom och håller med och försöker säga saker ibland.


   
SvaraCitera

vigge le man:

tja! Jag är ny på denna sida, så va snälla mot mig :)Jag har varit en ganska ensam kille och söker efter nya vänner (är 17 och går på gymnasiet). Dock verkar alla vara så reserverade. Jag menar, alla verkar hålla sig vid sina vänner från gamla tider och i sina aktiviteter, de vill inte ha nya. Tyvärr har jag inte lyckats, varken förr eller i aktiviteter att få vänner. Jag sliter som fan att få vänner att vara med men alla i min skola skiter i mig. Det är väl inget farligt att man släpper in nytt folk i sina kretsar, eller? Folk fattar inte det när jag försöker. Nån som fattar det jag menar eller känner igen nåtHur får man folk att bli intresserade?P.S. : Bor i goa Göteborg om nån undra 😉


   
SvaraCitera

Kan det vara så att du försöker bli vän med fel personer? [smile]


   
SvaraCitera

Passaro:

bor i göteborg

[wink][wink][wink]


   
SvaraCitera