Aviseringar
Rensa alla

Det finns två killar i mitt liv..:/


Ämnesstartare

stereo total:

Scchhh, han sover nog lyckligt ovetande [no-no]

Ack, och sen vakna upp till denna soppa!


   
SvaraCitera

isola:

Ack, och sen vakna upp till denna soppa!

Den dagen - den sorgen, kära vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

varför drar du dig till den andra killen?

För att jag var tillsammans med honom i ett halvår nästan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad gör dig så säker att ditt ex skulle ta tillbaka dig när han har flickvän och du är gravid? :S


   
SvaraCitera

LIVSKRAFT:

Jag får helt enkelt se till att komma över mitt ex, på ett eller annat sätt.

LIVSKRAFT:

Du har nog rätt, jag måste göra det som är bäst för barnet.

Absolut ska man ju aldrig glömma sin egen lycka trots hur allting ligger till och jag kan förstå dig att du kan undra hur det skulle ha gått med dig och ditt ex fast det är över mellan dig och honom och ni två har varsit liv och befinner er i olika stadier.

På något sätt kanske du får försöka fixa så att din tillvaro som du har nu känns bättre så du inte känner att du behöver känna att du "saknar" något eller inte kan släppa på det förflutna. Inte behöva längta bort någon annanstans.

Uppenbarligen låter det som på dig att du inte tillåtit en viss tid flyta förbi att kunna komma över ditt ex innan du gick tillbaka till din pojkvän... men vad ska du göra åt det nu? Nu har du egentligen allt du kunnat önska dig, men fortfarande sitter du och undrar om du gjort ett misstag? Men på ett annat sätt måste du ju inse att du faktiskt har "lämnat" det gamla och det finns ingen anlednign att låta dörren stå på glip "om" ditt ex skulle vilja ha dig, bara för att. Hur rättvis är du mot din nuvarande kille?

Sedan man kan aldrig aldrig jämföra sitt nuvarande förhållande med något annat än att ta de lärdomar man får. För du har i princip ett "nytt" liv nu och det också bokstavligt talat en unge på väg. Bli mer närvarande i nuet.

Som sagt, vad som helst kan hända på vägen, men du måste oxå förstå att du måste känna att du kan leva här och i nuet och inte stanna kvar någonstans långt bort. Du måste gå vidare och så även ditt ex.

Jag skulle aldrig aldrig gå tillbaka till mina ex, skulle inte ens tänka tanken. De är mina avslutade kapitlar och inget jag heller vill hänga upp i julgranen för den delen. Jag vill leva i nuet och inte missa de stunder och tillfällen som jag kan få med min underbara pojkvän och det liv jag lever i nu.

Missunna inte dig själv att få tillåta dig vara lycklig just nu, med din kille som du ska skaffa barn med. Försök att se framåt vännen, vad som helst kan ändå hända i framtiden så sluta titta bakåt!


   
SvaraCitera

LIVSKRAFT:

Jag och min kille har varit tillsammans i sex år, förlovade i snart sex månader. Jag är gravid dessutom, men vi har bostad och ekonomi så det är inga problem. Graviditeten var inte planerad, men vi är glada båda två.

jag tycker du ska hålla dig till den kille du redan har. det är lätt att det blossar upp lite känslor när man träffar en gammal crush/ex. men det brukar alltid lägga sig förr eller senare. har man varit tillsammans en gång och det inte höll så tycker jag inte man ska försöka ge sig på det igen. det finns alltid en anledning till varför man gör slut. så vad säger dig att det skulle bli bättre om du försökte nu igen? nä jag tycker du ska vara glad för vad du har 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

do it: http://www.se.dhamma.org/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Missunna inte dig själv att få tillåta dig vara lycklig just nu, med din kille som du ska skaffa barn med. Försök att se framåt vännen, vad som helst kan ändå hända i framtiden så sluta titta bakåt!

Tack så hemskt mycket, jag ska verkligen försöka. Du har rätt.

volleyfantasten:

jag tycker du ska vara glad för vad du har 🙂

Ja, det vill jag verkligen vara. Och det är jag också. måste bara glömma det förflutna och gå vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LIVSKRAFT:

Jag ska vara med min nuvarande kille. Vi ska gifta oss och bli föräldrar. Det går bli såhär nu. Jag får helt enkelt se till att komma över mitt ex, på ett eller annat sätt.

Lycka till utan att bryta kontakten och slänga allt du har som relaterar till ditt ex. Slänga nummer,msn.. och helt enkelt aldrig kontakta honom igen. Jag hoppas att du själv inser att det är det enda som hjälper.


   
SvaraCitera

LIVSKRAFT:

Jag vet att jag borde berätta om det här för min kille, men jag är så rädd för hans reaktion..Och det här med barnet

Berätta det absolut inte förrän du vet hur du vill göra, hur skulle du reagera om han kom och sa "Öh du, jag har har känslor för mitt ex, och jag vet inte hur jag vill göra med oss..." ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns 3 i mitt liv, ena älskar mig, andra är perfekt (ja, perfekt) för mig & den tredjeäaslfj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Jag hoppas att du själv inser att det är det enda som hjälper.

Det gör jag.

fraulinefrontline:

Berätta det absolut inte förrän du vet hur du vill göra, hur skulle du reagera om han kom och sa "Öh du, jag har har känslor för mitt ex, och jag vet inte hur jag vill göra med oss..." ?

Hellre att han är ärlig och säger som det är än att han går omkring och är osäker hur länge som helst. Men jag ska inte berätta nånting nu. Jag ska gå vidare.


   
SvaraCitera

" Det finns två killar i mitt liv..:/ "

För mig med :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu hoppar jag bara rätt in i tråden, men jag reagerade på det där med exet. Du vet ju faktiskt inte hur seriös han var när han sa att han ångrade att ni gjort slut. Du har väl inga garantier för att han står där och väntar när du väl har "splittrat familjen" ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jottjott:

" Det finns två killar i mitt liv..:/ "

För mig med :/

ok :/
på vilket sätt menar du?

Virvelvind:

Du har väl inga garantier för att han står där och väntar när du väl har "splittrat familjen" ?

Nej, inga garantier. Och jag har bestämt mig för att glömma honom, gå vidare med mitt liv.


   
SvaraCitera