Aviseringar
Rensa alla

Det går dåligt i skolan! 🙁


Ämnesstartare

Ja nu är det såhär att jag har precis börjat sjuan(högstadiet) och då är det ju lite allvarligare med betygen. Jag har aldrig riktigt varit bra med skolan. Vi fick nyss betygen för första gången i sjuan. Jag fick F i 5 stycken änmen! Jag mår jättedåligt.. Sen den dagen vi fick betygen så har jag skärpt mig. Så fort jag får läxor så gör jag dom så fort jag kan, och jag är mer inne i lektionerna nu! Jag vill väl bli aktiemäklare eller VD när jag blir stor, så ni fattar ju att jag måste jobba på i skolan som in i helvete. För jag får inget sånt jobb med F i alla ämnen.  Men visst har jag en chans att få ett sånt jobb fast jag fick F typ i nästan alla ämnen två gånger?


   
Citera
Ämnesstartare

Förstår inte riktigt. Betygen sitter väl inte kvar sen är la inte de i högstaidet så viktiga, viktigare i gymnasiet sen men du behöver ju tillräckligt bra för att komma in på det du vill.

Allt är ju annorlunda nu i skolan, vet inte hur ni har det


   
SvaraCitera

så länge du skärper till dig är det klart du kan få ett jobb, du kommer inte söka till vare sig gymnasiet eller arbetsplatser med dina betyg från sjuan.


   
SvaraCitera