Aviseringar
Rensa alla

det är viktigt att legalisera alla droger


reben

snick snack


   
SvaraCitera

Buddah:

I Portugal där man har avkriminaliserat bruk och innehav har droganvändandet inte ökat eller effekterna blivit större. 

hm jo fast Portugal är korrupt så det är typ ingen där som har råd iaf så aah jag tror det hade vart annorlund i Sverige om man hade avkriminaliserat knarket annars så håller jag med Rödingajäveln förutom det där men kommunism dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feministfittan:
Förlåt om detta är ot eller en dum fråga men hur är det egentligen, gräs kan väll bara skapa ett psykiskt beroendeframkallande, och inte fysiskt? Man hör ju fan olika från alla håll.. 

tror faktiskt det enda riktiga svar som gäller för frågan är om man sj röker det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
ibland påminner du litelite om adam flam

aron flam? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:
Avkriminalisera bruket, fixa bra missbrukarvård, informera sakligt om varför knark är dåligt och sätt dit langarna. Kommer inte fixa problemet men minska bruket utan att straffa de med minst skuld i sammanhanget. Den långsiktiga lösningen är såklart full kommunism och att åtgärda de saker som får människor att vilja knarka från första början.

Men hallå? Man måste skilja på olika typer av knark, eller narkotika, exempelvis enteogener ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: hm jo fast Portugal är korrupt så det är typ ingen där som har råd iaf så aah

Inser du inte själv hur dumt det där låter utan att ha någon källa? I länder där folk tjänar mindre så kostar knarket generellt sett mindre också. Åker du till exempelvis till Sydamerika och köper kokain där så kostar det inte tusen kronor grammet som här. 

trevlig-snubbe: jag tror det hade vart annorlund i Sverige om man hade avkriminaliserat knarket

Det tror du för att? Sverige och Portugal är inte helt olikt om man ser till kultur och befolkning. 


   
SvaraCitera

Buddah:

Inser du inte själv hur dumt det där låter utan att ha någon källa? I länder där folk tjänar mindre så kostar knarket generellt sett mindre också. Åker du till exempelvis till Sydamerika och köper kokain där så kostar det inte tusen kronor grammet som här. 

Det tror du för att? Sverige och Portugal är inte helt olikt om man ser till kultur och befolkning. 

För det första så vill ju de som säljer knark sälja för ett så högt pris som möjligt (så är det överallt) och de vill gärna att man ska komma i skuld till en och fast i drogberoendet. I vissa länder så finns det vidriga droger som t.ex. en som heter krokodil någonting man blir grön, musklerna förtinar och droger är gjord på bensin och en massa shit. Sen finns det en massa andra livsfarliga droger som de kommer försöka få i en.
Det förstår jag väl inte för att jag någonsin skulle köpa någon slags av droger det är bara ren idioti.

Fast ekonomiskt så är det en jävla skillnad i Sverige är vi rika och i Portugal är de flesta fattiga i jämförelse.

Jag vet inte hur det verkligen ser ut i Portugal men jag kan tänka mig att folk håller sig borta från droger då de har bättre saker för sig än att förstöra sina liv yttligare, sen finns det idioter i alla länder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: För det första så vill ju de som säljer knark sälja för ett så högt pris som möjligt (så är det överallt) och de vill gärna att man ska komma i skuld till en och fast i drogberoendet.

Klart man vill sälja till ett så högt pris som möjligt. Men du får inte sålt något om du sätter ett högre pris än vad din målgrupp klarar av att betala. Har du varit utomlands så kanske du har märkt att i länder där människor tjänar mindre än i Sverige så livsmedel och konsumtionsvaror billigare. Detta gäller även knark.

trevlig-snubbe: I vissa länder så finns det vidriga droger som t.ex. en som heter krokodil någonting man blir grön, musklerna förtinar och droger är gjord på bensin och en massa shit.

Krokodil är i regel inget som säljs utan tillverkas av drogbrukarna själva som ett billigare alternativ till exempelvis heroin. 

trevlig-snubbe: Det förstår jag väl inte för att jag någonsin skulle köpa någon slags av droger det är bara ren idioti.

Det är inte den inställningen jag ifrågasätter, du får gärna tycka att droger är dåligt. Alla har rätt till sin åsikt och synvinkel. I många avseenden är droger inte något som varken hjälper dig eller tillför något bra. Glad

Det jag ifrågasätter är att du gör antaganden och argumenterar utan fakta. 


   
SvaraCitera
reben

hejar på snubben


   
SvaraCitera

Buddah:

Klart man vill sälja till ett så högt pris som möjligt. Men du får inte sålt något om du sätter ett högre pris än vad din målgrupp klarar av att betala. Har du varit utomlands så kanske du har märkt att i länder där människor tjänar mindre än i Sverige så livsmedel och konsumtionsvaror billigare. Detta gäller även knark.

Krokodil är i regel inget som säljs utan tillverkas av drogbrukarna själva som ett billigare alternativ till exempelvis heroin. 

Det är inte den inställningen jag ifrågasätter, du får gärna tycka att droger är dåligt. Alla har rätt till sin åsikt och synvinkel. I många avseenden är droger inte något som varken hjälper dig eller tillför något bra. Glad

Det jag ifrågasätter är att du gör antaganden och argumenterar utan fakta. 

De som säljer de får en att hamna i ett drogberoende och när personen inte får råd, förlorar jobbet osv. så kommer priset inte spela någon roll utan den som är drogberoende börjar tjäla istället och de är beredda att göra vad som helst. De som blir drogberoende förlorar vettet och de tjäl till och med från ens egen familj för att få råd med knarket.

Ja jag vet det, jag är inte dum. Om staten skulle sälja så skulle de sälja rena droger, det fattar ju vem som helst, förmodligen/förhoppningvis.

Då är vi överens! Glad

Jag vet, måste man söka upp fakta för att bevisa att man förstår dem? Ja jag gör antaganden och ingen kan säkert veta hur det skulle bli om knark skulle säljas laglig från staten (för att det skall vara säkert) för att sedan veta hur det blir, det kan inte ens forskare svara på med säkerhet, ingen kan det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Jag vet, måste man söka upp fakta för att bevisa att man förstår dem? Ja jag gör antaganden och ingen kan säkert veta hur det skulle bli om knark skulle säljas laglig från staten (för att det skall vara säkert) för att sedan veta hur det blir, det kan inte ens forskare svara på med säkerhet, ingen kan det.

Tänkte snarare på ditt uttalande som att "det är ju ingen som har råd med droger i Portugal ändå". Det uttalandet är både ogrundat och helt felaktigt, sådana uttalanden får dig bara att framstå som okunnig.


   
SvaraCitera
reben

asså de e synd ingen duktig kan säga emot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns ingen sån


   
SvaraCitera

Buddah:

Tänkte snarare på ditt uttalande som att "det är ju ingen som har råd med droger i Portugal ändå". Det uttalandet är både ogrundat och helt felaktigt, sådana uttalanden får dig bara att framstå som okunnig.

Ett sådant uttalande har jag aldrig gjort, det där är ju bara trams vem som helst fattar väl att det finns folk över mestadels av världen som har råd med knark. Varför skulle jag säga något så korkat? Det finns ju knarkare i stort sett alla länder här i världen, tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: hm jo fast Portugal är korrupt så det är typ ingen där som har råd iaf så aah jag tror det hade vart annorlund i Sverige om man hade avkriminaliserat knarket annars så håller jag med Rödingajäveln förutom det där men kommunism dock.

trevlig-snubbe: Ett sådant uttalande har jag aldrig gjort


   
SvaraCitera