Aviseringar
Rensa alla

Det där med köpa bil som fungerar men som inte är dyr och inte ful


Paseo
Ämnesstartare

Image
Har tänkt lite på det där med bil. Min smak är ju små, söta, runda saker som man nästan trampar på för de är så små men man gör inte det pga de är så söta så det rinner tårar.

Och moderna sådana kostar ju alldeles för mycket för lilla mig. Men vafan, om man köper en gammal jävel då? Är väl inte fler problem med en sån än en ful skrothög från 90-talet. Ja, jag tror jag ska slå till på det!

Eller? Går det eller är det för bra för att vara sant som vanligt? Jag är ju himla dålig på bilar, men vad tror du?

Image


   
Citera
Ämnesetiketter

vet itne., [sad]


   
SvaraCitera

fan ska man med bil till över huvud taget. flytta till en stad istället. oavsett hur mycket högre din hyra blir kommer det ändå vara billigare än försäkringen och bensinen på en bil.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

fan ska man med bil till över huvud taget. flytta till en stad istället. oavsett hur mycket högre din hyra blir kommer det ändå vara billigare än försäkringen och bensinen på en bil.

jag spyr bara av tanken på att inte ha bil, jag kommer defffff ha en bil håller på o ta körkort nu


   
SvaraCitera

En äldre Golf kan aldrig slå fel.


   
SvaraCitera

min bil är 35 år gammal[crazy] går som ett *blank*


   
SvaraCitera

Paseo:

Eller? Går det eller är det för bra för att vara sant som vanligt? Jag är ju himla dålig på bilar, men vad tror du?

Många av de där kan u vara kultförklarade och lite extra dyra. Kolla runt efter något billigt men var säker på att det finns reservdelar att få tag på.
Sedan om du eller någon nära anhörig är teknisk av sig så är de väldigt ekonomiska...

Tickstart:

min bil är 35 år gammal[crazy] går som ett *blank*

37 år gammal bil. [cool]
Dold text: Den går inte alls...


   
SvaraCitera

passaro:

En äldre Golf kan aldrig slå fel.

This.

+ man kan få dom genom besiktning genom att silvertejpa


   
SvaraCitera

åh, vill köpa en mc på blocket [sad] fan da kommer aldrig ha en.. har inget körkort till det, och har aldrig tid eller pengar att ta ett heller :c


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

+ man kan få dom genom besiktning genom att silvertejpa

vår gamla golf -92 gick då inte igenom, några dagar sedan
å andra sidan lyftes körförbudet så, what's the point of anyhow[crazy]


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

passaro:

En äldre Golf kan aldrig slå fel.

Fast när man tänker på utseendet, på det jag tror du menar, så är de ju rätt förskräckliga [sad]

Myksa:

Många av de där kan u vara kultförklarade och lite extra dyra. Kolla runt efter något billigt men var säker på att det finns reservdelar att få tag på.
Sedan om du eller någon nära anhörig är teknisk av sig så är de väldigt ekonomiska...

Jaa det finns många runt 20 000 på blocket o 20 000 är min budget [smile] O pappa kan fixa bilar, så det är bra också!! Vill ju eg ha en fiat 500 eller vw beetle eller mini cooper men asså de gamla är ju lika bra bara att de är lite fula o omoderna på insidan o hur man kör, spec växeln på en vw bubbla men äsch då så svårt kan det inte va


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Tickstart:

fan da kommer aldrig ha en..

sån pessimist!!!
klart du kommer ha en om du vill du får väl fixa så du kan


   
SvaraCitera

Tickstart:

vår gamla golf -92 gick då inte igenom, några dagar sedan
å andra sidan lyftes körförbudet så, what's the point of anyhow[crazy]

Vet bara för att min gamla naturlärare alltid silvertejpade sin golf innan besiktningar. [blush]


   
SvaraCitera

Paseo:

klart du kommer ha en om du vill du får väl fixa så du kan

+_+ du är så snäll! +_+


   
SvaraCitera

Paseo:

Fast när man tänker på utseendet, på det jag tror du menar, så är de ju rätt förskräckliga

Mjo, jag gillar utseendet på de lite äldre Golf-modellerna. Annars har Ford äldre modeller som är jävla sköna att köra och lite rundare i formen än vad Golf är.

Jag vill fan ha en mini cooper, ascoola. skall skaffa sådan.


   
SvaraCitera