Aviseringar
Rensa alla

"Det finns ett skadligt manligt ideal också – men vi män håller tyst"


Ämnesstartare

isola:

Det vore ju motsatsen till att skapa en analys.

nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:

nej. 

att diskutera hur någonting ser ut är inte att analysera varifrån det kommer. vi vet redan hur den stereotypa  mansrollen ser ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla människor är skadliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

att diskutera hur någonting ser ut är inte att analysera varifrån det kommer. vi vet redan hur den stereotypa  mansrollen ser ut.

patriarkatet är ett samlingsbegrepp för en mängd olika könsnormer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har tänkt på detta ett tag nu och borde faktist ta och göra något åt detta nu känner jag. Men vet inte hur...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna: alla människor är skadliga

Tar du någonsin ett klart ställningstagande för någon sak eller är du verkligen precis så likgiltig och neutral gällande allt man får intryck av dig här på forumet?

Kom på att du hatar religion och då särskilt kristdemokraterna mest av allt, men om vi nu bortser från det då.


   
SvaraCitera

Ideal och normer i min röv. Våga gå mot strömmen! Stå upp för dig själv. Se ut som du vill 
Din kropp, dina regler. Lev ditt liv efter dina principer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:
Ideal och normer i min röv. Våga gå mot strömmen! Stå upp för dig själv. Se ut som du vill 
Din kropp, dina regler. Lev ditt liv efter dina principer.

så du bryr dig inte om normer? hade du vågat gå fram till en okänd tjej och bjudit ut henne på fika eller nåt?


   
SvaraCitera

lmaomynigga:

så du bryr dig inte om normer? hade du vågat gå fram till en okänd tjej och bjudit ut henne på fika eller nåt?

Inte en chans. Skulle aldrig våga. Vill heller inte störa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon: Inte en chans. Skulle aldrig våga. Vill heller inte störa.

om man inte bryr sig om vad andra tycker kan man ju göra sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känns som att många tror sig vara befriade från normer när de sitter fast i dem


   
SvaraCitera

lmaomynigga:

om man inte bryr sig om vad andra tycker kan man ju göra sånt

Men vad gäller just det, man får ju tänka på den andra personen det berör också. Och vad den eventuellt kan vilja. 
Fika eller så skulle jag heller bjuda på då jag är väldigt reserverad ococh försiktig. Litar heller inte speciellt mycket på för mig okända personer. 

Men vad just gäller normer och ideal. Jag struntar blankt i vad andra anser om mitt val av kläder, hårlängder, frisyrer osv. Precis så som jag anser att alla ska göra när det kommer till ens egna yttre. Och kan såklart även ha med ens beteende att göra, såklart. 


   
SvaraCitera
Kudhos

lmaomynigga:
känns som att många tror sig vara befriade från normer när de sitter fast i dem

Man är så befriad som man känner sig bekväm i.


   
SvaraCitera

Kudhos:

Man är så befriad som man känner sig bekväm i.

2+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo: Tar du någonsin ett klart ställningstagande för någon sak eller är du verkligen precis så likgiltig och neutral gällande allt man får intryck av dig här på forumet?

Tar ställning för frihet och folkvett, bland annat
men ja, är för upptagen med att försöka lösa personliga problem för att ha åsikter om de flesta petitesser

Weeaboo: Kom på att du hatar religion och då särskilt kristdemokraterna mest av allt, men om vi nu bortser från det då.

fel, avskyr abrahamitiska religioner bara


   
SvaraCitera