Aviseringar
Rensa alla

Det finns två killar i mitt liv..:/


Ämnesstartare

Hej!

Jag och min kille har varit tillsammans i sex år, förlovade i snart sex månader. Jag är gravid dessutom, men vi har bostad och ekonomi så det är inga problem. Graviditeten var inte planerad, men vi är glada båda två.

Nu till problemet.,

Jag har inte riktigt kommit över mitt ex..han är 26 år och har flickvän sen två år tillbaka. Vi var "ihop" under en period när jag och min kille hade tagit en paus. Eller min kille hade helt enkelt gjort slut med mig eftersom han sa att han var osäker på sina känslor.

Det började i januari 2006, det här med den andra killen, och pågick i närmare ett halvår. Så det är rätt lång tid. Nu är det såhär att det är JAG som är osäker. Jag är osäker på vem av dessa killar jag vill ha. Jag vill inte att folk ska uppfatta mig som någon som bara går från den ena killen till den andra, eller som någon som både vill ha kakan och äta upp den. Jag vet att det inte funkar så, men det är svårt att "bli" säker på sin sak, att veta vad man vill alla gånger.

Nu kanske ni undrar varför jag "trånar" efter en kille som jag ändå inte kan få? Han har ju flickvän och allt, men saken är den att jag stötte ihop med någon för ett par månader sen, och då talade han om för mig att han kanske ångrar att vi gjorde slut den där gången för fyra år sen. Jag blev helt paff, trodde inte jag hade hört rätt. Det blev genast svårare för mig, men samtidigt blev det som en lättnad. Skulle jag satsa på honom? jag visste inte..vid den här tidpunkten visste jag inte att jag var gravid, men jag var /är ju tillsammans med min älskling som jag inte vill förlora för allt i världen.

Så nu står det alltså mellan två killar. Å ena sidan har jag alltid velat ha familj. Nu har jag äntligen fått den chansen, och jag är så glad. Jag älskar min kille jättemycket, han är en riktig gentleman. Men, mitt "ex" kanske är ledig snart (om inte i nuläget så lär han väl bli det om jag bestämmer mig för att gå tillbaka till honom..)Jag vet inte vem jag ska välja.. Nu har vi ju ett barn på gång och jag vill inte vara den som "splittrar familjen. Det vill jag verkligen inte. Och det är ju inte så att jag lider i mitt förhållande. Klart vi bråkar då och då, men för det mesta har vi det bara bra.

Jag vill inte att någon ska börja skälla på mig nu om att jag borde skämmas som inte kan bestämma mig för vem jag vill leva med. Jag vill ha SERIÖSA svar. Kanske är det någon som har varit med och samma sak om kan berätta om sina tankar och känslor kring det hela? Jag vet att ingen situation är den andra lik, men någonting som kan hjälpa lite?

Jag vet att jag borde berätta om det här för min kille, men jag är så rädd för hans reaktion..Och det här med barnet, jag vet helt enkelt inte hur jag ska hantera det här. Jag vet inte vad som är bäst för mig. På kvällarna ligger jag och försöker känna efter, vad säger magkänslan? Vad vill jag? Men utan framgång. Jag är alldeles vilsen här. hjälp mig, nån


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Var en riktig kvinna och säg till exet att ungen är hans och att han måste gifta sej med dej nu[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Var en riktig kvinna och säg till exet att ungen är hans och att han måste gifta sej med dej nu

Men det är ju inte hans[n]och nej, jag vill inte heller att det ska vara det. jag älskar min kille och är glad att det är vårat barn, men jag kan inte få mitt ex ur huvudet. Jag hatar och älskar det på samma gång.fan jag vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LIVSKRAFT:

Men det är ju inte hans[n]och nej, jag vill inte heller att det ska vara det. jag älskar min kille och är glad att det är vårat barn, men jag kan inte få mitt ex ur huvudet. Jag hatar och älskar det på samma gång.fan jag vet inte

Tycker inte du borde skaffa barn förens du vet[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håll dig till den relation du har för det verkar ju inte vara något fel på den. gör det inte värre än det behöver bli. i värsta fall står du ju utan någon helt och hållet.

var glad för vad du har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Föd inte in ett barn till denna röra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Tycker inte du borde skaffa barn förens du vet

Förrens jag vet vadå?

OF 5:

var glad för vad du har.

Det är jag. Jag ville aldrig att det skulle bli såhär,men känslor är känslor,
det är absolut inget fel på mitt nuvarande förhållande, och jag vill inte göra saker och ting värre. Jag vill följa min magkänsla men är rädd för hur det kommer bli med min familj om jag gör det.

Jag ska nog göra som du säger ändå. Jag tror att det blir bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LIVSKRAFT:

Förrens jag vet vadå?

Vem du skall vara med såklart


   
SvaraCitera

Du får ursäkta mig men jag kan inte låta bli att bli lite upprörd.

LIVSKRAFT:

Jag är gravid

LIVSKRAFT:

har flickvän sen två år tillbaka

LIVSKRAFT:

Jag älskar min kille jättemycket

LIVSKRAFT:

Jag är gravid

Jag tycker inte att du har några riktiga alternativ här. Om du har känslor för ditt ex eller inte tycker jag inte spelar någon roll. Det är flera personers liv som du eventuellt kommer att påverka negativt, och jag en liten del av mig tycker att du borde skämmas. Både din nuvvarnade pojkvän, och ditt exs flickvän kommer knappast att tacka dig om du får för dig att försöka bli ihop med ditt ex - oavsett om nu blir ihop eller inte.

Dock så faller både ditt och de andra tre personernas varanden och låtanden lite i skugga när det kommer till det faktum att du är gravid. Det är en helt ny persons liv du har innuti dig, som du har ansvar för och som du har skyldigheter till.
Jag vädjar till dig, om du nu trivs med din nuvarande pojkvän, gör inte ditt barns liv svårare än vad det behöver vara. Snälla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Vem du skall vara med såklart

Jag ska vara med min nuvarande kille. Vi ska gifta oss och bli föräldrar. Det går bli såhär nu. Jag får helt enkelt se till att komma över mitt ex, på ett eller annat sätt.

Miceparade:

Jag vädjar till dig, om du nu trivs med din nuvarande pojkvän, gör inte ditt barns liv svårare än vad det behöver vara. Snälla.

Okej. Du har nog rätt, jag måste göra det som är bäst för barnet. men det jag är mest rädd för är att jag inte kommer bli en bra mamma om jag hela tiden verkar längta bort.. (syftar på exet)och abort är inget alternativ

Jag måste verkligen skärpa till mig och komma över allt som har hänt. Nu ska jag tänka framåt och vara glad över allt som är bra i mitt liv. Min kille, barnet som jag har i magen. Jag ska skärpa mig, jag lovar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LIVSKRAFT:

Jag ska vara med min nuvarande kille. Vi ska gifta oss och bli föräldrar. Det går bli såhär nu. Jag får helt enkelt se till att komma över mitt ex, på ett eller annat sätt.

Så länge du gör vad som känns rätt för dej själv så gör du rätt val[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LIVSKRAFT:

min familj

Alla har ju olika drivkrafter inom sig, och du känner av en som drar i motsatt håll från det du verkar vara på väg i; barn och familj. målet är att skapa kaos och smärta för sig själv pga dödslängtan.

varför drar du dig till den andra killen?

◊∆◊ < acceptera!


   
SvaraCitera

Skrota monogamin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Skrota monogamin.

Nu satte Macktorsken i halsen av förskräckelse!!


   
SvaraCitera

isola:

Nu satte Macktorsken i halsen av förskräckelse!!

Scchhh, han sover nog lyckligt ovetande [no-no]


   
SvaraCitera