Aviseringar
Rensa alla

Det där med att komma i tid


Ämnesstartare

Rävpojken:

givetvis ska du inte hota, förklara bara det du skrivit här!!1

vet inte varför men jag känner mig taskig då [sad] typ som jag hoppar på personen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ainos:

vet inte varför men jag känner mig taskig då typ som jag hoppar på personen

väx upp! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

väx upp!

[sad] meh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ainos:

meh

man måste kunna säga ifrån, annars blir man trampad på. Ditt Val Okej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

man måste kunna säga ifrån, annars blir man trampad på. Ditt Val Okej?

oki [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen så är det jättebra att du är snäll och välvillig men aa för din egen skull, b strong [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ställer fram klockan en timme så känner man hur det skulle kännas om en timme och då blir man stressad och skyndar sig, sen minns man vad klockan egentligen är och då blir man lugn o slipper stressa sen

Eller så tar man och tänker att alla avtalade tider är t.ex. 10 min innan


   
SvaraCitera

Är punktlig så gott det går.


   
SvaraCitera
seasaw

fy fan, jag och en vän när ska vi ses... är hon sen är jag i tid och är hon i tid så är jag sen[n]


   
SvaraCitera
seasaw

händer det ofta och känns det inte okej så ska en säga till, det gäller iof allt; känns det inte okej så prata om saken #prataomdet

men förstod jag det rätt att ni inte känner varann så väl? då är det svårare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade en likadan vän, även om man sa en tid så var hon alltid försenad. och om man sa "Du ska vara där kvar över." Och jag kom försent dit för att slippa vänta på henne så fick jag likförbannat vänta på henne.

säg till din vän att hon/han måste skärpa sig, och vänta inte nästa gång!! finns mycket mer värdefulla saker du kan göra än att vänta på någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tog upp detta med vännen som bad om ursäkt och lovade att sköta sig i framtiden. Idag skulle vi ses - jag sa lite skämtsamt att "du får bestämma tid så du inte kommer sent, hö hö hö". Hen sa "ja jag lovar kl 14 inte en minut senare!"

.... Kl 14:55 kom hen.
Och bad inte ens om ursäkt.

[sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera

ainos:

Och bad inte ens om ursäkt.

Hahahahaaha det ante dig ändå säg.


   
SvaraCitera

ainos:

Den tiden står jag och väntar. Personen ringer och säger att hen kommer om 10 minuter. Efter 20 minuter har personen ännu inte kommit, så jag ringer. Inget svar. Ringer 3-4 gånger med jämna mellanrum utan svar. 45 minuter efter avtalad mötestid får jag ett sms "är där om 3 stationer". 50 minuter efter avtalad mötestid kommer personen.

ainos:

Idag skulle vi ses - jag sa lite skämtsamt att "du får bestämma tid så du inte kommer sent, hö hö hö". Hen sa "ja jag lovar kl 14 inte en minut senare!"

.... Kl 14:55 kom hen.

:S :S :S :S

Jag blir seriöst upprörd av att läsa det här. Inte fan respekterar människan dig om hen håller på så här. Du väntar alltså ensam på någon offentlig plats i 50 minuter? Helt sinnes att låta någon vänta så länge...

10 minuter är ABSOLUT MAX i en sådan situation för mig. Annat gäller om jag håller på med något annat (säg glor i olika affärer) eller umgås med andra samtidigt och håller på med någon aktivitet. Men om jag måste aktivt vänta på jävlen och den dröjer längre än tio minuter efter avtalad tid? Då är det rottingen som gäller om det är aktiv negligens/disrespekt som föreligger.

Jag vet inte riktigt vad du ska göra för att avhjälpa problemet om du vill gå fram väldigt mjukt och inte inleda form av konflikt.

Jag skulle dock själv vara lockad att säga att jag fan drar hem om människan dröjer längre än en kvart, och att det fan får vara om den inte kan hålla tiden. Mycket oförskämt att bara bajsa på din tid och uppmärksamhet på det viset.

Punkt 1 i mitt handlingsprogram är dock:

1. DU ÄR VÄRD BÄTTRE FÖR FAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HELVETES JÄVLAR [mad] Anta den uppfattningen, då, menar jag. Du är värd bättre.

Du måste inte vara så snäll mot andra hela tiden. Att vara snäll mot dig själv är minst lika viktigt!!! Här föreligger en konflikt beträffande de två sakerna.

Om jag förstått situationen rätt beter sig hen sjukt respektlöst mot dig och skiter helt i att du står och väntar. Du kan med fördel slå hen i ansiktet verbalt - hen har redan betett sig nog illa för att förtjäna det. Om hen nu inte alls förstår att det är jävligt förkastligt att hålla på så (om du nu tycker att det är det, men aja, du tycker bevisligen iaf att beteendet är ett problem) kan du ju tydliggöra vad du tycker om saken iaf.

Markera att du inte tolererar beteendet. Det är inte hemskt eller på något sätt klandervärt av dig att markera att du inte tänker bli disrespekterad...


   
SvaraCitera