Aviseringar
Rensa alla

Det där lilla pillret..


Ämnesstartare

Om du hade ett piller i handen som skulle ge dig evig vila, döden alltså. Ingen smärta eller liknande. Skulle du ta den? Du får inte spara den till senare, utan välja, här och nu om du ska svälja det eller spola ner det i toaletten.

Vilket väljer du? Och varför?


   
Citera

tar det inte

finns ju andra sätt om jag skulle ångra mig senare [zzz]


   
SvaraCitera

HellMillan:

Om du hade ett piller i handen som skulle ge dig evig vila, döden alltså. Ingen smärta eller liknande. Skulle du ta den

Varför frågar du inte bara rakt ut om vi har lust att ta livet av oss?


   
SvaraCitera

Nah, avvaktar just nu. Är fången i mitt egna lilla spel, vill fortsätta se hur handlingen utvecklar sig.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Varför frågar du inte bara rakt ut om vi har lust att ta livet av oss?

Vad jag menar är att det finns ju ganska många snabba sätt att ta livet av sig på, vad är det för särskilt med det där jävla pillret [tired]


   
SvaraCitera

verkar roligare att hoppa, och mysigare att skära sig, så nej[no-no]


   
SvaraCitera

så valet står mellan ingenting och någonting. smart tråd.


   
SvaraCitera

Det beror ju på vilket humör jag är på och vart i lviet jag befinner mig men om det var Just Nu skulle jag inte ens tänka tanken (:
Kommer uppleva glädje någon mer gång i livet så varför riskera att kanske aldrig mer få uppleva glädje?[confused]


   
SvaraCitera

Nä.


   
SvaraCitera

jag skulle ta den


   
SvaraCitera

Kommer inte andra dö om jag spolar ner det i toaletten? [sad]


   
SvaraCitera

allaälskarbaiz:

Kommer inte andra dö om jag spolar ner det i toaletten?

Isn't others going to die if I flush it down the toilet? [sad]


   
SvaraCitera

HellMillan:

Vilket väljer du? Och varför?

Äter det, därför


   
SvaraCitera

Jag skulle inte tagit det. Jag känner att man ska provköra livet i alla dess banor innan man väljer att avsluta det på egen hand. Vill jag ta livet av mig så behöver jag inte en tablett, då är det bara att hoppa från en riktigt hög plats med en jävligt fin utsikt. Vågar man ta livet av sig när man inte vet vart man sedan hamnar så vågar man känna lite rädsla och smärta i ett par sekunder...


   
SvaraCitera

Jag skulle helt klart ta pillret.


   
SvaraCitera